Det er imo en rigtig dårlig ide det der..
Troede selv engang, at jeg lige kunne booste mig selv på de hårde dage, med guarana og ginseng.... Sagen er bare, at man dagen efter er ekstra smadret, fordi kroppen på unarturlig vis har kørt i højt gear og derfor har tømt energilagrene.
Jeg mener desuden at have læst, at koffein i det hele taget hæmmer optagelsen, af alle andre mineraler og vitaminer.
Ginseng er derimod rigtig fin hvis det tages med måde.. Det er ikke en ting man "lige hapser" i ny og næ, man skal helst spise en moderat dosis af det hver dag, så får man meget mere ud af det. Pt. spiser jeg de hersens Gerimax Ginseng multivitaminpiller.. De er gode syns jeg, jeg kan godt mærke når jeg i et par dage glemmer at spise dem, f.eks. efter en weekend med junkfood og druk, så er jeg generelt bare mere forvirret og mindre vedholden.
Hvis du vil undgå at de krævende dage føles så hårde, så er mit råd at du får dig en fast kost og døgnrytme. Når kroppen får hvad den forventer (ja kroppen kan faktisk forvente) så vil den reagere meget mere balanceret og effektivt end hvis man konstant går og lapper på den med f.eks. kaffe eller hurtige måltider.
Og så siger man jo at morgenmåltidet er dagens vigtigste... Hvorfor så ikke gøre lidt mere ud af det, hvis man nu ved at dagen bliver lang..? Dvs. i dit tilfælde at spæde dine havregryn op med noget ordentligt muesli fuld af nødder og frugter... Spis gerne en 2 - 3 friske frugter, det gør en forskel imo!
Og mht. søvn, så er faste rytmer igen kodeordet.. Ingen kaffe mindst 2 -3 timer før... Ingen fjernsyn/internet eller spændende bøger en time før... Det gør at du når at geare ned efter en dag fuld af stimulering, og det vil din krop med sikkerhed takke dig for, den efterfølgende dag - Det lover jeg!!
Bottom line, lappeløsninger som det du foreslår, er ikke synderlig givtigt...
Godspeed med studierne

din vamle liberalist!