Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 09:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej kære læsere, jeg tog ca. 0,3g MDMA her til nytår. Da rusen begyndte var der lige 20-30 min. hvor jeg ikke havde det særlig godt og havde kvalme, men efterfølgende havde jeg en LUKSUS følelse i kroppen og i mit humør resten af natten. Er det normalt at jeg i starten af mit rus lige skal vende mig til det eller ikke har det særlig godt? Det skal lige siges at en af de andre af dem jeg tog det med fin det præcis ligesådan.

Mit andet spørgsmål lyder således:
Næste weekend skal jeg til en stor 18 års, hvor mine venner og jeg har aftalt at tage mdma igen. Er det forsvarligt? Er der noget vi skal være mere opmærksomme på? Eller er det bare samme procedure som til nytår? (Her passede vi på hinanden, drak en masse vand og tjekkede ofte op på hinanden.

Håber at høre fra jer derude! :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

0,3g er altså en relativ stor dosis, ikke helt overraskende du havde kvalme i starten. Og gøre det igen weekenden efter kan ikke anbefales, normalt snakker man om gode pauser i mellem sine MDMA trips hvis man vil være på den sikre side.

Jeg tripper selv kun maksimalt hver 3-4 måned på MDMA.

Mit råd først og fremmest er at reducere dosis, prøv jer frem med dosis i mellem 100-200mg, alt andet er virkelig ikke nødvendigt og skader bare mere end det gavner.

Medlem

Hvis i tager brun MDMA, så har jeg selv oplevet at denne MDMA gav trælse bivirkninger, hvorimod hvid og gul MDMA føltes meget bedre. kvalme er mange ting, men det er vel fordi du har spist en masse, drukket en masse, også taget stimulans oveni, det kan godt give lidt ubehag som lige skal sætte sig før det går over.
så mine svar ville være 1. Uren MDMA 2. for meget mad og alkohol for hurtigt på en gang, blandet med mdma, så får jeg hvertfald kvalme og lyst til at kaste op.

2 weekender lige efter hinanden, det er dårlig HR, din serotonin receptor skal lige have lov at slappe af inden du tager mere MDMA, dette er for at undgå depression og skader på Serotonin området.
MIN Tommelfinger regel siger : at du minimum skal vente 30 dage inden du tager mdma igen, jeg er følsom overfor MDMA så 30dage kan måske virke som lang tid, men du vil takke dig selv i sidste ende.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
For det første; godt du spørger FØR - så kan du tage stilling på et informeret grundlag, uanset hvad du vælger.
For der andet har du taget en høj dose, hvilket kan have haft medindflydelse på din kvalme. Større doser = større risiko for bivirkninger. Og hvis resten af selskabet tog samme doser af det samme MDMA er det ikke så mærkeligt.
Personligt oplever jeg sjældent kvalme ved MDMA, men har da følt en vis grad af bodyload nogle gange.

Mindre end en uges pause fra MDMA, især i de doseringer, vil jeg ikke anbefale. Der er delte meninger om hvor lange pauser imellem, man bør tage. Men tror de fleste er enige om, at en uge er for lidt. Mellem 1-3 måneder plejer at være konsensus.
I kan da sikkert godt få det sjovt, men risikoen for at må dosere endnu højere for at i får det, er til stede. Og dermed følgende større risiko for uønskede bivirkninger.
Måske du kan slippe for at få det skidt, det er der ingen der ved. Der er flere potentielt meget negative konsekvenser. Kardiovaskulære problemer eller en gedigen nedtur fx.

Læs mere her:
https://erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml

Edit: De andre var lidt hurtigere.
Tilføjelse:

Jordforbindelse skrev:
Hvis i tager brun MDMA, så har jeg selv oplevet at denne MDMA gav trælse bivirkninger, hvorimod hvid og gul MDMA føltes meget bedre.
Farven kan man ikke bruge til at sige særlig meget. Det kan være forskelligt fra batch til batch, og kan være alt fra synteserester til tilsat farvestof eller cutmidler

Junior medlem

Til at starte med, mange tak for jeres gode og forstående svar. Jeg er virkelig taknemmelig for jeres hjælp!

Hvis jeg alligevel trodser jeres råd, er der så nogle ekstra ting jeg skal være opmærksom på i forhold til at jeg tog det i forgårs?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er enig med Basic Reality og Frugthat.

Jeg har lige et spørgsmål:
De 300 mg, var de fordelt over hele natten, eller taget som en enkelt dose?
Jeg foretrækker at starte med 80~110 mg og så løbende redosere efter lyst, og ender sjældent over 200 mg. Der er en tommelfinger regel der siger initialdosen i mg = kropsvægt i kg + 50.

Du kan evt. forsøge at søge lidt rundt herinde, efter tråde omkring bivirkninger ved overdrevent brug, eller høje doseringer af MDMA

Er du bekendte med https://rollsafe.org/ ?
Sidens indledning er ret selvforklarende, så jeg anbefaler egentligt bare at du klikker på den. Den er fyldt med alt der er vær at vide omkring MDMA.
Billede
Og tag evt. et kig på:
https://rollsafe.org/mdma-supplements/

EDIT: Jeg kan måske lige tilføje, at hvis jeg redoserer efter peaket, på comedown, så forlænger det bare det stadie som jeg er på, og giver altså ikke et boost. Mig bekendt, er det ret generelt =)

Senest rettet af Alf'n 02 jan 2018 17:59, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jordforbindelse skrev:
Hvis i tager brun MDMA, så har jeg selv oplevet at denne MDMA gav trælse bivirkninger, hvorimod hvid og gul MDMA føltes meget bedre.

Det er altså noget vrøvl, farven på MDMA siger utroligt lidt om kvaliteten. Du kan sagtens få noget helt hvidt eller gennemsigtigt og klart mdma som er mere urent end noget der er lidt misfarvet.

Udover det så vil jeg virkeligt råde trådstarter til ikke at gøre det igen weekenden efter, det er virkeligt dumt og usundt og din rus kommer sikkert slet ikke til at måle sig med sidst, når det er så kort tid efter hinanden. Der er altså gode grunde til, at man skal vente mindst en måned og helst tre måneder mellem hver gang.

Medlem

Okay det var jeg ikke klar over, jeg havde bare læst at sort/brun mdma skyldes ophobning af affaldsstoffer som der så gav denne misfarvning, som vist kunne vaskes ud med acetone, men så ville en del af produktet gå til spilde og derfor undlader nogle denne process, men jeg skrev egentlig os bare at det var noget jeg havde oplevet, og min oplevelse er da stadig alle de gange jeg har taget mdma at jeg klart foretrække store gennemsigtige krystaller fremfor de brune nogle gange lidt fedtede mdma sten man også kan få.

Dedikeret medlem

Kan I ikke tage et andet stof i stedet for? Det er en god idé at skifte imellem stofferne.

Senest rettet af Enspænderen 03 jan 2018 20:36, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Enspænderen skrev:
Kan I ikke tage et andet stof i stedet for? For eksempel kokain. Det er en god idé at skifte imellem stofferne.

+1

Medlem

Enspænderen skrev:
Kan I ikke tage et andet stof i stedet for? For eksempel kokain. Det er en god idé at skifte imellem stofferne.

Umiddelbart ikke det bedste HR råd, at skifte mellem forskellige stimulanser. Det giver hurtigt det indtryk, at man bare kan skifte MDMA ud med kokain og så tro det ingen skade giver.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
DDSIT skrev:
Enspænderen skrev:

Umiddelbart ikke det bedste HR råd, at skifte mellem forskellige stimulanser. Det giver hurtigt det indtryk, at man bare kan skifte MDMA ud med kokain og så tro det ingen skade giver.

Enig. Men det er stadig langt mere fornuftigt i denne her sammenhæng. Så længe det ikke er noget man gør hver weekend, burde det ikke være et problem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Udover at jeg er enig med de andre. Så synes jeg slet ikke i skal tage stoffer til en 18 års fødselsdag. Imo skal man være 21 før man begynder at lege med andre stoffer end hash og alkohol. Ens hjerne er ikke færdigudviklet som 18 årig og tror ikke der er særlig mange der har godt af at tilføje for mange kemiske virkemidler til den proces der foregår med at udvikle ens personlighed osv. Jeg ved ikke hvor gammel du er. Men hvis du tager til 18 års fødselsdage er du også i en sammenhæng hvor du påvirker andre unge mennesker. Der er mange der vil være fordømmende overfor dig og det er altså ikke altid det fedeste ry at være ham med stofferne. Jeg tror i hvert fald jeg havde scoret flere damer i gymnasiet, hvis jeg ikke altid havde været pisse skæv. Hvis i absolut skal lege med stoffer, så hold det til jeres lille vennegruppe. Lige med MDMA synes jeg faktisk også det er meget sjovere!

Dedikeret medlem

Det kan I have ret i. Det fornuftigste ville være at nøjes med at drikke bajere til fødselsdagen. Men trådstarteren er tilsyneladende fast besluttet på at tage MDMA igen. Jeg tror ikke vi kan tale ham fra det. Han spørger om det kan være farligt, og det kan vi ikke ligefrem påstå. Det er ikke mere farligt end i søndags, men bare dumt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man kan jo altid gøre et forsøg på at give de smukke unge mennesker, en chance for at lytte til gode råd. Det er sket før på Psychedelia at unge mennesker har fulgt vores råd og udsat starten på et storstilet stofforbrug med hvad der dertilhører af social fordømmelse og fysiske skavanker.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hector Salamanca, din gamle nar :lol:

Naturligvis sagt i kærlighed, men dér lød du sgu lige formanende. Og 60 år gammel ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Frugthat skrev:
Hector Salamanca, din gamle nar :lol:

Naturligvis sagt i kærlighed, men dér lød du sgu lige formanende. Og 60 år gammel ;)

Jeg ved det godt, men nogen skal jo tage den rolle på sig. Jeg lever da op til mit profilbillede :) Herregud, et enkelt forsøg med MDMA som 18 årig, er nok ikke det værste der kan ske. Men jeg synes der er grund til bekymring når unge mennesker har lyst til at lege med hårde kemikalier to weekender i streg. Og der mener jeg faktisk at den største fare er det sociale aspekt. Jeg husker i hvert fald tydeligt hvordan rygter spredtes i den alder. Og på grund af den uvidenhed der er i samfundet, bliver man hurtigt dømt som narkoman.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]