Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ryge MDMA
Medlem
Brugeravatar

Hej,

Tænkte på om man kunne ryge mdma i en joint eller lign?

Har prøvet at søge.

Titel: Re: Ryge MDMA
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er muligt, ja.
Der er et par faktorer som gør det uattraktivt.

1. Sandsynligheden for at rusen er særlig behagelig - den bliver MEGET intens og MEGET kort. Spild af MDMA?

2. Harm Reduction - så hurtig og intens en rus har ikke ligefrem positiv indvirkning på din hjernes serotonin lager, igen - Det er, set med HR øjne, mere overkommeligt for hjernen at klare en rus hvor plateauet er mere jævnt, og effekterne ikke sparker hovedet af dig (med neurotoksitet til følge).

3. Effektivitet. En joint er nok ikke måden at ryge MDMA på, hvis det endelig skulle gøres effektivt. Jeg kender ikke nogen der har gjort det, men jeg vil tro at den bedste måde, ville være at bruge en vaporizer, glaspibe elelr lign, ligesom når man f.eks. ryger DMT.

Medlem
Brugeravatar

Okay tusind tak, hvad ville dosen ca. være?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Betydelig mindre end den dosis, du spiser, da du optager meget mere af stoffet ved rygning. Dosen ville dog stadig være rimelig høj i forhold til, at man skal ryge det. Måske et sted mellem 30 og 70 mg ville være passende, men det er meget at ryge, og det må være ret klamt.

Insane psychedelia user!

jeg har før afprøvet det. det er dog 8-9 år siden så det var med nogle mitsubishi tabletter og muligvis ikke rent mdma.
jeg røg det på bong, drysset ud over toppen, af et normalt hoved med hash og tobak.
rusen kommer instant, og er som rush fortæller meget intens, vil skyde på det varede omkring 30-60min.

jeg røg ca en tablet over 3timer

Medlem
Brugeravatar

Okay mange tak for svarene :) Er det muligt at ryge på bong?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Det kommer vel an på hvilken temp. mdma bliver til fast form ved ?. fordi det skal jo igennem vand, som højest er stuetemp. ? medmindre det ikke er opløseligt i vand. Eller er jeg helt forkert på den ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

MDMA er ret opløseligt i vand, så mit bud vil være at MDMA ikke er særlig effektivt at ryge på en bong.
Dampen bliver så at sige 'hængende' i vandet, når røgen passerer det - godt set.
d-THC (Hashs primære aktive stof) er ikke vandopløseligt i samme grad, og derfor bliver det IKKE hængende ;).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg vil gerne hører en kort rapport (hvis du ikke en hel triprapport) på det.

altså hvis du kaster dig ud i det.

held og lykke herfra ihvertfald

MEGATRON

Er MDMA blevet for kedeligt "the usual way"?

Så skulle du måske overveje en pause istedet for at finde på diverse kreative og muligvis(sandsynligvis) skadelige indtagsmetoder.

In our memories
Brugeravatar

Gentleman Finn skrev:

Så skulle du måske overveje en pause istedet for at finde på diverse kreative og muligvis(sandsynligvis) skadelige indtagsmetoder.

Ahh... Jeg kan nu godt forstå, at nogle mennesker er mere til at afprøve forskellige ting og søge af nye veje. Det kender jeg personligt også til. Eksperimentering og stoffer hænger sammen. Måske er rygning af ecstasy ikke lige det smarteste, man kunne finde på at eksperimentere med, men den nysgerrige mentalitet vil jeg sige er en udmærket ting at have i ærmet, når man tager stoffer. Det viser også, at man stadig leger og har glød. Jeg synes derimod, at det er ret sørgeligt med de hundrevis af små grupperinger, der år efter år sidder de samme steder med de samme mennesker, hører de samme musiknumre, sniffer det samme stof, snakker om de samme ting og aldrig fjerner sig fra sin kedelige onanicirkel.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Rush skrev:
MDMA er ret opløseligt i vand, så mit bud vil være at MDMA ikke er særlig effektivt at ryge på en bong.
Dampen bliver så at sige 'hængende' i vandet, når røgen passerer det - godt set.
d-THC (Hashs primære aktive stof) er ikke vandopløseligt i samme grad, og derfor bliver det IKKE hængende ;).

Det var præcis det jeg forestillede mig

MEGATRON

Minimal skrev:
Ahh... Jeg kan nu godt forstå, at nogle mennesker er mere til at afprøve forskellige ting og søge af nye veje. Det kender jeg personligt også til. Eksperimentering og stoffer hænger sammen. Måske er rygning af ecstasy ikke lige det smarteste, man kunne finde på at eksperimentere med, men den nysgerrige mentalitet vil jeg sige er en udmærket ting at have i ærmet, når man tager stoffer. Det viser også, at man stadig leger og har glød. Jeg synes derimod, at det er ret sørgeligt med de hundrevis af små grupperinger, der år efter år sidder de samme steder med de samme mennesker, hører de samme musiknumre, sniffer det samme stof, snakker om de samme ting og aldrig fjerner sig fra sin kedelige onanicirkel.

Good point. Var vist lige hurtig nok til at dømme ham/hans post.

Medlem

Gentleman Finn skrev:

Good point. Var vist lige hurtig nok til at dømme ham/hans post.

Nåår okay, det er sådan du ser det, jamen så er jeg helt enig, du twistede den lige :lol:

- sådan husker jeg ihvertfald Gentleman Finn, Casper og Mandrilaftalen ftw :rocking:

In our memories
Brugeravatar

Hvis jeg sku' ryge MDMA ville jeg nok freebase det først, i stedet for at flække en kex ud på bongen. :lol:

Jeg tror desværre ikke det er særlig effektivt.

Insane psychedelia user!

Dextrose skrev:
Hvis jeg sku' ryge MDMA ville jeg nok freebase det først, i stedet for at flække en kex ud på bongen. :lol:

det ville jeg såmænd også, hvis jeg skulle gøre det den dag, i dag. men som 16årig, havde jeg ikke den viden, jeg har nu....
...og som sagt det virkede fint, så snakken om at det bliver hængende i vandet, kan jeg ikke helt forstå. er da ihvertfald, næsten, sikker på vi havde vand i bongen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
Gentleman Finn skrev:

Sørgeligt nok ja, er der alt for mange grupper der ikke udvider deres horizont.

FromCirclesAllRise skrev:
Dextrose skrev:

det ville jeg såmænd også, hvis jeg skulle gøre det den dag, i dag. men som 16årig, havde jeg ikke den viden, jeg har nu....
...og som sagt det virkede fint, så snakken om at det bliver hængende i vandet, kan jeg ikke helt forstå. er da ihvertfald, næsten, sikker på vi havde vand i bongen.

Bindermidler fra ecstasy tabletter kan umuligt være sunde at indtage i gas form.
Derfor ville det mest effektive set med HR øjne nok være at benytte sig af meget rene MDMA krystaller, eller MDMA freebase som Dexstrose er inde på.

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Minimal skrev:
(..) den nysgerrige mentalitet vil jeg sige er en udmærket ting at have i ærmet, når man tager stoffer. Det viser også, at man stadig leger og har glød. Jeg synes derimod, at det er ret sørgeligt med de hundrevis af små grupperinger, der år efter år sidder de samme steder med de samme mennesker, hører de samme musiknumre, sniffer det samme stof, snakker om de samme ting og aldrig fjerner sig fra sin kedelige onanicirkel.

Der er jeg lige nødt til at blande mig. Man bør efter min overbevisning være stokkonservativ og overforsigtig når man har med stoffer at gøre. Prøv lige at overveje hvad du skriver, før du opmuntrer til leg og kreative eksperimenter med stoffer - det er dødsensalvorlig business, og husk at Psychedelia er et HR-board.

I mange andre af livets forhold til gengæld.... :-)

In our memories
Brugeravatar

Jespar skrev:
Minimal skrev:
(..) den nysgerrige mentalitet vil jeg sige er en udmærket ting at have i ærmet, når man tager stoffer. Det viser også, at man stadig leger og har glød. Jeg synes derimod, at det er ret sørgeligt med de hundrevis af små grupperinger, der år efter år sidder de samme steder med de samme mennesker, hører de samme musiknumre, sniffer det samme stof, snakker om de samme ting og aldrig fjerner sig fra sin kedelige onanicirkel.

Der er jeg lige nødt til at blande mig. Man bør efter min overbevisning være stokkonservativ og overforsigtig når man har med stoffer at gøre. Prøv lige at overveje hvad du skriver, før du opmuntrer til leg og kreative eksperimenter med stoffer - det er dødsensalvorlig business, og husk at Psychedelia er et HR-board.

I mange andre af livets forhold til gengæld.... :-)

Jeg mener jo ikke, at man skal lege ved at blande en hel masse forskellige stoffer og kaste sig ud i nye situationer. Jeg mener bare, at man ikke lever rigtigt mere, når man stagnerer og aldrig flytter sig.

Hvis man er stokkonservativ og overforsigtig, har man i langt de fleste tilfælde nok aldrig nogensinde prøvet at tage stoffer. Det er jo slet ikke den mentalitet, der fører dig hen til stoffer i første instans. Langt de fleste vil gøre det af nysgerrighed, og jeg synes altså, at det er ærgerligt, at folk weekend efter weekend følger det samme mønster uden at udvide sin horisont på nogen måde.

Er man så stokkonservativ og tager stoffer på en stokkonservativ måde, så er det vel, at man sidder hver fredag og følger sin vante rutine, indtager den samme mediumlille dosis af sit foretrukne stof og altid bruger det i samme situation. Og så får man altså også meget det samme udbytte hver gang. Der ville jeg til enhver tid foretrække at bryde rammerne og flytte mig fra ét sted til et andet i mit liv. Jeg synes ikke, at det bunder i uansvarlighed. Man skal naturligvis have ansvarlighed og tænke sig om, men at sende ethvert stof til retskemisk analyse før indtagelse er måske i overkanten.

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Du misforstår mig (jeg beklager et lallet ordvalg). Jeg mente egentlig kun stokkonservativ/overforsigtig som i "jeg har ikke tænkt mig lige at prøve at blande det her totalt ukendte stof i ukendt dosis med ukendt stof XXX midt i min slavevodka-brandert". Og så videre. Altså stor forsigtighed med alt hvad der involverer potente (psykoaktive) kemikalier, som du fylder i kroppen.

Det er ikke sikkert du selv er opmærksom på det, men det du skrev tidligere kunne godt misforstås - derfor er jeg glad for din uddybning. :-)

Men. Derudover skriver du noget om at udvide sin horisont, ved at man husker at prøve andre stoffer end dem man er vant til. Dertil vil jeg godt knytte en bemærkning - og nu kender jeg dig ikke, så det er ikke specielt møntet på dig. Men at udvide sin horisont, det foregår efter min erfaring mere ved andre aktiviteter så som at få nye venner/dyrke sine eksisterende, få en kæreste/bruge tid på hende man har, spille musik, rejse, feste, have gode lange snakke, arbejde (med noget tilpas udfordrende), dj'e, bygge noget op sammen med andre.... osv osv. - frem for at afsøge nye stoffer.

Jeg mener på mange måder at stoffer kan være en faldgrube, som uagtet stoftype - LSD, MDMA, hash, sprut osv - kan få folk til at stagnere. Psykedelika kan (ja, KAN) f.eks. trykke totalt på pauseknappen i folks liv, det har jeg selv prøvet, og andre jeg kender ligeså. Stoffer er i mine øjne ikke et fedt livsomdrejningspunkt, men kan være fint som lejlighedsvist krydderi. :-)

Jeg kom muligvis lidt på afveje ift. emnets oprindelige klang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]