Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 aug 2025 12:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Folkens,

Regnede med at jeg kunne få hjælp her, jeg søger en form for medecin som kan slå mig ud så jeg kan sove dog uden at have de alt for store bivirkninger dagen efter, dvs døsighed etc. jeg er godt klar over at dette ikke kan undgås men måske er der nogen herinde som kunne anbefale et stof der gerne skulle kunne få mig til at sove en hel nat igennem uden at vågne flere gange iløbet af natten, jeg går en sværd tid I møde og lider derfor af megen stress, det forhindrer mig at slappe og få en ordenlig nats søvn...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Baldrian eller humle kapsler .. Hvis de ikke virker, er der hash og benzodiasepiner. Benzo vil jeg dog ikke anbefale. Der skal virkelig en rygrad til for ikke at blive "glad for dem"!

Har du prøvet noget af ovennævnte??

Medlem
Brugeravatar

Ryg en god joint, med noget godt indica dominant hash i før sengetid? ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hash kan jo godt mærkes dagen efter.

Du kan ikke få noget der kan "slå dig omkuld" uden at det giver dig bivirkninger. Jeg har søgt meget og længe.

Kan du beskrive en typisk dag i dit liv?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Det her vil nok lyde lidt underligt, specielt fordi der ikke er mange som har prøvet det, men kogt nisseøl.
Det er blevet en tradition omkring jule tiden ved mig, når hvidt øllene er hevet frem at de skal en tur over komfyret for at blive varmet op til det punkt det begyndet er skumme.
Det er hvert fald noget som virker på mig og efter 1-2 kopper, er man klar til at sove natten ud :)

Smagen er noget man lige skal vende sig til, men jeg syntes sku det er guf!

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Hey guys tak for de hurtige svar, mit problem er at jeg ikke bor I Dk, jeg befinder mig på filippinerne og hvis I syntes at lovgivningen omkring hash er tilgrin I dk så ville I falde om hvis I var her, bliver man snuppet med tjald her kan man ryge I spjældet I op til 40 år no joke.. jeg har prøvet div. natur midler man kan få på håndkøb på de forskellige apoteker her men lortet virker simpelthen ikke.. desuden er det rigtig svært at skaffe en go hash eller noget godt pot her.. jeg har siddet og læst lidt på forumet og kommet frem til nogle forskellige løsninger, og har så følgende spørgsmål kunne man evt kombinere Halcion (Triazolam) med Circadin® (Melatonin) og få den ønskede virkning..
vil lige sige at denne løsning skulle være en hurtig men kort løsning, jeg har pt 1000 bolde I luften og kan simpelthen ikke få ro I mit hoved til at sove ordenligt, jeg arbejder I et stører firma med 120 ansatte under mig, min arbejdsag er typisk fra kl. 11.00 fem til 21.00 dyrker motion klarer de daglige ting men kan simpelthen ikke falde I søvn om aftnen, min normalle sengetid er omkring kl. 12 midnat, dvs. der hopper jeg I seng, men ender med at ligge vågen til kl 4 - 5 stykker om morgnen vågner igen kl 9 - 9.30 og kan ikke falde I søvn igen er møg træt men gør nu de ting jeg skal iløbet af dagen.. jeg har før haft disse perioder og taget det værste af den tid med en god whiskey dog har det ikke være rart dagen efter...

Derfor søger jeg noget der kan slå mig ud engang imellem så jeg kan få de 8 - 10 timer søvn min krop og min hjerne virkelig har brug for, dog skulle det gerne være et præparat som er nogenlunde hurtigt ude af blodet igen da jeg pga. at på min arbejdsplads kan forekomme uandmeldte pis prøver og skal helst ikke have noget som popper op på et skema.

Venlig hilsen

Johndoe

Junior medlem

Hej Alice,

En typisk dag vil være at jeg star op omkring kl. 9 tager et bad spiser lidt morgenmad, gør min dater klar til skole, fodre hundene også kører jeg min datter I skole tager på arbejd er på kontoret omkring kl. 11 er færdig omkring kl 21.00 tager forbi trænings centered på vej hjem hver anden dag, kommer hjem hygger lidt foran fjernsynet med konen og dateren hvis hun stadig er vågen, surfer lidt internet også hopper jeg I seng, min kone går ud som et lys og jeg ligger og kigger op I loftet ender oftest med at jeg hiver laptoppen frem og prøver at se lidt film helst en kedelig en I håb om at den vil gøre mig træt, men ender altid med at ligge vågen til det begynder at blive lidt lyst udenfor og vågner igen 4 - 5 timer efter.. også starter vi forfra..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Læs en bog

Junior medlem

Læs en bog

Hvis bare det var så enkelt... ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder som om du lider af insomni, der måske skyldes din hektiske hverdag.
Hvad med at prøve noget motion? Eller meditation? Det lyder som om din hjerne kører i højeste gear hele tiden, og så er det svært at sove!

Medicin er ikke en løsning, dine problemer vil vende tilbage så snart du stopper med den.
Hvad er mulighederne for terapi? Kognitiv terapi skulle være ganske effektivt mod søvnproblemer. Jeg er selv begyndt på et forløb efter at have opgivet at finde noget medicin der duer.

Hvis du ikke kan få professionel hjælp kan du prøve selv:
Jeg så for noget tid siden en dokumentar, hvor der var en mand i din situation.
Hans terapeut lavede en regel: at han ikke måtte være i soveværelset medmindre han skulle sove. Og at han kun måtte være derinde i den tid han alligevel fik sovet. Du kan prøve at lave en regel om at du først må gå ind i soveværelset kl 4 og så skal du stå op ved den normale tid. Langsomt kan du flytte dette tidspunkt lidt tidligere som det bliver nemmere og nemmere at sove. Du må ikke sove på andre tider af døgnet!
Du skal altså ændre din adfærd og du skal være konsekvent. Det er vidst det kognitiv terapi handler om.

Min psykolog forklarede mig, at grunden til vi ligger vågne er, at vi mennesker tænker på en problemløsende måde. Men med insomni kommer denne tankemåde i vejen for søvnen. Hvis der er noget galt med dit adfærdsmønster, kommer problemerne altså tilbage så snart du stopper med medicin. Du er derfor nødt til at lære at ændre adfærd ved at slå problemløsningen fra gennem kognitiv terapi. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
GHB, så går du ud som et lys. Det har minimale konsekvenser hvis man holder doserne fornuftige, og kan styre sit forbrug.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Det lyder som om du lider af insomni, der måske skyldes din hektiske hverdag.
Hvad med at prøve noget motion? Eller meditation? Det lyder som om din hjerne kører i højeste gear hele tiden, og så er det svært at sove!

Medicin er ikke en løsning, dine problemer vil vende tilbage så snart du stopper med den.
Hvad er mulighederne for terapi? Kognitiv terapi skulle være ganske effektivt mod søvnproblemer. Jeg er selv begyndt på et forløb efter at have opgivet at finde noget medicin der duer.

Hvis du ikke kan få professionel hjælp kan du prøve selv:
Jeg så for noget tid siden en dokumentar, hvor der var en mand i din situation.
Hans terapeut lavede en regel: at han ikke måtte være i soveværelset medmindre han skulle sove. Og at han kun måtte være derinde i den tid han alligevel fik sovet. Du kan prøve at lave en regel om at du først må gå ind i soveværelset kl 4 og så skal du stå op ved den normale tid. Langsomt kan du flytte dette tidspunkt lidt tidligere som det bliver nemmere og nemmere at sove. Du må ikke sove på andre tider af døgnet!
Du skal altså ændre din adfærd og du skal være konsekvent. Det er vidst det kognitiv terapi handler om.

Min psykolog forklarede mig, at grunden til vi ligger vågne er, at vi mennesker tænker på en problemløsende måde. Men med insomni kommer denne tankemåde i vejen for søvnen. Hvis der er noget galt med dit adfærdsmønster, kommer problemerne altså tilbage så snart du stopper med medicin. Du er derfor nødt til at lære at ændre adfærd ved at slå problemløsningen fra gennem kognitiv terapi. :)

Lyder helt sikkert som en rigtig god ide på lang sigt, mit problem er bare at jeg har brug for noget der kan hjælpe her og nu, dog lyder dit råd helt sikkert som noget jeg vil prøve.. men som sagt har virkelig et problem og pt. og det er noget der helt klart også påvirker min hverdag, hjernen fungere sjovt nok ikke optimalt hvis den ikke får lidt ro hehe... jeg ser dog også brug af medecin som en kortvarrig løsning og bestem ikke noget jeg vil bruge på lang sigt, men pt har jeg så meget I luften at jeg simpelthen ikke kan få den ro jeg har brug for .. dog er det kun en kort periode, grunden til at jeg har så meget er at firmaet jeg arbejder for gennemgår noget omstrukturering på verdensplan og derfoor har vi I den sidste periode virkelig haft meget at se til og da jeg star for vores APAC ( Asia pacific ) afd. har jeg alt fra kunderne til medarbejdere og ny afd at se til, og jeg kunne godt tænke mig at kunne fungere nogenlunde normalt I weekenderne da jeg I løbet af ugen simelthen ikke rigtig har tid til hverken konen eller min datter, og I weekender er jeg simpelthen helt udkørt og det går ud over famillien ... any way jeg kan sagtens høre hvad du siger og giver dig 100% ret medecinen er ikke en holdbar langtidsløsning, men somsagt sakl jeg virkelig bruge noget her og nu som kan hjælpe mig I den rigtige retning...

Junior medlem

GHB, så går du ud som et lys. Det har minimale konsekvenser hvis man holder doserne fornuftige, og kan styre sit forbrug.

hvad er GHB ??

Kunne man evt kombinere Halcion (Triazolam) med Circadin® (Melatonin) og få den ønskede virkning.. og I hvilke doser ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

At du ser tv og bruger computeren umildbart før sengetid kan også have noget at sige. Prøv i en periode at lav noget andet end at kigge ind i en skærm en time eller to før sengetid. læs evt. en bog som KK skriver.

Hvis det ikke hjælper så synes jeg du skal gå op og snakke med din læge om det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, du ville opleve sløvhed dagen efter. Du prøver på at opnå en naturlig søvnrytme med melatonin fordi denne ødelægges af benzo går jeg ud fra?

GHB er noget der også får dig i fængsel i 40 år. http://en.wikipedia.org/wiki/Gamma-Hydroxybutyric_acid

Hvad med motion, yoga, meditation?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
alkohol eller hash, eller lidt af begge dele :) en lille whiskey og en øl før sengetid burde få dig til at sove.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
alkohol eller hash, eller lidt af begge dele :) en lille whiskey og en øl før sengetid burde få dig til at sove.

Men det er også en dårlig vej at gå.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
En varieret hverdag, Motion og sundere kost. Det er desværre det der virker bedst for mig.

Hash, alkohol og sløvende medicin virker dog sjovest.

Af håndkøbsmedicin er der phenerganer, baldrian og humle.

Går du til lægen kan du få div nonbenzodiazepiner såsom zopiclon

Junior medlem

Nej, du ville opleve sløvhed dagen efter. Du prøver på at opnå en naturlig søvnrytme med melatonin fordi denne ødelægges af benzo går jeg ud fra?

GHB er noget der også får dig i fængsel i 40 år. http://en.wikipedia.org/wiki/Gamma-Hydroxybutyric_acid

Hvad med motion, yoga, meditation?

Nej har hverken prøvet at tage benzo eller melatonin, havde bare læst lidt om det på dette forum og overvejede om man evt kunne tage begge dele for at få en god lang søvn.. ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes melatonin er uden effekt. Og benzoer vil du kunne mærke dagen efter, selv hvis de har kort halveringstid. Prøv med 75mg promethazin. Det er et antihistamin der krydser blod-hjerne-barrieren og derfor er sløvende. Dog ikke så meget, at det gør dig til en zombie dagen efter. Det virker dog ikke hvis du bliver ved med at tage dem hver dag i en lang periode. Så skal du ud i Vallergan som er meget tung i starten! Men en sund livsstil og kognitiv terapi er den bedste kur. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]