Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 12:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen, godt nytår, og tak for et fedt forum. Har læst meget herinde, især af triprapporterne. Synes det er et kanon koncept!

Jeg har prøvet en del forskelligt inden for partydrugs; amf, coke, kix osv. og har prøvet svampe en enkelt gang.

For mig var det en utrolig fed oplevelse! Mig og to kammerater fik tilfældigt fat i dem efter en bytur og kylede dem bare ned uden rigtigt at tænke over det, hvilket jeg IKKE fortryder.. Den ene faldt i søvn, og mig og den anden blev virkelig skæve.

Det er efterhånden lang tid siden, men det jeg husker tydeligst er musikken og ens evne til at tænke dybt. Jeg hører til dagligt vanvittigt meget psychedelic og jeg havde virkelig en ubeskrivelig oplevelse med musikken den nat. Jeg hørte Krumelur, en meget dyster og skummel musik, men jeg fik det ikke nederen, lå bare med lukkede øjne og forestillede mig at jeg fløj rundt i en jungle/skov.. Udover det fandt jeg at hele livet bare gav mening og alt var så herligt.

Efter trippet følte jeg at jeg havde en helt anden tilgang til tingene, følte mig mere moden, og tror stadig på at det var en meget selvudviklende oplevelse..

Jeg er ved at stoppe med at tage amf og den slags, men jeg føler en lyst til at prøve svampe igen. Jeg ser ikke svampe som et "slemt slemt narkotika", men, som også nævnt i nogle artikler, et redskab til at tænke stort og opleve sig selv.

Jeg og en kammerat (en førstegangs psychedelic tripper) har snakket om at prøve syre, men jeg ved ikke om jeg tør. Den sidste del af mit svampetrip var ikke behageligt, min kammerat faldt i søvn og jeg fik en underlig følelse af at tiden stod stille, at jeg ikke var normal, og jeg var overbevist om at jeg aldrig ville blive normal igen. Desuden kunne jeg hverken huske hvordan det var eller forestille mig hvordan det ville være at blive normal igen. Jeg tror dette skete fordi jeg var alene.

Jeg har hørt at syre skulle være meget meget vildere, og jeg har hørt det er det samme..

Jeg kunne godt tænke mig at høre om i tror jeg (og også min ven, førstegangstripperen) er klar til at prøve syre? Kunne godt tænke mig at nogle ville stille de to rusmidler op ved siden af hinanden og sammenlignede? Nogle grunde til at prøve syre? Nogle til evt. at vente?

PS: Undskyld den lange tørre smøre, men følte det hele skulle med for at forklare situationen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Alts[ jeg vil ikke sidde og beslutte om du skal pr've syre....

Mine oplevelser med syre kontra svampe er>>> Syre er mere full on hele tiden og i l;ngere tid / svampenes virkning kommer mere i b'lger, muligvis med lettere fysisk ubehag / fysisk ubehag oplever jeg ikke p[ syre....

Men det at syre er p[ konstant og i s[ lang tid, vil jeg aldrig bare anbefale dig det / n[r du f'rst har ;dt det, er der ingen vej tilbage...

FORBERED DIG!!!!

Titel:
Junior medlem

HopIFjorden skrev:
Men det at syre er på konstant og i så lang tid, vil jeg aldrig bare anbefale dig det / når du først har ædt det, er der ingen vej tilbage...

FORBERED DIG!!!!

Jeg forstår desværre ikke rigtigt hvad du mener med dette?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alts[ det jeg mener det er at din verden og din tankegang, dit syn og din h'rrelse er st;rkt forvreden / simple ting som at g[ i kiosken efter sm'ger bliver en umulighed, fx at tage en jakke p[ bliver en k;mpe udfordring.......

Syre er ikke noget man burde kaste sig ud i uden at forberede sig godt og grundigt.... l;s om Set and Settings / og f[r evt lidt mere erfaring med svampe / ellers start meget stille ud.../ syre ER vildere end svampe / men lignende....

Titel:
Junior medlem

Ok.. De første ting der du nævner er jeg klar over, men også at det er en mulighed og ikke nødvendigvis en konsekvens. Da jeg var på svampe var der fx ikk rigtigt nogle "dagligdagsting" der var umulige, derimod syns jeg at jeg fungerede godt. Langsomt, men godt..

Det er måske anderledes med syre?

Tænkte mere på signifikante forskelle på stofferne.. Måske fifs til at gøre det endnu bedre?

PS: Er det dumt at drikke bajere til?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Unkn0wn skrev:
Ok.. De første ting der du nævner er jeg klar over, men også at det er en mulighed og ikke nødvendigvis en konsekvens. Da jeg var på svampe var der fx ikk rigtigt nogle "dagligdagsting" der var umulige, derimod syns jeg at jeg fungerede godt. Langsomt, men godt..

Tænkte mere på signifikante forskelle på stofferne.. Måske fifs til at gøre det endnu bedre?

PS: Er det dumt at drikke bajere til?

Alts[ alt efter hvor i trippet du er og hvor h[rdt du tripper har selvf'lgelig noget at sige... Alts[ da mit nyt[rs trip var ved at ebbe lidt ud ud p[ morgenen kunne jeg tage mit tog hjem, trippede godt nok stadig men ville lige pr've at twiste trippet ved at rejse med tog / men at have samtaler med andre folk du ikke kender er meget sv;rt, stammende m[ man vende ryggen til og g[, hehe...

Alts[ jeg f[r lidt anderledes synsforstyrrleser p[ syre, sv;rt at forklare forskellene men syren har en tendens til at ;ndre farver p[ en anden m[de end svampe, kan ikke forklare det desv;rre....

En anden forskel, svampe kan godt g're mig dvask med masser af body load / det g'r syren ikke i samme grad ved mig...

Alts[ hvis du selv f'ler dig klar, s[ ville jeg anbefale at trippe om dagen, udend'rs / gerne i ok vejr selvom jeg har trippet i det meste slags vejr og det er bestemt ogs[ en oplevelse v;rd, er det at foretr;kke / medbring alt hvad du kan f[ brug for, vand, 'l, sm'ger, tjald, mad, ekstra t'j, musik, tegne/skrive redskaber.... L;g dit ur og din tlf v;k, og ophold dig et sted med s[ lidt andre mennesker i n;rheden der kan forstyrre dit trip som muligt... S[ er resten op til dig selv....

L;s dette
http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio ... .htm#54122

Titel:
Junior medlem

Jeg har tænkt mig at trippe i en lejlighed med to venner.. Dette har jeg haft stor succes med med extasy, men vi kan jo altid gå udenfor..

Tak for tipse med bajere, mad osv..

Hvordan virker det når man ryger fed imens?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Hvordan virker det når man ryger fed imens?

Det er individuelt, men vildere :wink:

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Selv om HopIFjorden har sagt det meste vil jeg også lige komme med mine 2 cents.
Svampe er for mig mere drømmende og har højere body load end LSD, hvilket ofte giver en tendens til at blive lidt mere doven rent fysisk.
LSD varer tilgængæld næsten dobbelt så lang tid og giver for det meste et mere energifyldt trip.
Det at det varer så lang tid, kan gøre det hårdere at trippe og muligvis være ubehageligt hvis man ikke er vandt til denne type påvirkning.
Så i tilfælde af at dine venner aldrig har prøvet noget psychedelisk før, ville svampe måske være rarere at starte op på. Det vil muligvis også være godt for dig selv at blive mere kendt med at trippe inden du tager syre. Men det er meget individuelt og kommer an på mange ting, så det er ikke muligt at give et endegyldigt svar om det ene eller andet vil være bedst.

Mht til at ryge cannabis under trippet, synes jeg det er en ting som gør trippet kraftigere og mere tåget. Det bliver også sværere at huske detaljer fra trippet bagefter hvis du ryger. Det er dog yderst behageligt imo, og har personligt sjællendt haft trips uden røg, selvom det er en ting jeg godt kunne tænke mig at praktisere mere.

Alkohol ser jeg nærmest som en modsætning til psychedeliske stoffer og dermed er der imo ingen grund til at indtage det under et trip. Men det er der delte meninger om ved jeg og kender flerer der godt kan nyde en øl under et trip. Det vil dog efter min bedste overbevisning begrænse trippet, men det er muligt at denne holdning er farvet af fordomme omkring alkohol, samt mangel på erfaring med at kombinere det med psychedeliske stoffer.

Mvh spacey.

Edit:
Citat:

Nej, det er ikke anderledes med syre. Det kan gå begge veje. Dagligdags ting bliver ofte lidt sværere at udføre, men omvendt kan du også føle dig fuldstændigt klar og optimeret, så tingende bliver udført bedre og mere detaljeret. Kommer meget an på hvor let det er at holde fokus på et område, hvilket kan svinge meget efter omstændighederne.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Svampe og syre er begge psykedeliske substanser (check out the big brain on me! :P), og derfor kan de begge give helt forskellige trips alt efter hvor og hvornår man tager dem i sit liv. Svampe kan være rigtig godt og drømmende, syre kan være rigtig godt og drømmende. Svampe kan være et helvede uden lige, syre kan være et helvede uden lige.
De forskelle der er, ligger på overfladen af stof-oplevelsen. Alt det med bodyload og forskellige type visuals etc. Men en psykedelisk oplevelse er en psykedelisk oplevelse, hvadenten det er svampe eller lsd... eller noget helt 3.
At syre så varer i længere tid, kan så være både godt og skidt. Ifølge Grof, hvis man i slutningen af sit trip ender i en blindgyde i sin psyke, eller et sort område, og trippet er ved at slutte, kan man ende der, indtil man får dette problem helt forløst. Det vil sige at syre i den snævre forstand har en fordel, da det varer længere, og derved har man mere tid til at nå forbi nogle sorte huller hehe.
Det er selvfølgelig også noget negativt, hvis man i begyndelsen begynder at tænke det måske var en dårlig idé, og den tanke ikke går væk, for så er man på i 12 timer. Selvfølgelig har man så længere tid til at acceptere det der sker, og gå med det.
Det er ikke for at sige, at svampe så er dårligere af den grund. Men mange folk giver argumenter for svampe ved kun at se halvdelen af hvad et trip kan være.
Du må gøre det op med dig selv. En lav dosis (100mcg syre, eller 1,5g mexicanske svampe), er godt at starte på, hvadenten du vælger svampe eller syre.

Angående øl på et trip. Jeg er fan af begge dele: At lade helt være, eller nyde en en gang imellem. Det kan være hyggeligt at få lidt pils iløbet af trippet. Og det er også godt nogen gange at lade helt være.

At ryge fede kan jeg ikke helt så godt udtale mig om. Det plejer som regel at ødelægge det hele for mig. Men jeg bliver altid bare mudret i mit hovede af det... Mit klarsyn forsvinder på det. Derfor gør jeg det meget sjældent... og sjældent på andre stoffer, medmindre det er helt til sidst, og det er lige inden jeg skal sove ;)
Men er du en der er vant til at ryge, og du får nogle positive oplevelser ud af det, kan det være en ok ting at gøre for dig... Men jeg vil, efter hvad mine egne erfaringer fortæller mig, vente til comedown.

Titel:
Junior medlem

Tak for alle rådene.. Min kammerat og jeg har besluttet at vi prøver at tage en dråbe hver i morgen.. Jeg glæder mig helt vildt, og skal nok prøve at se om jeg kan få trykket en rapport ind engang..

Happy trippin' hopefully ;)

Titel:
Junior medlem

glæder mig til en triprapport. Mit første syretrip var helt vildt! Jeg havde aldrig prøvet psychedelika før (bortset fraq cannabis). Havde den bedste tid i mit liv de første 2-3 timer og så vendte det hele 1 minut efter til den diementrale modsætning. Jeg var kort sagt ikke forberedt!
Det er helt vildt syre, men foretrækker nu svampe.
krydser fingre :)

Jon

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]