SnowflakeX skrev:
HVIS du har ADHD vil amfetamin typisk gøre dig rigtig træt, såvel som man kan falde i søvn.
Det er jeg ikke enig i - og har aldrig oplevet at folk er crashet kort efter amfetamin indtag.
Farmaceutisk amfetamin gør, i moderate doser, alle mennesker fattede; rolige og selvbeherskede. Det øger simpelthen koncentrationsevnen.
Jeg misforstod i mine yngre dage amfetaminrusen, da jeg forventede et markant peak og et skud dopamin tilsvarende hvad man opnår igennem kokain. Det er dog ikke tilfældet med amfetamin - det er langt mere subtilt, stabilt og længerevarende.
Similariteterne er dog slående i den generaliserede sammenligningen af de to substanser, hvor den største forskel er at kokain har en renere euforisk høj og en langt kortere halveringstid.
Ellers er det bare min egen generaliserede forestilling der fremtvinger de aspekter i mig.
Jeg er af den overbevisning, at enhver form for hyperaktivitet skyldes en uforløst psykologisk problemstilling - good or bad.
Der er derfor, i min optik, ingen reel forskel på mennesker, med og uden ADHD, da alle lider under samme sol. Til syvende og sidst afhænger det af set og setting