Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Eller en lille biokemiker?

Jeg har kigget lidt på hvordan man kan forstærke opiaters virkning, især oxycodone, DHC, osv...
Er faldet over det her:

Citalopram impairs metabolism via the CYP2D6 pathway at therapeutic doses. This can result in increased concentrations of drugs metabolized via the same pathway, including some opiate agonists (i.e., methadone, morphine, and oxycodone). In addition, impairment of CYP2D6 metabolism by citalopram may reduce the conversion of the opiates codeine and hydrocodone to their active forms, thus reducing analgesic efficacy.

Okay, det hæmmer det enzym der bearbejder visse opiater, men vil det sige at det forstærker, eller hæmmer virkningen?
Jeg går ud fra at der skelnes imellem oxycodone og kodein i ovenstående?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
det betyder at du overbelaster dine nedbrydningsmekanismer, vil svare til at drikke uden lever...groft sagt... du kan forstærke opiater med bensodiazepiner fx, men pas nu på - det nedsætter din vejrtrækning betydeligt..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
HopIFjorden skrev:
du kan forstærke opiater med bensodiazepiner fx, men pas nu på - det nedsætter din vejrtrækning betydeligt..

Dont do! Synergieffekten er meget voldsom og det er rent hazardspil hvorvidt det går godt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
DR-D skrev:
HopIFjorden skrev:
du kan forstærke opiater med bensodiazepiner fx, men pas nu på - det nedsætter din vejrtrækning betydeligt..

Dont do! Synergieffekten er meget voldsom og det er rent hazardspil hvorvidt det går godt.

Enig!!!

Titel:
Dedikeret medlem

Okay, ro på folkens, sæt jer ned!

Hvis i kigger på mine posts herinde, er jeg sikker på at vi er enige om, at ingen advarer så meget imod at blande opiater med benzoer, som mig: Det lysende eksempel for HR: Eleusis! :)

Men nu er der tale om en SSRI, Citalopram, som ifølge literaturen er et af de SSRI præperater der hæmmer CYP2D6 enzymet MINDST.

Men hæmmer det 2D6 så virkningen af (I dette tilfælde) oxycodon bliver STÆRKERE: Altså "This can result in increased concentrations of drugs metabolized via the same pathway" eller SVAGERE: "In addition, impairment of CYP2D6 metabolism by citalopram may reduce the conversion of the opiates codeine and hydrocodone to their active forms"

Doh! Når jeg læser det igen står der jo at det forstærker NOGEN opiater (methadone, morphine, and oxycodone) SAMTIDIG med at det formindsker virkningen af andre... (codeine and hydrocodone)

Det giver jo mening, har jeg forstået det rigtigt?

Og nej selvfølgelig: Opiater og benzoer, eller alkohol skal ikke blandes! :D

Hvilket minder mig om at Palladon (Depot-hydromorphone) blev trukket tilbage af de amerikanske sundhedsmyndigheder... De fandt ud af, at hvis man indtog alkohol samtidig med at man tidligere havde taget Palladon, udløste det HELE dosen på en gang :shock:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Man kan også forøge opiaters virkning ved at kombinere dem med Census: (ALT for FARLIGT!!!!)

Hvis man ved hva man gør...

Senest rettet af Astral 25 sep 2006 19:55, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Ja, men det er jo også rimeligt risikabelt, ikke?

ANYWAYS: OFFTOPIC!!!

Citalopram (cipramil) eller benzoer, GHB, grapefrugtjuice eller vodka :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Eleusis skrev:
Ja, men det er jo også rimeligt risikabelt, ikke?

ANYWAYS: OFFTOPIC!!!

Citalopram (cipramil) eller benzoer, GHB, grapefrugtjuice eller vodka :D

Måske men jeg har gjort det uden problemer jeg var dog også på stimulanspsychedelic - DOI

Og har man stimulanser liggende så kan man tage dem hvis man får for meget

Titel:
Flueknepper kongen

Så tag dog noget antipsykotika.

Reducerer kvalmen og potentierer analgesien samt euforien. Downer+downer har altid, og vil altid være en dum blanding.

Og nej, Astral. Stimulanser kan søreme ikke altid redde en fra vejrtrækningsdepression. Det er en ussel forestilling.

Titel:
Dedikeret medlem

Levose skrev:

Kan det potentiere opiater? Det vidste jeg ikke... Hvilken slags antipsykotika? Du mener vel ikke Benzodiazepiner, eller Olanzapin?

Citat:
Reducerer kvalmen og potentierer analgesien samt euforien. Downer+downer har altid, og vil altid være en dum blanding.

Det er rigtigt nok... Grunden til at jeg spurgte, var sådan set for at vide om man evt. skulle tage en mindre dose, hvis citalopram potentierer, eller om man skulle tage en større dose hvis det hæmmer.
Men såvidt jeg kan se, så potentierer det nogen slags, som altså morfin og oxycodon, og hæmmer andre som kodein...

Eller hvad mener du?

Citat:
Og nej, Astral. Stimulanser kan søreme ikke altid redde en fra vejrtrækningsdepression. Det er en ussel forestilling.

Til gengæld kan det gøre en meget mere paranoid, om man har fået en vejrtrækningsdepression :? [/quote]

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Levose skrev:

Nej det er ikke nogen dum blanding, men en meget euforisk blanding, hvis man ved hva man gør så er det muligt at gøre og overleve, men er man en noob så skal man nok bare lade være, desuden virker antipsykotiske antagonistisk på Dopamin receptore og er derfor hæmmende for euforien da opiater også påvirker dopamin systemet

Nej stimulanser kan ikke altid rede en, men de kan rede en fra bevidstløshed og derved støre sandsynlighed for at dø af en vejrtrækningsdepression eller at man blir kvalt i sit eget bræk

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Eleusis: Citalopram hæmmer enzymet der metabolisere opiaterne. Problemet med kodein er at det sådan set er metabolitterne(i dette tilfælde morfin) der er aktive og ikke kodein i sig selv.

Titel:
Dedikeret medlem

OK...

Så oxycodon vil altså virke stærkere hvis man tager Citalopram?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

korrekt, det samme gælder andre opiater, dog med undtagelse af dem hvor kun metabolitterne er aktive.

Titel:
Flueknepper kongen

Astral skrev:
Levose skrev:

Nej det er ikke nogen dum blanding, men en meget euforisk blanding, hvis man ved hva man gør så er det muligt at gøre og overleve, men er man en noob så skal man nok bare lade være, desuden virker antipsykotiske antagonistisk på Dopamin receptore og er derfor hæmmende for euforien da opiater også påvirker dopamin systemet

Nej stimulanser kan ikke altid rede en, men de kan rede en fra bevidstløshed og derved støre sandsynlighed for at dø af en vejrtrækningsdepression eller at man blir kvalt i sit eget bræk

Antipsykotika virker blokerende på BESTEMTE dopaminreceptorsubtyper; helt konkret ikke dem der er ansvarlige for morfika's eufori, men snarere dem, der fremkalder kvalme i chemotrigger-zonen.

Desuden er antipsykotika sederende, hvilket giver en en meget mere rar-blæst fornemmelse.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Well de to eneste gange jeg har prøvet dem var for at falde ned fra et amf og kix trip og da de virkede og dagen efter var man en zombie og noget mdma og amf var hva der måtte til at vække en fra dvalen, antipsykotikum er noget være kedeligt bras og er ikke euforisk men bare bedøvende imho skal man ha sand eufori så ka man blande opiater med mdma og eller psychedelia og hash, evt. -censur- dumt og farligt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]