Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 maj 2025 02:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Da phenibut er et "kosttilskud" indendor det meste af verdenen. Tænkte jeg på om nogle ved om det er lovligt at tage det med på flyveren hvis man rejser inden for EU? Nærmere sagt spanien.

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Medlem

Du kan købe det her hjemme http://www.bulkpowders.dk/phenibut-dk.html

Generelt holder jeg mig fra at have pulver i mine tasker, når jeg rejser, da man hurtigt kan komme i problemer. Og i nogle lande har ma altså ikke det samme rettigheder som i DK.. Men ja, Spanien er ikke lige det værste :P Men køb det dog herhjemme, så du er sikker på et kvalitetsprodukt.

Medlem
Brugeravatar

Tror du misforstår mig lidt :)

Jeg har intet problem ved at købe det herhjemme. Men jeg skal på ferie til spanien, og vil gerne have noget med derhen.
Jeg har tænkt mig at købe det i kapselform til turen også tage det med i den originale indpakning, så evt flypersonlae kan se hvad det er. Såvidt jeg har læst mig til på andre boards må man godt tage kosttilskud med på sin rejse, men phenibut er jo et lidt specielt "kosttilskud".

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Medlem

Ahh, jeg beklager, jeg har misforstået dig så.

Som sagt undgår jeg altid selv at tage pulver med på ferie. Jeg har mine benzodiazepiner, oxycontin osv og får pillepas til de ting, der kræver det. Så er er jeg sikret.

Jeg kan ikke se, hvorfor du ikke kan undvære det i en uge :)

Men, nu er det jo ikke det du spørger og om og du har ikke det store at bruge mine meninger til :P

Hvis du tager det med, og bliver udvalgt til check i security, vil de, når de finder stoffet, uanset om det er i original indpakning eller ej, tage dig med "om bagved" og lave en narkotest på det. Når den viser negativ får du så lov at gå igen.

Det er mit bud på hvad der vil ske. Det er baseret på dokumentarer jeg har set i fjernsynet :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har selv haft phenibut med ud at rejse til spanien og der havde jeg det bare i original bøtten i bagagen. Hvis du vil prøve noget andet, kan du evt. lave en opløsning i en vandflaske/sodavand. F.eks. 500 mg. eller 1 gram pr 100 mL, alt efter hvor meget du nu har brug for. Kan ikke huske hvor tydeligt det ses i vand, men du kan jo prøve dig frem.

Med opløsningen vil du dog være lidt dårligere stillet, i tilfælde af at de skulle opdage, at der er "noget" i væsken. Da det selvfølgelig bekræfter, at du har forsøgt at skjule noget. Generelt har jeg den opfattelse, at det er meget begrænset, hvor meget der tjekkes op på danskere der kommer ind i andre EU-lande. Det er mere hvad man hiver hjem.

Medlem

Mener ikke man må have væske med op og flyve :)

Medlem

Rob Dyrdek skrev:
Mener ikke man må have væske med op og flyve :)

Nej, væske får man under ingen omstændigheder med ind. Selv hvis man kommer med en flaske vand, får man den ikke ind. Væske er et no go. Men det her er pulver, så det er en helt anden snak end væske.

Medlem

Entheo skrev:
Jeg har selv haft phenibut med ud at rejse til spanien og der havde jeg det bare i original bøtten i bagagen. Hvis du vil prøve noget andet, kan du evt. lave en opløsning i en vandflaske/sodavand. F.eks. 500 mg. eller 1 gram pr 100 mL, alt efter hvor meget du nu har brug for. Kan ikke huske hvor tydeligt det ses i vand, men du kan jo prøve dig frem.

Med opløsningen vil du dog være lidt dårligere stillet, i tilfælde af at de skulle opdage, at der er "noget" i væsken. Da det selvfølgelig bekræfter, at du har forsøgt at skjule noget. Generelt har jeg den opfattelse, at det er meget begrænset, hvor meget der tjekkes op på danskere der kommer ind i andre EU-lande. Det er mere hvad man hiver hjem.

Det der vil overhovedet ikke lade sig gøre. Du kan ikke få så meget som en dråbe væske med ind. De er MEGET strenge med reglerne angående væske.

Og ja, der foregår kun stikprøve kontrol, alle bliver ikke tjekket. Tasken går dog gennem røntgenscanneren som altid, men det er intet problem.

Medlem

Læg den i din taske

Dedikeret medlem

Læs nu hvad jeg skriver :D "Bagage" .... Ikke håndbagage. Jeg har ofte en vandflaske i min store bagage, så jeg er sikker på at have noget at drikke, når jeg har stået og ventet 100 år på at få min bagage.

Det er normalt en dum idé, at smule ting i den store bagage, men lige med et lovligt produkt som phenibut og så i en sodavand, ville jeg ikke have problemer med. Det var også kun et alternativ, hvis man ikke er tryg ved at have en større potion hvidt pulver med sig.

Medlem

Entheo skrev:
Læs nu hvad jeg skriver :D "Bagage" .... Ikke håndbagage. Jeg har ofte en vandflaske i min store bagage, så jeg er sikker på at have noget at drikke, når jeg har stået og ventet 100 år på at få min bagage.

Det er normalt en dum idé, at smule ting i den store bagage, men lige med et lovligt produkt som phenibut og så i en sodavand, ville jeg ikke have problemer med. Det var også kun et alternativ, hvis man ikke er tryg ved at have en større potion hvidt pulver med sig.

Det lyder virkelig ikke til du har været meget ude at flyve og skulle medbringe medicin eller pulver.

Det VÆRSTE sted du kan ligge pulveret er i din bageage, det skal ligge i håndbagaen. Præcis gælder det samme når jeg skal have mine OxyContin og Stesolid med ud at flyve, og evt pillepas til ting der kræver det, der anbefales ata man IKKE har det i bagagen, men i håndbagen. Du kan selv læse hvad de forskellige flyselskaber anbefaler på din hjemmeside.

Grunden til det er bedst at have sin medicin og evt pulver i håndbagagen er at den bliver tjekket meget grundigt, så det er ikke her eventuelle smuglere vil prøve at smugle noget. Det vil altid være i selve bagagen. En gang jeg havde en pakke OxyNorm liggende i min bagage, blev jeg bedt om at flytte den til min håndbagage (Måske mest fordi håndbagagen aldrig vil blive væk med mindre det er ens egen skyld, en kuffert der imod kan let blive væk og noget medicin kan man ikke undvære, hvorfor de anbefaler man har det på sig). Ved at have de i håndbagagen viser du at du intet har at skjule, da de altid vil tjekke den grundigt.

Jf. blandt andet

Norwegian og Uacceptabel baggage: http://www.norwegian.com/dk/kundeservice/rejseinformation/bagage/uacceptabel-bagage/#Restrictedchecked - se blandt andet medicin og medicinske attester, hvilket nok også dækker kosttilskud.

Og her København Lufthavs regler og råd og håndbagage og bagage: http://www.cph.dk/for-rejsen/afrejseguide/bagageinfo/vasker-i-handbagagen/.

Så det skal ikke opløses i væske og lægges i kufferten og det skal ikke lægge som pulver i kufferten. Det skal i håndbagen med i tydelig emballage, der viser hvad det der, hvis det er muligt. Så er der risikoen for de siger det tager vi, men sådan er det. Punktum

Dedikeret medlem

Det lyder mere til, at du bare ikke vil forstå hvad jeg skriver.

Som jeg skriver, ja så er det normalt en dum idé at have noget i den store bagage. Dog ville jeg ikke have noget problem med phenibut i en sodavand i den store bagage, da det ikke slår ud på narkotest. Det ville ikke være min foretrukne fremgangsmåde, men som jeg også nævner, er det bare et muligt alternativ, hvis man ikke ønsker at have det med i pulver/kapsel form, som er lidt suspekt pga. den store mængde.

Direkte ulovlige ting eller medicin uden recept, har jeg normalt på mig eller i håndbagagen. Ting i gråzonen (phenibut, kosttilskud) har jeg normalt der, hvor jeg føler det er mest naturligt: i min toilettaske i storbagagen. Måske det er dumt, måske jeg har været heldig, men det har virket for mig ved over 10 flyrejser. Det er selvfølgelig heller ikke særligt meget statistisk set. Min generelle opfattelse er bare, at der ikke bliver tjekket skide meget, når man rejser ud af danmark til andre EU lande med "charterfly".

Men overordnet set, har du helt ret.

Medlem

Entheo skrev:
Det lyder mere til, at du bare ikke vil forstå hvad jeg skriver.

Som jeg skriver, ja så er det normalt en dum idé at have noget i den store bagage. Dog ville jeg ikke have noget problem med phenibut i en sodavand i den store bagage, da det ikke slår ud på narkotest. Det ville ikke være min foretrukne fremgangsmåde, men som jeg også nævner, er det bare et muligt alternativ, hvis man ikke ønsker at have det med i pulver/kapsel form, som er lidt suspekt pga. den store mængde.

Direkte ulovlige ting eller medicin uden recept, har jeg normalt på mig eller i håndbagagen. Ting i gråzonen (phenibut, kosttilskud) har jeg normalt der, hvor jeg føler det er mest naturligt: i min toilettaske i storbagagen. Måske det er dumt, måske jeg har været heldig, men det har virket for mig ved over 10 flyrejser. Det er selvfølgelig heller ikke særligt meget statistisk set. Min generelle opfattelse er bare, at der ikke bliver tjekket skide meget, når man rejser ud af danmark til andre EU lande med "charterfly".

Men overordnet set, har du helt ret.

Du har ret i, jeg har misforstået dig. Det beklager jeg meget. I hvert fald er jeg enig i hvad du skriver i ovenstående post :) Inden for EU har man ikke det store at frygte. Men skal man til lande som Thailand, Dubai, Brasilien, Mellemøsten generelt osv. ville jeg ikke turde tage det med overhovedet. Det er ikke til at vide, hvad de gør ved en, før de finder ud af det ikke er narko.

Når jeg har rejst med benzodiaepiner og OxyContin kræver de to ting pillepas, og det har jeg sikret mig. Sjovt nok kræver tramadol ikke pillepas. Men pga. mine recepter har jeg aldrig været nødt til at flyve med noget som jeg ikke har lov til. Recepter er en dejlig ting :D

Medlem
Brugeravatar

Tak for alle svarene folkens!

Jeg blev nødsaget til at bestille fra min normale vendor, så kunne ikke nå at få det hjem i kapsler. Det er bare sådan at fra min normale vendor kommer det i en forseglet sølv pakke hvor der bare er klistermærke på hvor der står "Phenibut HCL 99%". Ville det være forsvarligt bare at ligge den i min håndbage da produktet jo ikke er ulovligt? Eller ville det være smartere at gøre det lidt mere fordækt ved at bruge tage et af de mere gængse kosttilskud(tænker vitaminpiller, kalk el lign) også bytte pulveret ud i de kapsler? Eller ville det være for suspekt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]