Entheo skrev:
Læs nu hvad jeg skriver

"Bagage" .... Ikke håndbagage. Jeg har ofte en vandflaske i min store bagage, så jeg er sikker på at have noget at drikke, når jeg har stået og ventet 100 år på at få min bagage.
Det er normalt en dum idé, at smule ting i den store bagage, men lige med et lovligt produkt som phenibut og så i en sodavand, ville jeg ikke have problemer med. Det var også kun et alternativ, hvis man ikke er tryg ved at have en større potion hvidt pulver med sig.
Det lyder virkelig ikke til du har været meget ude at flyve og skulle medbringe medicin eller pulver.
Det VÆRSTE sted du kan ligge pulveret er i din bageage, det skal ligge i håndbagaen. Præcis gælder det samme når jeg skal have mine OxyContin og Stesolid med ud at flyve, og evt pillepas til ting der kræver det, der anbefales ata man IKKE har det i bagagen, men i håndbagen. Du kan selv læse hvad de forskellige flyselskaber anbefaler på din hjemmeside.
Grunden til det er bedst at have sin medicin og evt pulver i håndbagagen er at den bliver tjekket meget grundigt, så det er ikke her eventuelle smuglere vil prøve at smugle noget. Det vil altid være i selve bagagen. En gang jeg havde en pakke OxyNorm liggende i min bagage, blev jeg bedt om at flytte den til min håndbagage (Måske mest fordi håndbagagen aldrig vil blive væk med mindre det er ens egen skyld, en kuffert der imod kan let blive væk og noget medicin kan man ikke undvære, hvorfor de anbefaler man har det på sig). Ved at have de i håndbagagen viser du at du intet har at skjule, da de altid vil tjekke den grundigt.
Jf. blandt andet
Norwegian og Uacceptabel baggage:
http://www.norwegian.com/dk/kundeservice/rejseinformation/bagage/uacceptabel-bagage/#Restrictedchecked - se blandt andet medicin og medicinske attester, hvilket nok også dækker kosttilskud.
Og her København Lufthavs regler og råd og håndbagage og bagage:
http://www.cph.dk/for-rejsen/afrejseguide/bagageinfo/vasker-i-handbagagen/.
Så det skal ikke opløses i væske og lægges i kufferten og det skal ikke lægge som pulver i kufferten. Det skal i håndbagen med i tydelig emballage, der viser hvad det der, hvis det er muligt. Så er der risikoen for de siger det tager vi, men sådan er det. Punktum