Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 11:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Ved der er en anden tråd om emnet men den er låst. Og jeg vil gerne have nogle nuancer med i debatten.

Min tråd kommer på baggrund af at jeg er blevet tilbudt noget Mephedrone, og ud fra hvad mange brugere har sagt, frister det mig helt sikkert. Det lyder utroligt lækkert. På den anden side vil jeg selvfølgelig heller ikke risikere varig hjerneskade for en sjov aften.

Men altså, når det bliver sagt at Meph formentlig er neurotoxisk - hvad menes der så præcist ved det? Snakker vi ved jævnligt brug? En enkelt line? Eller først ved decideret misbrug?

Jeg spørger fordi det undrer mig hvis medicinen skulle være SÅ skadelig at man ik en gang kan prøve det enkelte gange uden at risikere hjerneskade - det lyder i mine ører utroligt, og man kan spørge om det så ville være lovlig medicin overhovedet?

Jeg sætter pris på at I tager jeres HR-ansvar seriøst på forummet og er glad for advarelsen. Men jeg vil også gerne have lidt flere detaljer på den advarsel når nu jeg overvejer at købe 5g til eget forbrug som vil blive brugt over nogle måneders varighed.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Citat:
Men altså, når det bliver sagt at Meph formentlig er neurotoxisk - hvad menes der så præcist ved det? Snakker vi ved jævnligt brug? En enkelt line? Eller først ved decideret misbrug?

Det er der sådan set ingen der ved, men man kan se på den kemiske struktur, at det højest sandsynligt er neurotoxisk og derfor skader det sikkert allerede ved første intagelse, ja, men hvor meget vides ikke. Mephedrone er sådan set stadig et RC og risikoen ved RC's er at ingen ved præcist hvad der sker.
Jeg ved dog ikke hvordan det ses, at det er neurotoxisk, men der er emner her på sitet, hvor det er beskrevet.

Citat:
Jeg spørger fordi det undrer mig hvis medicinen skulle være SÅ skadelig at man ik en gang kan prøve det enkelte gange uden at risikere hjerneskade - det lyder i mine ører utroligt, og man kan spørge om det så ville være lovlig medicin overhovedet?

DET ER IKKE MEDICIN! det er absolut ikke medicin, det er et RC som sælges til forskning og ikke til menneskelig indtagelse, sådan formelt, dem der sælger dette RC til menneskelig indtagelse må ses som usympatiske, da de må kende til dens mulige neurotoxiske virkning. og DET ER ULOVLIGT! det er bestemt heller ikke lovligt, det er ulovliggjort efter nogle dødfald henholdsvis i Danmark og Sverige, som også er beskrevet i tidligere indlæg.

Citat:
Jeg sætter pris på at I tager jeres HR-ansvar seriøst på forummet og er glad for advarelsen. Men jeg vil også gerne have lidt flere detaljer på den advarsel når nu jeg overvejer at købe 5g til eget forbrug som vil blive brugt over nogle måneders varighed.

Søg forhelvede på forummet! Der er folk der har skrevet ligende doser taget over nogle månender og følgevirkningerne har i nogle tilfælde været rimelig ubehagelige. Ligeledes kan det bestemt ikke anbefales, jeg vil faktisk advare dig på det strengeste, specielt med sådanne mængder, hvad fanden tænker du på?
du svarer selv på dit spørgsmål. Det er muligt NEUROTOXISK og der har været en række DØDSFALD. håber at dette klarer det lidt op for dig.
Rusen lyder fristende, ja, men tænk før du handler, modsat dine venner, det sgu ikke det værd.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
For det første er alkohol, amfetamin, kokain og ketamin alle neurotoksiske. Det er et ord, der ikke nødvendigvis betyder det store. Det afhænger helt af, hvor kraftig effekten er.

Nu er der også en tendens til, at folk voldlammer sig i mephedron. Mange tager sindssygt høje doser igen og igen og igen, og de redoserer hver halve time. Mange spiste bomber på over et gram ad gangen og sniffer streger på det samme og knalder fuldstændig ud. Jeg har aldrig set et stof blive behandlet så hæmningsløst voldsomt af så mange mennesker. Kender flere, der har taget det hver dag i måneder. Men i forhold til, hvor hjernedødt folk indtager det, så synes jeg alligevel, at det måske er lidt for overdrevet.

Jeg er ikke i tvivl om, at det kan have nogle alvorlige bivirkninger, især ved de her enorme misbrug, og der er ingen tvivl om, at det øger kropstemperaturen og gør folk forpustede meget let, så det virker umiddelbart skadeligt for krop og kredsløb. Men hvis du gerne vil prøve det en enkelt gang og gør det uden at vælte dig, og du er klar over risici, så ser jeg ingen grund til at direkte fraråde dig det totalt. Du skal bare være opmærksom på, at det er ekstremt vanedannende. Det minder meget om god kokain, som bare udløser serotonin frem for dopamin. MDMA-coke... og den korte varighed skriger på afhængighedscentret.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hej phornuphto, Hvad er det helt præcist du mener at emnet om mephedron ikke dækker som du gerne vil have uddybet?

Ja der er begrundet mistanke om at stoffet er neurotoxisk. Burde det i sig selv ikke være nok til, at du godt ved, at det nok ikke er smart at putte ind i din hjerne?

Som der bliver nævnt er det ikke medicin, men et for nyligt markedesført psykoaktivt kemikalie der bliver solgt af folk der går mest op i profit.

Medlem

drop det pis, køb noget bedre narko. sindsygt vanedannende.

en bekendt blev for et par weekender siden indlagt, da han vidst var kommet til at tage for meget. Fra knæene og ned, og fra albuerne og ned var han HELT blå. så pas på jer selv derude :)

Medlem

basssher skrev:
drop det pis, køb noget bedre narko. sindsygt vanedannende.

en bekendt blev for et par weekender siden indlagt, da han vidst var kommet til at tage for meget. Fra knæene og ned, og fra albuerne og ned var han HELT blå. så pas på jer selv derude :)

Surt show:(

lige lidt offtopic har en ven som har tendens til at få blå pletter på mave og ben når han har intaget Amfetamin noget der ved hvad det kan skyldes.
sorry for off topic:)

Medlem

Det jeg prøver at få belyst, er hvad Minimal er inde på. Ja, det er muligvis neurotoxisk, men det er andre stoffer også som vi tager. Derfor spørger jeg om det er muligt at bruge det ansvarligt hvis man holder sig til fornuftige doser, holder lange pauser ind imellem brugen, undgår afhængighed.

Der er jo meget der er usundt, farligt osv men pointen er vel at så længe man omgås disse ting med måde, er det ok. Jeg har ikke tænkt mig at købe mere end de 5g for jeg vil bare gerne prøve det. Jeg stoler på min egen evne til ik at blive afhængig og købe mere.

Lad mig stille det klare spørgsmål: Er der nogen der tror det er neurotixisk hvis man bruger 5g strakt ud over 2 måneder?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
phornuphto... Mephedrone er med stor sandsynlighed utrolig skadeligt for hjernen.

Mange er kommet herind og har fortalt om sære bivirkninger og skader efter mephedrone.. fysiske skader. ubehagelige skader.. Det har også dødsfald på sig..

Regner du med at vi kan sige god for at du kan tage det en enkelt gang uden at få skader?

Det kan du sikkert.. but who knows? måske er det skide kræftfremkaldende..? Der er ikke lavet forskning på det. - Og det kommer der nok heller ikke, da stoffet slet ikke kan tages som et seriøst bud på et stof der er værd at indtage.

... Hvad du vælger at gøre, må være op til dig selv - Men hvorfor prøve? hvorfor støtte folk der sælger sådan noget crap? Hvorfor ikke for EN gangs skyld, tro på når folk siger til dig at det er pisse hamrende skadeligt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

phornuphto skrev:
Lad mig stille det klare spørgsmål: Er der nogen der tror det er neurotixisk hvis man bruger 5g strakt ud over 2 måneder?

Stoffet er forhelvede nerotoksisk lige meget hvor lidt eller meget du indtager?!

5 gram er desuden ret meget! Regner du med at tage 0,625 GRAM OM UGEN!? og ikke kalde det et misbrug?! prøv lige at bruge hatten.

Medlem

Prøv lige at styre dig - din tone er pinlig.

Du svarer jo ikke på mit spørgsmål. Det er problemet. Du vil ikke forholde dig til hvad jeg siger.

Hvis mængden er ligegyldig, ok, vil det så give varig hjerneskade at tage 0,0001 g?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

phornuphto skrev:

Du svarer jo ikke på mit spørgsmål. Det er problemet. Du vil ikke forholde dig til hvad jeg siger.

Hvis mængden er ligegyldig, ok, vil det så give varig hjerneskade at tage 0,0001 g?

Der er stadig ikke lavet forskning på det. Vi kan stadig ikke sige præcis hvor meget du skal indtage før du får en skade af det.

Vi kan stadig ikke andet end referere til alle dem der er kommet til skade med stoffet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Der er ikke rigtig nogen der kan svare dig på det, for som det allerede er nævnt, findes der ingen dybdegående forskning omkring dette Recearch Chemical - det har ikke særlig mange år på bagen - Det har amfetamin, Kokain og alkohol fx, og disse stoffer er blevet undersøgt masser af gange...
Hvorfor jagte et stof, som muligvis har grumme permanente bivirkninger, jeg forstår det simpelthen ikke!?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Pointen er, at der ikke er nogen af os der kan svare på dit spørgsmål. Vi ved at molekylet minder meget om stærkt neurotoxiske stoffer, og at flere har skrevet om særdeles ubehagelige bivirkninger, dog oftes ved indtagelse af betydelige mængder.

Én ting er sikkert: Du får ikke nogen til at sige, at det bare et skidefint at købe og indtage 5 gram. Det lyder til at du leder efter en garanti for at det ikke skader, hvis du bare ikke indtager så meget af det, men sådan en garanti kan du bare ikke få. Der er ingen garantier når det gælder et stof der ikke er blevet videnskabeligt undersøgt. Sådan er det med RC's. Du løber en ukendt risiko, og det skal du være klar over.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mephedrons effekter... citater her fra psy

Citat:
nogle der kender til meth DRONE og kan fortælle mig hvad det er for noget ?
jeg har selv taget det i store mængder og har fået en masse bivirkninger på kroppen.
feks mit ansigt ser meget trist ud, min næse er begyndt at hænge min hud er klam og tyk.
jeg har fået store knopper på begge albuger, også ikke mindst mentalt er jeg helt nede, tripper nogle gange når jeg ser fjernsyn selvom jeg er holdt med stoffet for en måned siden,

jeg har søgt på nettet og kan ikke finde noget om det men vil gerne vide om mit ansig bliver det gamle igen eller om det er varige mén. SØGER VIRKELIG FAKTA

Citat:
jeg bor på et opholdssted i århus nu, fordi det slog klik for mig .. som lægerne siger "Methedron" var skyld i ..

Citat:
jeg har lige fået konstateret epilepsi i min venstre frontale corplex- og venter på resulstat af MR scanning angående om jeg har hjernekræft.........blev akut indlagt kl. 10 idag- og jeg har ladet mig selv været forsøgsdyr på mephedrone.......

jeg opfordrer ikke til at drage forhastede konklusioner- men jeg er nok den der har taget mest meph på kortest tid- og HVIS der er en synder i narkoverden der har gjort det- er det den...........

Citat:
Jeg vil skyde på du har fået fat i Mephedron men der medfølger en meget grum lugt ved mephedron og jeg kan ikke sige andet end hold dig fra det hvis du har mistanke om et RC, jeg har været så dum selv at prøve og jeg fik Hjertebetændelse og lå syg fra min skole i næsten 3 måneder så hold dig fra det medmindre du er parat til en længere sygeperiode og måske havner man endda i en 1 værelses med låg= ( Kiste )

Medlem
Brugeravatar

phornuphto skrev:
Jeg stoler på min egen evne til ik at blive afhængig og købe mere.

Fedt hvis du kan overholde det, meeeeeen du spørger i andre tråde om man kan sniffe e-piller, du "tripper" på "knallere" til familiefester (du kan selv have en pinlig tone) og nu vil du købe farlig skodnarko... Get my point?

ps. Hvad med at prøve at få fat på noget 4 fluoroamfetamin istedet (jeg tænker: analogt virkende, indtil fornyligt lovligt RC (dvs. mon ikke det også er til at få fat på i provinsen hos mephedronpusherne), det varer meget længre og burde være meget mindre farligt, det er sikkert også mere behageligt (har ikke provet meph, men jeg forstiller mig at der er mindre bodyload ved 4fa)). Eneste problem ca. samme afhængighedspotientiale som meph (men den del har du jo styr på - påstår du).

Medlem
Brugeravatar

phornuphto skrev:

Han forholder sig 100% til det du siger og han svarer på spørgsmålet. Du kan derimod ikke forstå svaret, det er pinligt.

Nu har folk svaret adskillige gange, håber den er fiset ind.

Medlem

Lorten

Jeg vil fraråde dig at svare i mine tråde fremover. Du kommer aldrig med andet end nedladende kommentarer. Dit navn siger jo alt. I det mindste har du selverkendelse nok til at bruge et navn der beskriver dig perfekt.

Onkel fister

Det kan godt være det lyder arrogant men jeg er 110 procent sikker på jeg ikke bliver afhængig. Jeg har gjort det her i over to år og har ikke været i nærheden af afhængighed. At jeg syntes det var sjovt at prøve MDMA til en familiefest ændrer vel ikke på dette billede.

Det interessante spørgsmål i denne sammenhæng er for mig det neurotoxiske. Og nu har jeg så hørt folks meninger. Tak for det.

Medlem
Brugeravatar

phornuphto skrev:
Lorten

Jeg vil fraråde dig at svare i mine tråde fremover. Du kommer aldrig med andet end nedladende kommentarer. Dit navn siger jo alt. I det mindste har du selverkendelse nok til at bruge et navn der beskriver dig perfekt.

Jeg var den første der kom med et konstruktiv kommentar i din tråd, du er derimod ikke kommet med en eneste. Den der kommer med nedladende kommentarer er jo først og fremmest dig selv. Hvis du ikke vil have at folk svarer, på dit topic, på et offenligt forum, så burde du jo holde dig væk, for du lytter jo tydeligvis heller ikke til en krone af hvad folk siger.

med venlig hilsen
Lorten

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
///lukker dette fantastiske topic/// - alt er vist sagt, optil flere gange.. evt mundlort bedes holdes til PM..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]