Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 20:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg fik endelig chance for at prøve syre. Det var sjovt, men jeg er lidt skuffet over det. Jeg har stor erfaring med svampe og så synes jeg, at dette syre kunne faktisk være DOB eller et andet stof. Det var altså mindre psykedelisk end svampe. Svampene er mere overvældende, mere visuele, følelser er altid utroligt forstærket, mens syre er forvirrende... Man får tusinder tanker på samme tid, plateau er utrolig lang (kunne mærke stoffet 24 efter indtagelse, da jeg ikke har sovet), lidt hallu.

Er der nogen af jer, der er sikker på at have prøvet ægte LSD?

Senest rettet af A.Z.BEST 04 nov 2007 23:44, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er højst sandsynligt LSD, du har taget... var det ikke i form af frimærker/ dråber?

Syre kan godt være mildere end svampe, det er jo klart. Du skulle måske bare have haft en større dosis.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg synes også det lyder fint fint som LSD, jeg får samme effekt når jeg ikke sover, altså i lige så lang tid som du beskriver det, skal bruge søvn for ligesom at stoppe det helt.

Men ja, højere dose så kan du ramme samme med LSD. Det er klart at det ikke giver mere effekt i små doser, det samme gælder jo for svampe.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jo, de var frimærker. Jeg tog et halvt først og et halvt efter ca. 4 timer. 48 timer og jeg kan stadigvæk fremkalde dets virkning med vilje. Det føltes faktisk som om der blev omstillet noget inde i hjernen :lol:.

Er dråberne det samme? For jeg vil rigtig gerne have sikkerhed, at det er LSD.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg må erklære mig enig i at det lyder som LSD.
Jeg er også af den overbevisning at der er mere "knald" på svampe i den psykedeliske afdeling, især ift. indsigt og dyb tænkning. LSD synes jeg bare er et sært stof og jeg har svært ved at tage rusen seriøst, men det er herligt.
Ligesom Winta skal jeg dog også have søvn før effekten tager helt af.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Jeg har det på en helt anderledes måde. Jeg synes at syre er meget mere hallucinerende end svampe. Det skal så siges at en af mine venner siger, at man kan komme ud for at første gang man tager syre, ikk får så mange hallucinationer, men om der er hold i det, skal jeg ikke kunne sige. (jeg fik et dejligt trip første gang)

Jeg har prøvet en rimelig dosis af begge dele, og jeg må sige at jeg hælder mest til lsd, både visuelt, varighed og at jeg på syre bliver mere frisk og på svampe synes jeg at jeg bliver meget, meget sløv, men det er vel smag og behag. :D

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hvorfra har du fået den idé at det kunne være DOB? Jeg vil vove at påstå at DOB er endog meget psykedelisk! Ved doser omkring to miligram kan det sagtens være dybt som et stærkt svampetrip.

Til næste gang så find få fat i LSD gennem en du stoler på. Så sidder du ikke med tvivlen om det var det ene eller det andet bagefter.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Det lyder unægteligt som syre. Jeg mener dog det er vigtigt ikke at drage alt for kategoriske konklusioner omkring et stof efter "måske" at have prøvet det en gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tja... Jeg er ikke i tvivl om det var syre Jeg er bare i tvivl om hvad syret indeholder (for resten, det var "Hoffmans cykeltur"). Ingen af os har sikkerhed, at man får LSD på frimærkerne. Vi ved bare, at det er et eller andet, der virker og så kaldes det "syre". DOB er måske en mere stabil molekyle og det kan også være nemmere at fremstille.

Det kunne godt være den ægte LSD, og hvis det var det, så synes jeg, at psilocybin er simpelthen bedre.

Til næste gang tager jeg bare mere for at se om det er noget bevidsthedsudvidende. :P. Men jeg er ikke særlig glad for den kemiske "smag" på trippet. Jeg havde en klar fornemmelse, at mine neuroner blev utroligt snydt af den underlige molekyle og de havde det svært med at komme til ro. Det føltes som om min hjerne var begyndt at opføre sig fuldstændig uforudsigeligt og alle impulserne blev sendt ud på en helt forkert måde. Mens på svampe føler man Svampen! :twisted:
Troede faktisk, at de ligner hinanden mere.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Slvfølgelig var det LSD, det er der 99,8% chancer for... Og du dømmer det fuldkommen på baggrund af én oplevelse med et halvt mærke af ukendt styrke.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ok, jeg lover at prøve mere, inden jeg udtaler mig igen ;).

Tak for svarene guys.

P.S. De skulle indeholde 500 mikrogram, jeg spiste et halvt stykke først og resten efter 3 timer. Det var godt nok, men næste gang tager jeg et helt stykke ind ad røven (der absorberes 95-99%) ;D.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
YIIIR - anal administration, som vi kender den fra far

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror roligt du kan regne med at de mærker ikke har været på 500µg, for så var du blevet ekstremt ramt af selv et halvt.
Og lad være med at prøve og sammenligne det med svampe. Det er to forskellige stoffer med to forskellige effekter, der dog begge er psykedeliske, men der hører ligheden så også op.
IMO er bliver man langt mere indsigtsfuld og dybsindig på svampe, hvor LSD er langt mere et "grine-stof", der ikke besidder de helt store kvaliteter hvad førnævnte angår.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
DeHades - meget uening.

Det var også min første tanke om syre, men tro mig, den kan indlemre dig i et dybt univers.

svampe er ... anderledes

500µg er en stor dosis, og kan sagtens ha induceret din fornemmelse af at neuronerne bliver prikket og skubbet til.
Samtidig er der mange inddelinger af LSD´s kvallitet, hvor nogen siges at føles mere toksiske, mere eller mindre farverige. Det LSD jeg har fået har været ret ens, pånær 2 dråber jeg fik til foråret, som var VIRKELIG Sparkling. der er flere tråde om LSD´s kvaliteter her, med links til udlandske sider med rapportager derom.

Første oplevelse med stoffer kan godt være lidt overfladiske, grundet forventninger, utryghed og manglende imødekommenhed...
prøv igen, men din inddeling af 500µg i 2 doser er ikke helt dum:)
(jeg har også hørt om disse 5-600µg mærker)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Altså det er helt uddebatteret på forhånd, at han har taget 500 mikrogram LSD i det lille mærke... Havde han taget 5 potente dråber på 100 mics hver, havde han været skudt ind i et hinsides univers og havde sikkert ikke vidst, at han havde taget noget. Man kan aldrig regne med styrkeangivelser med mærker, og de mister også nemt effekt, så de ikke engang har den oprindelige faktiske styrke.

2-3 gram mexicanske/cubensis er vand ved siden af 200-300 mics LSD.

At LSD skulle være overfladisk i forhold til svampe, er jeg også uenig i...
LSD går pissedybt i psyken, selv ved mindre doser. Jeg synes dog også, at svampe er mere spacey, hvor LSD er mere stimulerende, men der er stort set ingen grænser for, hvor påvirket man kan blive af begge, og svampe kan da være præcis lige så fjollede og "grine-trip" som LSD.

Jeg har for resten også spist af de nyere Hoffmann-mærker, som efter sigende skulle være på... hvad var det, 475 mics? Og til sammenligning kan jeg da sige, at jeg trippede markant hårdere på et enkelt mærke tazmansk djævel angiveligt på 175-200 mics, end jeg gjorde på sådan et Hoffmann... og at det på ingen måde kunne måle sig med 2-3 dråber potent LSD. Så det må understrege, at man ikke kan regne med noget, specielt ikke med mærker.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

DeHades skrev:
Jeg tror roligt du kan regne med at de mærker ikke har været på 500µg, for så var du blevet ekstremt ramt af selv et halvt.
Og lad være med at prøve og sammenligne det med svampe. Det er to forskellige stoffer med to forskellige effekter, der dog begge er psykedeliske, men der hører ligheden så også op.
IMO er bliver man langt mere indsigtsfuld og dybsindig på svampe, hvor LSD er langt mere et "grine-stof", der ikke besidder de helt store kvaliteter hvad førnævnte angår.

500µg kunne lige så godt være 100µg eller bare 50, det er jeg helt klar over.

Hvis jeg skal beskrive trippets styrke, så ligger den ca. på 2-4g cubensis. Det andet skud har ikke rigtigt ændret noget, jeg kunne mærke det i en time, og så landede jeg på den samme plateau igen. Jeg mener ikke, at LSD ikke er dyb. Efter en time skulle jeg holde fast til virkeligheden, fordi jeg følte, at min ego bliver oplyst. Og så var det det... Det er utroligt nemt at få egooplysning på syre, det er noget sværre på svampe, men svampe er meget meget mere shamanistiske. Man føler, at naturen næsten har besat ens sind. Man er ført af Svampen og på ingen tidspunkt kan man føle sig helt ædru, indtil svampene aftager fuldstændigt. På LSD kan man næsten glemme det, og så tripper man pludseligt hårdt igen.

Jeg vil sige, at svampe har sin sjæl, det har LSD desværre ikke :(.
Men jeg sagde jeg skulle holde min kæft :D.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ingen disrespekt - Men du har godt nok regnet lsd'en helt ud hva!? Hvert et trip er forskelligt - og som før nævnt, burde du prøve syre flere gange før du kan(hvis du så gerne vil) drage firkantede konklusioner... :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

@TATP:
Jeg redegør bare for mine erfaringer og jeg står ved hvad jeg skriver tidligere, for jeg synes ikke der er særligt meget dybde i LSD og jeg har prøvet nogle rimelig store doser efterhånden og resultatet er det samme: En bizar verden skabes hvor tanker flyver rundt, men ingen dybere indsigt eller lyst dertil. Bare hygge og twistede samtaler...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Ingen disrespekt - Men du har godt nok regnet lsd'en helt ud hva!? Hvert et trip er forskelligt - og som før nævnt, burde du prøve syre flere gange før du kan(hvis du så gerne vil) drage firkantede konklusioner... :D

Nej, men tro mig, jeg ved en del om svampe og jeg er ikke nybegynder. Så jeg ved hvilke konklusioner må man drage ud efter bare et enkelt trip på et nyt stof. Det er helt almindeligt for mig at drage nogle konklusioner efter én oplevelse. Men jeg retter mit synspunkt hurtigt, hvis der er brug for det. Jeg holder ikke fast ved de usikre kommentarer. Et trip giver ingen fast grund til at vurdere stoffet, men man må gerne sige sin mening.

Trippet er højst 50% af hele begivenheden for mig. Resten består af eftertænker og réele ændringer i mit liv, hvis jeg nu beslutter at foretage mig nogle.

Der er kun et stof, som jeg har opgivet - DXM. Det var sjovt i begyndelsen, men jeg begyndte at hade det snart. Dette stof har IMO ingen værdi - "kemisk", bedøvende, bevidsthedsindsnævrende. Tja, men det har været værd at prøve det og finde ud af det selv! Der er også andre, som jeg ikke har prøvet endnu og vil ikke prøve dem. LSD har altid været det største symbol for psykedelika, og pga. det har jeg altid villet at prøve det. Nu vil jeg så afsløre dets hemmeligheder, lige som jeg har gjort det med svampe ;). Men for at gøre det, er jeg nødt til at være sikker på, at jeg tager rigtigt LSD. Derfor tråden.

Jeg er ret enig med DeHades her ;).
Så holder jeg min kæft igen :D.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg vil gerne høre om i er enige, men jeg har fået det indtryk at LSD har langt mindre signatur og retning end naturens psykedelia - hvilket betyder at du selv har langt større ansvar for hvad der sker på stoffet.

Hvis man bare sidder og stener og venter på at der skal ske noget vildt, gør der det måske ikke, men hvis man selv gør noget aktivt - fx. sætter sig og mediterer eller går en tur i skoven, eller i det hele taget sætter gang i nogen begivenheder i sindet eller den ydre verden, sætter det gang i trippet.

Jeg har også kun prøvet LSD en enkelt gang (halvdelen af et mærke der efter sigende skulle være på 180-200 mics), og der havde jeg opfattelsen af at trippet i høj grad kunne formes af mig selv. Jeg følte mig ikke helt vildt påvirket, men det ændrede en meditation radikalt, og det blev pludseligt et ret indsigtsfuldt trip.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]