Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Hey jeg har nogle spørgsmål angående BZP jeg kan se det er en stimulant,men

hvordan er effekten sammenlignet med andre stimulanser?

hvilke bivirkninger er der?

hvordan ser doserne ud?

nogle speciele gode ting at gøre og forholdsregler?

jeres egne erfaringer med det?

og ellers hvad i ellers har af input vedrørende BZP

Titel:
Flueknepper kongen

http://www.erowid.org/chemicals/bzp/

Slå dig selv ud, knægt

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Mine svar på dine spørgsmål om effekter, bivirkninger og doser er udelukkende baseret på egne og venners erfaringer:

1) Jeg synes at effekten er lidt som en blanding af MDMA og amfetamin, idet den ikke er så stimulerende som amf, men mere "blæst".
Det er også muligt at blive (meget) fuld og skæv, selvom man har taget BZP - det har ikke den "ædrueligheds-fremmende effekt" som amfetamin har.
Jeg har også oplevet at være meget kærlig/euforisk/empatogen på BZP - i stil med MDMA, men ikke helt så psykedelisk.

2) Jeg har oplevet virkelig forfærdelige tømmermænd på BZP. Måske var det bare placebo (der skyldtes, at jeg vidste at stoffet er et research-chem), men jeg syntes tømmermændene var meget"beskidte". Kroppen bliver godt og grundigt voldtaget, og jeg har prøvet at sove 20 timer i træk efter en aften/nat/morgen/formiddag på BZP.

3) Så vidt jeg husker startede mig og mine venner med 100-150 mg oralt og redoserede så hvis/når der var brug for det.

OBS!!!!: Det gør SERIØST nas at sniffe lortet, og man får meget nemt næseblod, så det er klart mest fornuftigt at spise det (bomber, kapsler osv.).

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Enig med Zara...

Jeg har både prøvet BZP.HCl og BZP-sulfat (ved ikke om det var SO[sub]4[/sub][sup]2-[/sup] eller HSO[sub]4[/sub][sup]-[/sup], men det er i vel også ligeglade med) dengang det var legalt.

Rusen er en dirty mellemting mellem amfetamin og MDMA, kan ikke længere huske farmakologien, men tror nok det trykker på en del knapper. Effekten er vist 6-12 timer ved en enkelt dosis.

Bodyloadet er lidt heftigt, så lad være med nogensinde at tage mere end 500 mg.
Mener også kunne huske at man følte sig relativt brændt af i hjernen dagen efter, hvis man havde rundet de 400 mg.

100-200 mg. er en ganske passende startdosis (oralt).
HCl-saltet gør som sagt seriøs nas at sniffe... sulfatet var overkommeligt.

Måske man sku' se om der stadig ligger noget i gemmerne?
Hverken (meth)amfetamin eller MDMA har den store effekt på mig mere, så det kunne være interessant om jeg ville få noget ud af BZP idag.
Bortset fra bodyloadet og efterfølgende hangovers (har dog oplevet værre på kex), så husker jeg det som et ganske underholdende substans.

TFMPP bør du holde dig langt væk fra... spiste engang 2 x 50 mg. uden nogen effekter, men folk rapporterer generelt bare at det er det arveste lort... det samme gælder vistnok de fleste andre piperaziner.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg husker det også som et ok stof, der gjorde gymnasie-tiden en del sjovere.

Et meget stort plus er forresten, at det ikke er specielt svært at sove på, da det som sagt ikke er vildt stimulerende.

Jeg mener ligesom Dex at huske, at det specielt var doser over 4-500 mg der gjorde ondt næste dag.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har prøvet det en enkel gang til blå fucking mandag :lol: i en alder af 13-14 år! Damn.. Nå men jeg nåede i hvert falde op over de 500 mg + godt med sprut og et par joints (hvem sagde HR? :roll: )

Synes nu ikke jeg husker det som de værste tømmermænd, slemmere end med amf, men heller ikke så slemt igen. De var anderledes fra amf og bestemt ubehagelige, men til at overkomme synes jeg.

Virkningsmæssigt kan jeg nemt relaterer til Dex's beskrivelse af det, som værende "en dirty mellemting mellem amfetamin og MDMA". Dog er det begrænset hvor meget jeg kan huske, da det nu er nogle år siden.

Titel:
Dedikeret medlem

http://www.erowid.org/chemicals/bzp/bzp_article1.shtml

The action of BZP on the serotonergic system is the most studied aspect of BZP's action, as one member of the team of experimenters who did most of the research into BZP was an employee of a drug company eager to prove the serotoninomimetic action of BZP (as this indicates more action as an antidepressant, and less possibility of abuse). Results show that BZP increases the amount of serotonin (5-HT) in the extracellular fluid surrounding subcortical neurons and decreases the amount of 5-HT in cells after 14 days of treatment, indicating that BZP exhibits the now familiar amphetamine-like inhibition of reuptake and stimulation-independent release of 5-HT3. On top of this central and probably peripheral amphetamine-like action, BZP seems to be an agonist of the 5-HT2B receptor. The logic behind the conclusion that BZP acts as a direct agonist at the 5-HT2B receptor is as follows: When BZP is applied to isolated rat stomach, it causes the smooth muscle to contract, and this contraction is blocked by methergoline, indicating the process is receptor-mediated2 (methergoline has similar pKi's for all 5ht2-receptor-subtypes). This could indicate that BZP is a direct 5-HT receptor agonist, but it could also be explained by the fact that BZP causes 5-HT to be released from nerves. BZP also causes hyperthermia in rats at high ambient temperature, an effect blocked by the 5-HT antagonist cyproheptadine, but not by amitriptyline3. Amitriptyline binds to the 5-HT reuptake carrier, probably blocking BZP's amphetamine-like action. Seeing that BZP can still exhibit a serotonergic action while the stimulation-independent release of 5-HT is blocked, it must be directly activating a 5-HT receptor, and seeing that it causes stomach contraction -- which is mediated by the 5-HT2B receptor -- it must be a direct agonist at the 5-HT2B receptor. The potency of BZP at the 5-HT2B receptor must be at least 100,000 times less that 5-HT2, meaning that functionally, it is closer to an antagonist than an agonist.

Hvad alt dette vil sige har jeg ingen idé om what so ever, men ud fra det jeg kan tyde, ser det ud til at det påvirker serotoninen, ja.

Titel:
Dedikeret medlem

Huh!? Hvor fanden blev dit indlæg af R.Girk?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Entheo skrev:
Huh!? Hvor fanden blev dit indlæg af R.Girk?

Yeah. Jeg fandt svaret, få sekunder efter at jeg postede spørgsmålet.

Men tak alligevel!

Essensen er, at 5-htp rent faktisk kan tage spidsen af tømmermændene, så vidt jeg har forstået det.

Titel:
Dedikeret medlem

Det sku da rart at få lidt facts på bordet må man sige, for på erowid står der ikke en dyt i BZP valuten som jeg havde tjekket

hvis 5-htp kan tage nogle af tømmermændende kunne det være man skulle anskaffe sig det først

hvordan er det med BZP og andre stoffer?
nogle stoffer man ikke skal blande BZP med og i så fald hvorfor?
nogle der er bestemt gode?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Sekstoi - Hvis man lægger alle de emner osv. sammen, du har skrevet, hvor mange forskellige stoffer er det så, at du er meget interesseret i at tage? Er det stort set alle virkende stoffer, der findes? Eller er det kun 80% af dem alle? Hvis du så gerne vil prøve noget, hvorfor prøver du så ikk ÉT stof, før du smider interessen over på et andet igen og igen og igen bare for at skrive om et helt fjerde stof lige pludselig? Du fik vel aldrig prøvet nogle af de andre 14 stoffer?

Titel:
Dedikeret medlem

Sekstoi der er nu en del på Erowid, måske ikke lige på under deres egen sektion, men så under deres links...

Titel:
Dedikeret medlem

Minimal:en af de andre 14 stoffer?

hvilke tænker du på?

Entheo: okay der vil jeg da prøve at kigge så

Titel:
Insane psychedelia user!

BZP kan give nogen slemme hangovers, men mest hvis det kombineres med alkohol.

Personligt kørte jeg 400-500mg hver gang i mine unge dage, nogle gange nærmest rystede hele kroppen og jeg kunne ikke fremstamme et forståeligt ord.

TFMPP er som "polsk" ecstasy, en billig version.

Titel:
Insane psychedelia user!

sekstoi skrev:
hvordan er det med BZP og andre stoffer?
nogle stoffer man ikke skal blande BZP med og i så fald hvorfor?

Du skal IKKE forsøge dig med først at tage BZP, drikke lidt og så tage MDMA/Ecstasy.

Lige når MDMA'en begynder at virke og afløse BZP'en er det hele fine & dandy, men når du efter nogle timer crasher på BZP og/eller MDMA får du helt fofærdelige efter-effekter med stor overophedning, svede-ture og generel psykisk nedsmeltning (meget værre end på MDMA eller BZP alene).

- det er ihvertfald mine oplevelser med det (var så utroligt dum at gøre det 2 gange for nogle år siden).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]