Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 09:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Oxycontin ?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Har fået fingrene i nogle OxyContin depottabletter, 10 og 20mg's fra norpharma.

Har søgt lidt på nettet men har ikke kunne finde noget om doser osv.
Så hvis der er nogle der kender noget til dette produkt og kan give en kort beskrivelse af hvor meget man skal tage, virkning osv.

Har ved samme lejlighed fået noget morfin, det er fra pfizer og er i nogle små "pakker" med pulver, 100mg.

Fik at vide det indeholdte et stof der gjorde det umuligt at overdosere da man ville brække sig hvis man fik for meget i kroppen af dette..
Kan læse på pakken at det indeholder 1.7g xylitol, kan det evt være dette der er det omtalte stof? Hvis det er tilfældet, for meget skal der så til for man brækker sig?

Vil også gerne vide noget om hvilke doser det skal tages i.

Fortsat god dag/aften/whatever :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Ehhhhhh...

http://www.medicin.dk/(cujpwx55lktr50ndzw2gfv55)/show.aspx
http://www.netdoktor.dk/medicin/praeper ... fo&id=2034
http://www.erowid.org/cgi-bin/search/ht ... earch.y=10

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Morfin
http://www.netdoktor.dk/medicin/praeper ... fo&id=3091
http://www.medicin.dk/(i24nk3553y2g1d4524a10m2o)/show.aspx

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det der "pulver" lyder spændende.Det er sikkert en form for brækmiddel.Men jeg ville meget gerne vide hvad det er hvis du finder ud af det.
Med hensyn til OxyContinerne,skal du tage en af de 20 mg´s tabs,og knuse den.Derefter sniffer du den.Dette vil få stoffet til at virke lidt hurtigere end hvis du spiser det.Men i modsætning til Morfin,er OxyContin meget vel absoberet fra maven,så du mister ikke noget ved at spise dem.I stor modsætning til Morfin der helst skal injiceres på en eller anden måde.
Efter min mening har Oxycodone(stoffet i OxyContin) en meget behagelig virkning.IMO bedre end Morfin.
Men lad være med at tage for meget. :P

Junior medlem

Geografisk sted: Laboratoriet
Xtreme skrev:
Har fået fingrene i nogle OxyContin depottabletter, 10 og 20mg's fra norpharma.

Har søgt lidt på nettet men har ikke kunne finde noget om doser osv.
Så hvis der er nogle der kender noget til dette produkt og kan give en kort beskrivelse af hvor meget man skal tage, virkning osv.

Har ved samme lejlighed fået noget morfin, det er fra pfizer og er i nogle små "pakker" med pulver, 100mg.

Fik at vide det indeholdte et stof der gjorde det umuligt at overdosere da man ville brække sig hvis man fik for meget i kroppen af dette..
Kan læse på pakken at det indeholder 1.7g xylitol, kan det evt være dette der er det omtalte stof? Hvis det er tilfældet, for meget skal der så til for man brækker sig?

Vil også gerne vide noget om hvilke doser det skal tages i.

Fortsat god dag/aften/whatever :)

Nu kan jeg ikke lige lure om du vil have terapeutiske doser, eller bare skal have en rar fornemmelse. Hvis det første er tilfældet er http://www.medicin.dk et godt sted at søge (der er postet nogle links ovenstående, men jeg kan i hvert fald ikke få dem til at fungere). Så trykker du oxycontin og ser under doseringsforslag. Ved smertebehandling skal de doseres hver 12. time (stoffet afgives over 12 timer) og jeg vil tro du skal have 20 mg, hvis du bare er en nogenlunde stor fyr og du ikke er vandt til at tage opioder. Det virker omtrent som almindelig morfin. Umiddelbart har jeg altid syntes det er pisseklamt at sniffe knuste tabletter (især depottabletter), da de indeholder en masse lort, der ikke er vandopløseligt og derfor vil komme til at hænge i næsen i på dig, men suit yourself... Men hvis de skal bruges på den måde er det vel den eneste vej frem, hvis ikke du skal ud i noget kemisk isolering af det aktive stof.

Jeg kender ikke det morfinprodukt du snakker om, men det er i hvert fald ikke xylitol der får dig til at brække dig. Xylitol er en art "kunstig sukker" (forekommer i naturen, men er ikke sukker) som man tilsætter som sødestof/fyldstof. Jeg vil foreslå dig at søge på "indholdstof + vomit" på Google ;-) Alternativt kan du skrive hjælpestofferne op her, så kan jeg fortælle dig hvilket et det er, hvis det altså passer det ham fyren sagde. Det eneste stof jeg kan komme i tanke om i den dur er ipecacuanha, men det er vist ikke for tøsedrenge, så jeg tvivler på de kommer det i. Desuden er dosering af morfin meget individuel, så en overdosering for dig kan nemt være daglig dosis for en virkelig hardcore patient. Derfor lyder det mystisk at skulle putte emetika i. Med hensyn til dosering synes jeg du skal prøve dig frem. Start i det små (20-30 mg) og arbejd dig op til du har den effekt du ønsker. medicin.dk anbefalder dosering hver 4. time. Med hensyn til euforiserende doser af morfin kender jeg ikke meget til det...

Titel:
Insane psychedelia user!

20 mg er ikke den store dose når vi snakker oxycodon. Der skal man op i 40 mg før der sker noget.

Titel:
Junior medlem

Treasure skrev:
20 mg er ikke den store dose når vi snakker oxycodon. Der skal man op i 40 mg før der sker noget.

20 mg er ellers ret normalt, ved opstart af smertebehandling (dvs. 2 gange i døgnet forstås). Tabletterne afgiver omtrent en 1/3 af det aktive stof ret hurtigt (bi-depot) og resten som depot, så det er altså en okay skylle man lægger ud med. Derfor ville jeg selv være betænkelig ved at æde 2 gange 20 mg depottabletter på én gang. Det er jo også svært at komme ud af, hvis man får det dårligt. Tror det er svært (og uforsvarligt) at blive skæv af depottabletter anyways, og 40 mg sniffet lyder altså på mig som noget af en bombe...

Titel:
Insane psychedelia user!

Nu anvender man jo heller ikke terapeutiske doser når man vil lamme. Ketogan anbefales i 5 mg's doser ved smertebehandling, men man skal ihvertfald have 10 el. 15 mg for at få en ordentlig virkning. Min egen erfaring med oxycodon er ihvertfald, at det ikke er synderlig virksomt i doser under 20 mg. Desuden er der jo ingen der siger at man skal sniffe det. Det kan opløses i vand og drikkes efter man har knust pellets'ene.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
jeg plejer at altid ta 20-30mg af dem..

og tygge dem helt til pulver med fortænderne, skyl godt ned med saftevand eller andet god sød drik :D

virker godt og blir optaget hurtigt :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
jeg VOLDbrækker mig ved 20.
kommer self an på hvad du er vant til, men personligt ville jeg aldrig råde nogen til at starte over 20. der er vel heller ikke noget galt for at starte med 15, men siden de er på 20 og går ud fra at du er en fyr kan du jo nok starte der. men 40??? er det ikk lige lovlig overkill? så sjovt er det sq heller ikke at knække sig når man burde ligge og nyde sin rus.
og som før forslået, så op i snuden med det. er min erfaring at det giver mindre kvalme ihvertfald.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Valgte at følge ConfusioN's råd og tykke en enkelt 20mg's pille og sluge den med noget sødt..
Det passede meget godt med 20mg, rusen vil jeg beskrive som meget afslappende, ikke trættende men afslappende, man bliver lidt svimmel og har svært ved at koncentrere sig om flere ting af gangen. Alt i alt en meget behagelig rus :)

Men mangler stadig information om det morfin, for ifølge netdoktor står der man skal tage 20-30mg, men de forpakninger jeg har fået står der at den bare skal drysses på noget ymer og spises, og det er altså 100mg's forpakninger? :?

Titel:
Junior medlem

100 mg morfin er ikke en superhøj dosis. Jeg har set patienter på op til 2 gram dagligt, men de var selvfølgelig tilvænnede og havde højere tolerance, så det er nok lidt i overkanten for dig :-). De der 10-30 mg er anbefalet enkeltdosis til folk der ikke er vandt til morfin. Den anbefalede enkeltdosis af oxycodon er 5 mg og men du er jo lige sluppet fra 20 mg... Jeg vil tro at du sagtens kan snuppe 100 mg morfin, men hvis det var mig selv ville jeg starte med 50 mg og så derfra vurdere hvor meget jeg skal have næste gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

The Pharmacist skrev:
100 mg morfin er ikke en superhøj dosis. Jeg har set patienter på op til 2 gram dagligt, men de var selvfølgelig tilvænnede og havde højere tolerance, så det er nok lidt i overkanten for dig :-). De der 10-30 mg er anbefalet enkeltdosis til folk der ikke er vandt til morfin. Den anbefalede enkeltdosis af oxycodon er 5 mg og men du er jo lige sluppet fra 20 mg... Jeg vil tro at du sagtens kan snuppe 100 mg morfin, men hvis det var mig selv ville jeg starte med 50 mg og så derfra vurdere hvor meget jeg skal have næste gang.

Okay, det vil jeg prøve, tak for hjælpen :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Xylitol (1,2,3,4,5-pentan pentaol) er bare et sødestof det brækker du dig ikke af men men har det med naturligt at vold brække sig vis man får for meget morfin. tror ikke du skal regne med der er tilsat brækmiddel.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hyene skrev:
Xylitol (1,2,3,4,5-pentan pentaol) er bare et sødestof det brækker du dig ikke af men men har det med naturligt at vold brække sig vis man får for meget morfin. tror ikke du skal regne med der er tilsat brækmiddel.

Kan godt være du har ret, fik bare at vide der var tilsat et sådant stof.. :roll:

Titel:
Flueknepper kongen

Xtreme skrev:
hyene skrev:

Kan godt være du har ret, fik bare at vide der var tilsat et sådant stof.. :roll:

Der er ikke tilsat brækmiddel. Det er en skrøne. Opioider er kvalmefremprovokerende i sig selv.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

10 mg morfin skudt i låret kan du få det vold dårligt at og brække dig rimelig kraftigt, hvis du ikke har smerter!

Titel:
Flueknepper kongen

Portuz skrev:
10 mg morfin skudt i låret kan du få det vold dårligt at og brække dig rimelig kraftigt, hvis du ikke har smerter!

Kvalmen er uafhængig af smerter :wink:

Og The Pharmacist, oxycodon har en meget større biotilgængelighed oralt end morfin. Det kan ikke anbefales at indtage 100mg oxycodon oralt.

Titel:
Junior medlem

Levose skrev:
Og The Pharmacist, oxycodon har en meget større biotilgængelighed oralt end morfin. Det kan ikke anbefales at indtage 100mg oxycodon oralt.

Og hvad så?... Og hvem har snakket om 100 mg oxycodon peroralt?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Levose hvis jeg ikke tager meget fejl er de 100 mg der omtales, fra den pose som er beregnet til at drysse på evt. yougurt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Don't worry, har ingen intentioner om at indtage 100mg oxy :D

Men synes sku det er lidt voldsomt at der findes 80mg's piller, hvis nu en newbe får fat i sådan et par stykker :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]