Svampe og syre er begge psykedeliske substanser (check out the big brain on me!

), og derfor kan de begge give helt forskellige trips alt efter hvor og hvornår man tager dem i sit liv. Svampe kan være rigtig godt og drømmende, syre kan være rigtig godt og drømmende. Svampe kan være et helvede uden lige, syre kan være et helvede uden lige.
De forskelle der er, ligger på overfladen af stof-oplevelsen. Alt det med bodyload og forskellige type visuals etc. Men en psykedelisk oplevelse er en psykedelisk oplevelse, hvadenten det er svampe eller lsd... eller noget helt 3.
At syre så varer i længere tid, kan så være både godt og skidt. Ifølge Grof, hvis man i slutningen af sit trip ender i en blindgyde i sin psyke, eller et sort område, og trippet er ved at slutte, kan man ende der, indtil man får dette problem helt forløst. Det vil sige at syre i den snævre forstand har en fordel, da det varer længere, og derved har man mere tid til at nå forbi nogle sorte huller hehe.
Det er selvfølgelig også noget negativt, hvis man i begyndelsen begynder at tænke det måske var en dårlig idé, og den tanke ikke går væk, for så er man på i 12 timer. Selvfølgelig har man så længere tid til at acceptere det der sker, og gå med det.
Det er ikke for at sige, at svampe så er dårligere af den grund. Men mange folk giver argumenter for svampe ved kun at se halvdelen af hvad et trip kan være.
Du må gøre det op med dig selv. En lav dosis (100mcg syre, eller 1,5g mexicanske svampe), er godt at starte på, hvadenten du vælger svampe eller syre.
Angående øl på et trip. Jeg er fan af begge dele: At lade helt være, eller nyde en en gang imellem. Det kan være hyggeligt at få lidt pils iløbet af trippet. Og det er også godt nogen gange at lade helt være.
At ryge fede kan jeg ikke helt så godt udtale mig om. Det plejer som regel at ødelægge det hele for mig. Men jeg bliver altid bare mudret i mit hovede af det... Mit klarsyn forsvinder på det. Derfor gør jeg det meget sjældent... og sjældent på andre stoffer, medmindre det er helt til sidst, og det er lige inden jeg skal sove

Men er du en der er vant til at ryge, og du får nogle positive oplevelser ud af det, kan det være en ok ting at gøre for dig... Men jeg vil, efter hvad mine egne erfaringer fortæller mig, vente til comedown.