Hej alle.
Jeg vil advare alle, da jeg har observeret et stigende antal falske benzodiazepiner i omløb. Min observation opbakkes endvidere af data fra andre europæiske lande.
Det drejer sig både om Flunitrazepam (big surprise at de er falske), Rivotril og Xanax (det er kun det jeg har set, sikkert også mange andre).
Jeg har selv observeret stigningen, hvor jeg bor, og det ser også du til at være en generel tendens i Europa. En del af skylden kan sandsynligvis tilskrives ulovliggørelsen af salg af RC benzo i UK.
De falske 2 mg Rivotril jeg har set, kan identificeres ved at holde dem ved siden af en ægte Rivotril. De er en smule mindre hvide end de ægte. Men ikke nok til, at jeg vil kunne se det, uden at have en ægte at sammenligne med. Det var en uhyggelig god efterligning. Denne Rivotril er fra Norge og viste sig at indeholde Clonazolam:
https://www.ecstasydata.org/view.php?id=4433Flunitrazepammen kan muligvis skyldes tilgængeligheden af Flunitrazolam, men jeg ved det ikke. Falske F2'er er ikke noget nyt.
De falske Xanax jeg har set skulle forestille at være Pfizer's 1 mg. Her var det ret tydeligt, at det være tale om falske piller. Farven faldt af og pillerne generelt faldt let fra hinanden.
I udlandet har nogle af de falske piller vist sig at indeholde analoger af Fentanyl, så de falske piller kan være farlige. I bedste fald indeholder de et RC benzo eller et inaktivt stof, men indeholder de fentanyl kan det hurtigt resultere i en overdosis. I Aalborg har der endvidere været hvide kapsler i omløb med en Fentanyl-analog. Det ser ud til fentanyl-analogerne for alvor har gjort sit indtog i Danmark.
Pas ekstra godt på jer selv og vær kritiske.