Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 18:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Hej psychedelia. Mig og min ven har igår haft et opgør der hedder: alkohol vs amfetamin.

Min ven mener at alkohol er mere skadeligt for hjertet end amfetamin, hvilket jeg ikke er enig i.
Jeg mener at alkohol øger pulsen markant, men det gør amfetamin vel også når det kommer til stykket.

Derfor spørger jeg:
Hvad er den normale puls når man er på alkohol?
Hvad er den normale puls når man er på amfetamin?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Har ikke lige nogen kilde eller noget som helst andet end personlig erfaring at bygge det her på, men jeg vil mene at du har ret. Alkohol binger man heller ikke i flere dage på, der falder man i søvn, sover rusen ud og så får hjertet lov til at slappe af, sådan er det sjældent på amfetamin. Men egentligt ret spændende, håber der er nogle andre, som kan oplyse lidt mere i den sag.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Synes der burde blive lavet en fast tråd, der omhandler standard tilstanden når man tager et stof. Fx, hvis folk vil vide om de har for høj puls, eller andre lignende ting når man tripper. Bare et forslag

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Altså en liste med en indikator på hvor en “normal” puls ligger på diverse stoffer? Tror sku den liste bliver lidt lakrids at lave, der er jo mange ting som spiller ind! Hvordan vil du så foreslå at det skal foregå?

Btw:

Buttkraken skrev:
Alkohol binger man heller ikke i flere dage på, der falder man i søvn, sover rusen ud og så får hjertet lov til at slappe af

Tal for dig selv Butt :lol: :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Drugslab på youtube tester de fleste stoffer, mens de måler puls og kropstemperatur.
De er godt nok hollandske, men man kan sætte engelske undertekster på, så det er til og forstå.
Mener de har testet amfetamin på en eller flere af personerne derinde, prøv og tjek det ud venner.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Narkopolo skrev:
Drugslab på youtube tester de fleste stoffer, mens de måler puls og kropstemperatur.
De er godt nok hollandske, men man kan sætte engelske undertekster på, så det er til og forstå.
Mener de har testet amfetamin på en eller flere af personerne derinde, prøv og tjek det ud venner.

Altså synes ikke drugslab er helt elendigt. Men psychedsubstance har lavet en video om en lang række fejl de præsentere som fakta: https://www.youtube.com/watch?v=8Xq8CMGY8_4. Desuden så er jeg ret sikker på at de slet ikke tager stofferne for real, men at de er skuespillere som forsøger at lave HR. Deres HR fejler bare til tider. Det ændrer dog ikke på at det kan være underholdende og til dels også lærerigt, hvis man forholder sig kritisk til deres info!

Pointen er nok mest at man ikke kan nøjedes med at researche hos dem inden man indtager et stof. Det kan så heller ikke med Psychedsubstance der også kan være lidt overfladisk i sine gennemgange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Hector Salamanca skrev:
Altså synes ikke drugslab er helt elendigt. Men psychedsubstance har lavet en video om en lang række fejl de præsentere som fakta: https://www.youtube.com/watch?v=8Xq8CMGY8_4. Desuden så er jeg ret sikker på at de slet ikke tager stofferne for real, men at de er skuespillere som forsøger at lave HR. Deres HR fejler bare til tider. Det ændrer dog ikke på at det kan være underholdende og til dels også lærerigt, hvis man forholder sig kritisk til deres info!

Pointen er nok mest at man ikke kan nøjedes med at researche hos dem inden man indtager et stof. Det kan så heller ikke med Psychedsubstance der også kan være lidt overfladisk i sine gennemgange.

Jeg foreslog dem udelukkende, fordi de er de eneste jeg lige umiddelbart kender til, som har realtime målinger på mennesker der er påvirket af de forskellige rusmidler der er tilgængelige ;)

Er fan af dem begge, men er godt klar over at de ikke er de bedste og mest troværdige og drage konklusioner ud fra, men som du selv siger, så kommer de også med brugbar info :)

Jeg er overbevist om at de ER påvirket i deres film, da de har en noget mere rolig tilgang til rusmidler i Holland, kontra vores lille forbuds Danmark, hvor den slags film nok ikke ville blive taget lige så afslappet imod hehe.
Har af og til tænkt på en dansk version af dem, men gider ikke blive stemplet som taber eller junkie, ved og lave den slags, da jeg har en formodning om at de fleste er for hjernevaskede, til at de er villige til og ændre deres meninger.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@narkopolo

Mener også de hollandske gutter og gutterinde er sponsoreret af statsligt Tv, der har man nok lidt gode kræfter til at vinkle tingene til ens gavn, men et projekt som det her i Danmark nok ville ende med politibesøg som det med hash serien på DR + andre gode sager. Men hvem ved.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]