Du misforstår mig (jeg beklager et lallet ordvalg). Jeg mente egentlig kun stokkonservativ/overforsigtig som i "jeg har ikke tænkt mig lige at prøve at blande det her totalt ukendte stof i ukendt dosis med ukendt stof XXX midt i min slavevodka-brandert". Og så videre. Altså stor forsigtighed med alt hvad der involverer potente (psykoaktive) kemikalier, som du fylder i kroppen.
Det er ikke sikkert du selv er opmærksom på det, men det du skrev tidligere kunne godt misforstås - derfor er jeg glad for din uddybning.

Men. Derudover skriver du noget om at udvide sin horisont, ved at man husker at prøve andre stoffer end dem man er vant til. Dertil vil jeg godt knytte en bemærkning - og nu kender jeg dig ikke, så det er ikke specielt møntet på dig. Men at udvide sin horisont, det foregår efter min erfaring mere ved andre aktiviteter så som at få nye venner/dyrke sine eksisterende, få en kæreste/bruge tid på hende man har, spille musik, rejse, feste, have gode lange snakke, arbejde (med noget tilpas udfordrende), dj'e, bygge noget op sammen med andre.... osv osv. - frem for at afsøge nye stoffer.
Jeg mener på mange måder at stoffer kan være en faldgrube, som uagtet stoftype - LSD, MDMA, hash, sprut osv - kan få folk til at stagnere. Psykedelika kan (ja, KAN) f.eks. trykke totalt på pauseknappen i folks liv, det har jeg selv prøvet, og andre jeg kender ligeså. Stoffer er i mine øjne ikke et fedt livsomdrejningspunkt, men kan være fint som lejlighedsvist krydderi.

Jeg kom muligvis lidt på afveje ift. emnets oprindelige klang.