Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 01:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hvordan påvirker amfetamin dig hvis du har ADHD og IKKE ADHD

Og hvor meget skal man tage for at kunne mærke det for at kunne fortælle forskellen?

Junior medlem

Hey :)

HVIS du har ADHD vil amfetamin typisk gøre dig rigtig træt, såvel som man kan falde i søvn.

Hvis du IKKE har ADHD vil amfetamin påvirke således at det giver en ekstrem overflod af psykisk og fysisk energi. Og man vil snakke og være en dét ekstra gear, foruden hvis man tager mere, få endnu højere energi. Og pulsen pumper hårdt. Og virkningen er en del længere end coke, alt efter kvalitet og tolerance hos den enkelte.

Anyway. Hvis man HAR ADHD, og man eksperimenterer med amfetamin, bør man rådføre sig med folk der har erfaring med brug af det amfetamin der er så rent som muligt! Ellers efter min mening er det nyttesløst, enten får folk det skidt fordi de ønsker en virkning de aldrig får fordi kvaliteten er lav og de sniffer derudaf, eller en oplevelse der er spild af tid.
Og det ER individuelt hvordan man reagerer på amfetamin, ADHD eller ikke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

SnowflakeX skrev:
HVIS du har ADHD vil amfetamin typisk gøre dig rigtig træt, såvel som man kan falde i søvn.

Det er jeg ikke enig i - og har aldrig oplevet at folk er crashet kort efter amfetamin indtag.
Farmaceutisk amfetamin gør, i moderate doser, alle mennesker fattede; rolige og selvbeherskede. Det øger simpelthen koncentrationsevnen.
Jeg misforstod i mine yngre dage amfetaminrusen, da jeg forventede et markant peak og et skud dopamin tilsvarende hvad man opnår igennem kokain. Det er dog ikke tilfældet med amfetamin - det er langt mere subtilt, stabilt og længerevarende.
Similariteterne er dog slående i den generaliserede sammenligningen af de to substanser, hvor den største forskel er at kokain har en renere euforisk høj og en langt kortere halveringstid.
Ellers er det bare min egen generaliserede forestilling der fremtvinger de aspekter i mig.

Jeg er af den overbevisning, at enhver form for hyperaktivitet skyldes en uforløst psykologisk problemstilling - good or bad.
Der er derfor, i min optik, ingen reel forskel på mennesker, med og uden ADHD, da alle lider under samme sol. Til syvende og sidst afhænger det af set og setting :)

Mr. Gone skrev:
Jeg har prøvet at falde i søvn efter indtag af moderate (medicinske) doser amfetamin, flere gange. Det var da jeg var 15, og mit ADD var meget værre og ukontrolleret. Nu har jeg lært at styre det på en anden måde, og derfor får jeg en mere almindelig virkning af amfetamin/methylphenidat.

Det er helt normalt. Det er, så vidt jeg forstår fordi, at man får ro nok i hovedet til at falde i søvn. Altså det øger faktisk din koncentration på, hvor træt du er, som Alf´n også er inde på. Det er selvfølgelig en anden effekt, hvis man har ro nok i forvejen.

Jeg har selv prøvet det en enkelt gang.

Er også enig med Alf´n i, at der egentlig ikke er anden forskel på mennesker med og uden ADHD, end en psykologisk problemstilling. Altså der er langt bedre veje, at behandle ADHD patienter på, end Amfetamin/Methylphenidate.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Alf'n skrev:
Jeg misforstod i mine yngre dage amfetaminrusen, da jeg forventede et markant peak og et skud dopamin tilsvarende hvad man opnår igennem kokain. Det er dog ikke tilfældet med amfetamin - det er langt mere subtilt, stabilt og længerevarende.

Der må jeg altså være dybt uenig og sige at kokain imo/ime er langt mere subtilt end amfetamin! Kender utroligt mange der ikke har kunne mærke/forstå kokain rusen de første gange da den er så subtil, havde det også selv sådan, og det var altså ikke fordi coken var dårlig.
Første gang jeg prøvede god amfetamin var det næsten bedre end mdma imo.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]