Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 19:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
jeg har prøvede at søge efter det her men der kom så mange søgninger og kunne ikke rigtig lige finde mit svar.

Men er det en dum idé at blande kokain med amfetamin og hvordan bliver effekten så derefter?

Titel:
Insane psychedelia user!

Amfetamin stimulerer udløsningen af dopamin. Kokain blokerer for genoptaget af dopamin. Det betyder at der er tale om synergisme, i det de to stoffer forstærker hinandens virkning. Ikke en kombo jeg ville anbefale.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:
Amfetamin stimulerer udløsningen af dopamin. Kokain blokerer for genoptaget af dopamin. Det betyder at der er tale om synergisme, i det de to stoffer forstærker hinandens virkning. Ikke en kombo jeg ville anbefale.

Okay, så det vil sige at amn kommer op og køre men kokainen gør at der går lang tid før man kommer ned igen?

Sorry hvis jeg er helt galt på den men nu kender jeg ikke det store til dopamin, noradrenalin og serotonin.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Nej, ligesom Treasure siger, Amfetaminen går ind og stimulerer udløsningen af dopamin i hjernen, mens Kokain gør sådan så alt den dopamin der er blevet udløst ikke kan komme tilbage til der hvor den skal... :wink: D.v.s at de to stoffer forstærker hinandens virkning meget, og lige i den situation er det ikke en god ting.. :!:
Og nej det vil ikke sige at Amfetamin får dig op og køre, mens Kokainen får dig ned igen, it´s a bad combo... :wink:

Mhv ZachyOn

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kender bjælde til amf og kokain, men er det umuligt at tage "bare meget mindre" af begge stoffer og så udnytte synergien til at få lidt mere for pengene? (Jeg kan godt se, at det kan være rimelig dumt at gange effekterne sammen ved at tage to normale doser). Eller det er måske for FOR farligt?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Malkavian skrev:
Jeg kender bjælde til amf og kokain, men er det umuligt at tage "bare meget mindre" af begge stoffer og så udnytte synergien til at få lidt mere for pengene? (Jeg kan godt se, at det kan være rimelig dumt at gange effekterne sammen ved at tage to normale doser). Eller det er måske for FOR farligt?

Uden at være nogen ekspert på uppers kombinationer generelt eller neurokemien/fysiologien bag i særdeleshed, så vil jeg ikke tro at det er umuligt at lave relativt "sikre" kombinationer.

Jeg har aldrig prøvet at blande de to stoffer, men umiddelbart ville jeg tro, at man let kunne få nederen på, når man løb tør for coke og amfetaminen samtidig berøvede en for muligheden for at crashe.
Måske hvis man nøjedes med en lille streg amfetamin lige i starten af aftenen, derefter insufflerede kokain resten af tiden, og så evt. tog et par sove/nervepiller (går ikke hvis man har drukket alkohol eller taget GHB) til at falde ned på. Kombinationer kan være fede, men det handler om at tænke rationelt, når det kommer til doseringen - ellers kan det let ende skidt.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

Altså ikke det bedste råd at blande sovepiller ind i stimulanser! Det er netop det, der sender folk på skadestuen.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
TheBo skrev:
Altså ikke det bedste råd at blande sovepiller ind i stimulanser! Det er netop det, der sender folk på skadestuen.

Hvor har du det fra?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
TheBo skrev:

Nu er der jo forskel på at tage et par stesolider for at komme ned efter en nat på coke, og så på at blande rohypnoler, coke og svampe for at blive max blæst - det kan vi vel blive enige om? I modsætning til hvad du måske går og bilder dig ind, så har jeg ret meget erfaring med at tage downers, og også efter indtagelse af stimulanser. Jeg tror snarere det er sundt at kroppen får lidt ro efter en lang og hård nat. Givet at man ikke har drukket alkohol eller taget GHB selvfølgelig (eller andre sløvende stoffer for den sags skyld.)

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

zachyon skrev:
Nej, ligesom Treasure siger, Amfetaminen går ind og stimulerer udløsningen af dopamin i hjernen, mens Kokain gør sådan så alt den dopamin der er blevet udløst ikke kan komme tilbage til der hvor den skal... :wink: D.v.s at de to stoffer forstærker hinandens virkning meget, og lige i den situation er det ikke en god ting.. :!:
Og nej det vil ikke sige at Amfetamin får dig op og køre, mens Kokainen får dig ned igen, it´s a bad combo... :wink:

Mhv ZachyOn

Når, ja okay det kan jeg godt se. Så man øddelægger det faktisk bare ved at blende de to stoffer sammen?

Så nok heller prøve det som Psyko skriver.

Psyko skrev:
Måske hvis man nøjedes med en lille streg amfetamin lige i starten af aftenen, derefter insufflerede kokain resten af tiden, og så evt. tog et par sove/nervepiller (går ikke hvis man har drukket alkohol eller taget GHB) til at falde ned på. Kombinationer kan være fede, men det handler om at tænke rationelt, når det kommer til doseringen - ellers kan det let ende skidt.

Titel: .....
Junior medlem

Har prøvet at blande de 2 ting et par gange, og synes ofte jeg har fået et nederen trip på, så hold dig til en af delene.....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]