Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 12:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej alle.

Jeg vil advare alle, da jeg har observeret et stigende antal falske benzodiazepiner i omløb. Min observation opbakkes endvidere af data fra andre europæiske lande.

Det drejer sig både om Flunitrazepam (big surprise at de er falske), Rivotril og Xanax (det er kun det jeg har set, sikkert også mange andre).

Jeg har selv observeret stigningen, hvor jeg bor, og det ser også du til at være en generel tendens i Europa. En del af skylden kan sandsynligvis tilskrives ulovliggørelsen af salg af RC benzo i UK.

De falske 2 mg Rivotril jeg har set, kan identificeres ved at holde dem ved siden af en ægte Rivotril. De er en smule mindre hvide end de ægte. Men ikke nok til, at jeg vil kunne se det, uden at have en ægte at sammenligne med. Det var en uhyggelig god efterligning. Denne Rivotril er fra Norge og viste sig at indeholde Clonazolam: https://www.ecstasydata.org/view.php?id=4433

Flunitrazepammen kan muligvis skyldes tilgængeligheden af Flunitrazolam, men jeg ved det ikke. Falske F2'er er ikke noget nyt.

De falske Xanax jeg har set skulle forestille at være Pfizer's 1 mg. Her var det ret tydeligt, at det være tale om falske piller. Farven faldt af og pillerne generelt faldt let fra hinanden.

I udlandet har nogle af de falske piller vist sig at indeholde analoger af Fentanyl, så de falske piller kan være farlige. I bedste fald indeholder de et RC benzo eller et inaktivt stof, men indeholder de fentanyl kan det hurtigt resultere i en overdosis. I Aalborg har der endvidere været hvide kapsler i omløb med en Fentanyl-analog. Det ser ud til fentanyl-analogerne for alvor har gjort sit indtog i Danmark.

Pas ekstra godt på jer selv og vær kritiske.

Dedikeret medlem

kan du komme med mere info omkring f2'erne? Dem jeg har haft købt(i Aalborg) har virket som den ægte vare hvordan ser de ud kan de ryges hvordan lugter det når de "brændes" af på sølvpapir feks?

Medlem

Jeg vil starte med at påpege, er det er ren spekulation for mit vedkommende ift. F2ere. Jeg har ikke været i stand til at finde nogle, der har indsendt F2 købt i Danmark til laboratorisk test. Flunitrazepam og især Roche Rohypnol er sjældent i Skandinavien. Så vidt jeg ved stoppede Roche med at sælge Rohypnol (2 mg Flunitrazepam, deraf F2) i Skandinavien i 2004. De sælges i England, så den ene gang jeg har 100% sikker på at have set den ægte vare har været fra et apotek i England.

Når jeg ser F2'ere, kan jeg aldrig få oplyst hvem producenten er og de kommer løse. Det mistænkeliggør dem for mig. Der findes massere af billige RC benzo'er, der er uhyggeligt potente. Men jeg aner intet om, hvor mange ægte Flunitrazepam, der er i omløb i Danmark. Det kunne være interessant at sende at par stykke til test og se hvad de indeholder. Midazolam påvirker evnen til at danne nye minder, hvorfor de også kan minde om Flunitrazepam, hvis man ikke på forhånd kender begge. Midazolam er dog i sig selv dyrt.

Flunitrazepam er også tilgængeligt for dem jeg kender, der sidder inde. De virker også, så hvad end der er i, er det i hvert fald benzodiazepin.

Min hovedpointe i forhold til Flunitrazepam er at man bør være forsigtig og forholde sig kritisk til det reelle indhold og bruge sin sunde fornuft. Personligt holder jeg mig fra dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]