Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 16:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Coke vs Amf
Medlem

Hey Psy.

Jeg tager lidt coke engang imellem i en udmærket kvalitet, og bruger det - ud over til fest i ny og næ - også som en opkvikker på aleneaftener nogle gange, da det får mig til at klare alt det, jeg ellers ikke gider og jeg bliver mega kreativ af det - gerne i kombi med en øl eller to.

Jeg er vild med den rus, det giver, da jeg ikke er ude efter psychedeliske oplevelser og i øvrigt ikke kan tåle at være "svimmel" eller se ting, der ikke er der (ørler bare jeg er i noget i Tivoli, der kører rundt), men elsker at føle mig "på", energisk og samtidig have helt styr på mig selv samtidig.

Ja, man kan vel sige, at jeg er en af dem, der har fundet ud af, hvordan man føler rusen ved coke bedst (mens andre, der prøver det for første gang (har jeg set herinde) er skuffede i forhold til evt andre stoffer, de har prøvet, og forventer det heeeeelt vilde, fordi de sammenligner).

Nuvel - til spørgsmålet. Har aldrig prøvet andet (ud over en joint eller to waaaay back when i gymnasietiden) og er kun interesseret i stoffer, der ikke skal flippes ud på, men som skærper kreativiteten, giver et lille kick, energi og ikke fucker sanserne for meget op. Derfor: Hvordan føles amf (ikke MDMA - Amf!) i forhold til coke? Hvor hurtig virkning, hvor lang virkning, hvordan føles rusen i forhold til en god omgang coke?

Nu er jeg bare nysgerrig omkring jeres erfaringer og råd - og I behøver ikke at tale mig fra det. Jeg er oppe i årene, har styr på mit liv, er ikke afhængig og er et fornuftigt menneske. Så ja - vil bare gerne have beskrevet "forskellen" på coke og amf taget i de situationer (henholdsvis fest, byen og privat alene derhjemme) som beskrevet ovenfor.

Tak på forhånd :-D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Nu er det godt og vel 4-5 år siden jeg sidst har taget amfetamin, og det var noget rigtig slam-amf jeg kunne få fat i i det provinshul jeg boede i.

Men de oplevelser jeg har haft med amfetamin har været okay. Jeg blev meget energisk og ville gerne snakke. Men jeg så helst, at jeg ikke skulle tage stilling til andre end mine venner, jeg gad simpelthen ikke mennesker jeg ikke kendte (tog det på diskoteker, på festivaller og til en nytårsfest med RIGTIG mange mennesker). Det er ikke nødvendigvis en dårlig ting, for jeg hyggede mig gevaldigt med mine venner i de stunder.
De mere negative ting må være, at jeg følte ikke som sådan en eufori. Jeg kom mere bare op at køre og ville have gang i den. Det føltes meget speedet. (deraf navnet, I guess)...
Jeg tog det i nogle år, til specielle begivenheder, men det blev hurtigt rigtig kedeligt for mig og jeg syntes ikke, at der var noget at hente i stoffet.
Nu skal du huske at tage med, at det var RIGTIG dårlig kvalitet, det meste af det.

Udover det, så har jeg heller aldrig kommet op at køre af kokain, som nogen beskriver de gør. Jeg forstår slet ikke hvordan de bliver sådan.
Når jeg har taget kokain, har jeg altid bare haft lyst til at sidde og have det lækkert, snakke med folk og høre noget musik uden alt for meget gang i.

Jeg håber det var noget af det du ledte efter og at du kan bruge det. :)

Medlem

Tak for svar (kom gerne med flere jer andre :-D).

Jeg kommer heller ikke op at køre som sådan på coke, men jeg er ufatteligt vild med det, stoffet gør. Jeg bevarer kontrollen og tænker klart, men bliver mere frisk, mere energi, tømmermænd forsvinder, kan holde længere, drikke længere, er glad i låget uden at være vild, har lyst til at snakke, er åben over for folk og har det bare ufatteligt lækkert i kombi med nogle øl. Mere behøver det ikke at være. Jeg gider ikke at danse og fare rundt. Men det giver bare lidt 50 procent mere til min bytur, og når det tages alene, så får jeg bare lyst til at støvsuge, ordne soveværelset, vaske alle flader af og ja, så bliver jeg kreativ - hvis jeg f.eks. skal ordne noget papirarbejde, skrive en tekst eller lignende.

Som sagt: Jeg tror, jeg har opdaget, hvordan jeg kan få den optimale rus ud af coke, fordi jeg ikke forventer - eller har lyst til - at koge rundt og kunne danse hele natten. MEN: Jeg er bare ude efter, om amf er en god eller dårlig erstatning, hvis jeg blev nysgerrig efter at prøve det. Coke er dyrt, og jeg har hør, at amf giver en del af det samme - bare med endnu mere energi. Tilgengæld kan jeg godt lide tanken om at coke ikke er 100 procent syntetisk som amf - selv om jeg godt ved, der er cutstoffer i skidtet også. Min coke er af god kvalitet uden at være topdollar - dvs meget bedre end gadecoke, men ikke på 1200 kr grammet fiskeskæl-niveau.

Jeg kan godt læse mig til, hvad forskellen skulle være på amf og coke andre steder, men er ude efter mere personlige erfaringer med forskellen, brug og oplevelser i de situationer, hvor jeg selv nyder at tage det.

Medlem

Og BTW - er helt enig med dig, "Leah". Jeg får også lyst til at sidde og snakke, høre musik og bare nyde min aften - det giver bare en følelse af at alt er fedt og hyggeligt. Jeg kommer heller ikke helt op at køre og bliver ikke euforisk som sådan, men det er jeg heller ikke ude efter. Faktisk finder man vel først ud af, hvad coke egentlig gør, når det er godt, når man er i byen uden. Så føles det sgu lidt tamt :-D.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Nu når du er så glad for coke ser jeg ikke noget kæmpe problem i at du prøver amfetamin. Selve virkningen varer noget længere ift coke. Til gengæld synes jeg det er meget sværere at falde i søvn på amf - jeg kan først sove når jeg ikke har rørt det i 4-6 timer. Tømmermændene på amf, synes jeg er rigtig slemme hvis man har blandet med det alkohol, men det kan også være fordi lortet har været beskidt/urent (som amf næsten altid plejer at være (meget urent - decideret klamt, hvilket coke også ofte er))
MEN træd nu varsomt. Du bliver hurtigt hooked uden du lægger mærke til det - vær især obs hvis du går og er mere irritabel end du plejer at være eller tænder hurtigere af end du plejer etc, etc...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laughing Out Loud LAND
Kokain er uden tvivl det bedste rusmiddel jeg har taget nogensinde. Men som en er inde på, kom jeg aldrig sindsygt op og køre i den forstand, jeg var også mere til intime settings og afslapning. (Især når vi røg det.)
Men det er også det dyreste rusmiddel og det der har fået mig længst ud rent misbrugs mæssigt. Idag ville jeg aldrig ryge det, men med nogle gode venner kunne jeg sagtens tage nogen streger. (Det er dog en del år siden efterhånden.)
Som andre også siger er kokain "godt" fordi jeg kunne gå ind og sove oven på en fed med det samme. Amfetamin virker alt for længe på mig, og medmindre jeg kørte en ordenlig cocktail med sex og tjald kom jeg sgu aldrig ned.

Jeg kan også kun støtte op omkring vigtigheden i at have et moderat forbrug og mærke efter hos en selv. Bliver du irriteret? Kan du ikke tænke på andet? Så er det faresignaler, som fortæller dig at du skal holde en pause.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Efter min mening er coke langt bedre end af, problemet er bare at jeg viiiiiiiiiiiiiiirkelig ikke synes coke er pengene værd, hvorimod du kan få RIGTIG meget ud af et gram godt amf. Vil lige understrege at jeg kun har fået god amf, ÉN gang på gaden i Danmark, resten har allerhøjst været kreatin drysset med en smule amf... Min pointe er, at det måske kunne være en idé at kigge andre steder end gaden hosthosthost.

Personligt er jeg ikke glad for amfetamin længere. I starten havde det en god opkvikkende og euforisk effekt, men nu til dags er det kun den opkvikkende effekt der er til stede, men det er måske noget af dét du er ude efter?

Men hold os da opdateret om hvad du finder ud af, og pas nu godt på dig selv <3

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Medlem

Tak for svar - kom endelig med flere. Er også kun på overvejelsesstadiet. Kunne godt lyde som om, det er i hvert fald ikke var så egnet til hjemmebrug alene, hvis man nærmest ikke kan falde i søvn. Det er der også nogen, der ikke kan på coke, men det har jeg ingen problemer med.
Det, jeg synes er så godt ved coke, er, at det præger ens tilstand afhængigt af setting. Hvis jeg sidder og laver noget praktisk, bliver jeg kreativ. Hvis jeg sidder i byen med øl, bliver jeg snakkesagelig. Hvis jeg er på et sted med god musik, så bliver det hele endnu federe. Det er lige som om, at stoffet går ind og præger hver enkelt setting, man selv skaber, positivt. Men gu' er det da dyrt.

Med hensyn til amf: Hvorfor er det egentlig, at der er så meget lort i meget af det? Jeg mener, det laves jo i et lab og ofte i lande "tæt" på Danmark, hvorfor ruterne er kortere og færre led i kæden - går jeg ud fra? Hvoror skamcuttes det så? Ved godt, det er for at tjene mere på det, men som udgangspunkt skulle man bare tro, at der var større grund til at cutte coke end amf, fordi rejsen er længere og indkøbet dyrere.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Jeg er en af de personer der først startede ud med at eksperimentere med amfetamin og så senere hen kokainen. Og i forhold til hinanden, når du kommer fra amfetamin så vil du synes at kokain er alt for dyrt og kortvarigt i forhold til den amfetamin rus du af natur, sammenligner med.
For at sætte det lidt i perspektiv, så kan man sige at en amf-rus svarer til at du står linet op til at løbe et marathon, motoren er brandvarm og det kan kun gå for langsomt med at komme afsted og komme i mål. Hvorimod en kokain rus svarer til at du lige er løbet i mål som nr. 1. og tilfredsstillelsen skyller ind over dig.

Amfetaminen varer i ekstremt lang tid i forhold til kokain og er ikke optimalt at blive ved med at bruge henover en aften i byen som var det coke, hvis du regner med at skal hjem og sove på et tidspunkt. Det er en ekstrem god rus til at arbejde og holde fokus på og faktisk også til at sidde og udfolde sig kreativt, men der er virkelig også et comedown som slet ikke kan sammenlignes med kokain overhovedet, det skal du vide. Comedown efter en dags speed binge svarer til psykisk tortur i forhold til coke hvor der intet mærkes IMO.

Rusen vil jeg sige er mere "beskidt" end kokain. Tankerne flyver ret aggresivt igennem hovedet på dig og den der tanke man får som ædru "Åårh, jeg skal lige ha samlet mig sammen til at gøre dit og dat" den forsvinder fuldstændigt på amfetamin. Du flyver igang med alle mulige små ting, hjernen forvandles til en supercomputer der kører en million beregninger i sekundet og du får en helvedes masse motivation til at løse og klare alle opgaver du kan komme i tanke om, alt imens du allerede er igang med noget du aldrig ville ha taget dig sammen til at gøre ædru. Og så er der heller ikke den samme stemme i hovedet jeg oplever, når jeg er coked der hele tiden spørger "Hvornår skal jeg ha den næste streg?" "Er det ikke lang tid siden sidst?" "Er jeg allerede ved at falde ned igen?"

Så vær ekstrem opmærksom på at du ikke forelsker dig i amfetaminen, for udfra hvordan du beskriver den rus du oplever med kokain, så vil amfetamin være så meget "bedre" at du aldrig vil se dig om efter kokain igen pga. pris og varighed.

Stay safe man!

Medlem

Tak, Mark - det var lige præcis sådan en beskrivelse, jeg var ude efter.

Jeg ved sgu ikke, om det er tilladt herinde, men så lad mig spørge således: Hvad koster "en liter champagne" i god kvalitet sådan ca? Hvis den ikke købes på gaden i tilfældig butik, men af et velrenomeret firma?, hehe :-D

Medlem
Brugeravatar

Selv tak du!

Jeg kan fortælle dig at det ikke er tilladt at snakke priser herinde, men det svarer måske lidt til at starte sin eksperimentering med alkohol ud, med kun at købe Grey Goose flasker hver gang man skal være stiv. Indtil den dag hvor du indsér at du faktisk kan blive lige så stiv af en flaske slave-vodka til 70 kr. Aner ikke om det kom i nærheden af hvad du spurgte om, men ihvertfald er her en lille præsentation fra sundhedsstyrelsen, af renheden på de to ting vi snakker om.

Billede

Bare lige en lille reminder om at det altså er noget værre lort.

Medlem
Brugeravatar

Hold da op hvor er renheden ringe. Vi kunne få coke i stenform,(ej at forveksle med crack.) ved ikke hvad renheden var men den var helt i top.
Tænker det er samme udvikling med tjald, syntes kvaliteten har været faldende længe. Og 10 meter hash er stort set umuligt for mig at skaffe i dag.

Medlem

Tænkte det nok - admin må slette, hvis det er helt galt. Men også derfor, jeg spurgte i koder. Bare glem den del :-D.

Men det er sgu en grum renhed, du der fremviser :-s. Og som nybegynder hvad angår amf, så aner jeg jo ikke, hvordan jeg kan rate det, jeg eventuelt får fat i. Når jeg ikke har noget sammenligningsgrundlag :-D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Københavnerdrengen skrev:
Tænkte det nok - admin må slette, hvis det er helt galt. Men også derfor, jeg spurgte i koder. Bare glem den del :-D.

Men det er sgu en grum renhed, du der fremviser :-s. Og som nybegynder hvad angår amf, så aner jeg jo ikke, hvordan jeg kan rate det, jeg eventuelt får fat i. Når jeg ikke har noget sammenligningsgrundlag :-D

Du kan altid begive dig ud i en acetone vask, det kan måske øge renligheden af dit produkt.

Derudover, må man godt diskutere priser, efter der kom nyt regelsæt for nogle måneder siden. :)

Medlem
Brugeravatar

baldr skrev:
Hold da op hvor er renheden ringe. Vi kunne få coke i stenform,(ej at forveksle med crack.) ved ikke hvad renheden var men den var helt i top.
Tænker det er samme udvikling med tjald, syntes kvaliteten har været faldende længe. Og 10 meter hash er stort set umuligt for mig at skaffe i dag.

Hvis du går ud og skal have købt noget af den dyre, så er en sten i posen vel altid en bedre indikator på et rent produkt fremfor kun pulver tænker jeg.
Det er sjovt du siger det, jeg fandt denne artikel fornyligt der hævdede at potensen på cannabis er forøget med 300% siden 1995.
https://www.woahstork.com/blog/cannabis ... increased/

københavnerdrengen skrev:
Men det er sgu en grum renhed, du der fremviser :-s. Og som nybegynder hvad angår amf, så aner jeg jo ikke, hvordan jeg kan rate det, jeg eventuelt får fat i. Når jeg ikke har noget sammenligningsgrundlag

Ja det er nogle lave tal ingen tvivl. Den du typisk vil få stukket i hånden hvis du er på jagt efter amfetamin, er et hvidt og vådt produkt med samme konsistens som tandpasta og en stærk kemisk lugt. Det er noget der først skal tørres før det kan indtages for at undgå at det laver alt for meget skade i snuden. Ætser som bare fanden.

Leah skrev:
Derudover, må man godt diskutere priser, efter der kom nyt regelsæt for nogle måneder siden.

For real? Det var jeg slet ikke klar over. Har du nogen ide om hvorfor det er blevet ændret?

Medlem

Nu ved jeg ikke, om det samme gælder for amf som med kokain, men at det kommer i en sten, er ikke altid en indikator på om kvaliteten er i orden. Faktisk skal stenen i så fald være til at smulre med fingrene, hvis det er ok kvalitet. De rigtigt hårde sten er som regel presset i en presse og sprøjtet med sukkerlage eller hårlak, så man tror, det ikke har været cuttet.
Tænker, det samme måske gør sig gældende med amf?

Medlem
Brugeravatar

Tjae det er muligt, det er bare ikke det tjald jeg kan få fingre i. Syntes alt er rykket en standard ned i kvalitet. Det der er rygeren idag var semi i gamle dage, det der er super-wacky-OMG-highfive-blæshjernenud-ryger er det vi kaldte ryger. Så kan man en gang imellem få noget med ICE eller hvad de kalder det, men det har jeg ikke røget længe. Sorry jeg afsporer tråden. :offtopic:

Medlem

Okay - hash ved jeg intet om. Siger mig intet :-D. Til gengæld så ved jeg som sagt, at hårde sten ikke nødvendigvis er god kvali. Jo hårdere stenen er, jo mere har den sikkert været presset. Når man ser udsendelser fra udlandet, hvor de fx i en lufthavn konfiskerer noget coke og stikker en kniv i pakken for at teste, så er det altid pulverform. Sten bliver det formentlig først, når det når destinationen og en eller anden cutter, blander og presser det (og sprayer med hårlak for at få det til at ligne fiskeskæl og holde den hårde konsistens). Som jeg har forstået det, så er det bedre, hvis stenen er til at smuldre i hvert fald.

Det er helt okay at afspore - vi bliver jo alle klogere hele tiden på en masse ting, hvilket vel ret beset er meningen med dette site :-D

Medlem
Brugeravatar

Københavnerdrengen skrev:
Okay - hash ved jeg intet om. Siger mig intet :-D. Til gengæld så ved jeg som sagt, at hårde sten ikke nødvendigvis er god kvali. Jo hårdere stenen er, jo mere har den sikkert været presset. Når man ser udsendelser fra udlandet, hvor de fx i en lufthavn konfiskerer noget coke og stikker en kniv i pakken for at teste, så er det altid pulverform. Sten bliver det formentlig først, når det når destinationen og en eller anden cutter, blander og presser det (og sprayer med hårlak for at få det til at ligne fiskeskæl og holde den hårde konsistens). Som jeg har forstået det, så er det bedre, hvis stenen er til at smuldre i hvert fald.

Det er helt okay at afspore - vi bliver jo alle klogere hele tiden på en masse ting, hvilket vel ret beset er meningen med dette site :-D

Det er muligt det foregår sådan idag, men der er tydelig forskel i virkning og pris. (Tror vi betalte 3-4 gange gadepris.) Du kunne sagtens smuldre det med et kreditkort, men et barberblad var det bedste.

Medlem

Hvis du kan få fat i ritalin var det måske en mulighed. Det minder ret meget om amfetamin og er af pharmaceutisk kvalitet, dvs. rent. Skal ikke kunne sige om amf eller kokain ville være bedst for dig, da jeg mest har holdt mig til kokain udover i mine unge dage. Ren amfetamin eller ritalin kunne jeg forestille mig var bedre, men også med flere bivirkninger efterfølgende. :)
De få forsøg jeg har haft med dårligt amfetamin og ritalin har hvertfald resulteret i, at jeg lå og havde ondt af mig selv dagen efter. Selv ved enkelte/få doseringer, hvorimod kokain for mig kan redoseres over en hel aften med meget få bivirkninger (især god kval)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]