Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 11:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Hey :peace:

Jeg og en ven spiste hver 2,4 gram tørrede svampe i går. Tygget i 10 minutter og skyllet ned med lidt vand.
Der var ingen forskel på hvad vi gjorde, og vi fik præcis samme dosis fra samme grow box. Vi havde ikke spist i 5 timer.

Min ven fik gode visuelle effekter af det, både med åbne og lukkede øjne, et godt trip alt i alt.
Jeg fik meget lille effekt, det er anden gang jeg prøver svampe (første gang for over 1 måned siden), og det eneste jeg oplever, er lidt bevægelse i øjenkrogene og en "flot skærm" på min mobil. :)

Det er skuffende og underligt, at jeg ikke oplever mere ved den dosis!
Jeg følte mig normal og nærmest kedede mig.

Er jeg bare ekstra resistent overfor psilocybin? :|

Svar med citat  
Det var forresten Cubensis vi spiste. :idea:

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måske er du mere resistent, men 2,4g skulle gerne kunne mærkes :)

Hvordan har i opbevaret svampene?

Er du på nogen form for medicin (benzodiazepiner)?

Svar med citat  
Måske er du mere resistent, men 2,4g skulle gerne kunne mærkes :)

Hvordan har i opbevaret svampene?

Er du på nogen form for medicin (benzodiazepiner)?

De er opbevaret ved stuetemperatur, de har ikke ligget i direkte sollys eller fugtigt eller noget. De var kun 1 uge gamle, så lige tørret.
Der var ingen forskel mellem det vi spiste. Vi vejer nogenlunde det samme, cirka 75 kg.
Bruger ingen medicin.

Næste gang må jeg vel bare prøve 3,0-3,5 gram...

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alle trip er forskellige. Det er en høj nok dosering, i har taget. At gå over den størrelse de første par gange, kan ikke anbefales.
Jeg oplevede heller ikke det store første gang, jeg spiste svampe. Spiste ca. 0,5g Spids Nøgenhat. Anden gang spiste jeg over dobbelt så mange og så kom der gang i fyrværkeriet.

En god ting er at forberede sig mentalt på, at der skal ske noget specielt. Gør det rigtigt hyggeligt hjemme hos jer selv - omgivelserne er noget af det vigtigste for et godt trip! Der er forskel på, hvad i ser med åbne og lukkede øjne. Jeg foretrækker at dække øjnene helt til. Det lyder underligt, men der starter en indre film.

Undgå at se fjernsyn, spille computer osv. Snak istedet med hinanden, eller prøv at glid væk til noget god musik.

Vær i godt humør, når i tripper svampe. Hvis i render rundt med nogle dårlige oplevelser (kærestebrud, dødsfald, stress, fights med forældre osv), så kan det påvirke jeres trip negativt... meget negativt, ikke bare som at i skal kaste op.

Svampe er stærkt hallucinogene og kan bringe hvad som helst frem fra underbevidstheden, så vær beredt og bevidst om det.

Svar med citat  
Ja, faktisk fulgte vi alle dine råd. :)
Men jeg tror altså jeg satser på de 3,5 gram næste gang.
Så længe jeg er klar over, at det kun er et midlertidigt trip, går det vel nok?

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
svinger mængden af psilocybin svampe ikke fra svamp til svamp? måske du bare har fået et dårligt "batch" og din ven har fået et godt.
hvis det var mig, ville jeg stadig prøve at holde mig til omkring de 2.5g max.
du kunne evt. prøve at lave the, og se om det rammer bedre. :D

Svar med citat  
Det var også samme "batch" vi spiste. :?
Hvad får I af effekter når I indtager 2,5 gram?

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Udover at du ikke havde lige så visuelle effekter som din ven, hvordan havde du det så?
Hvis du har fokuseret en del på at din ven har haft visuals men at du ikke selv har, kan have været med til at dulme virkningen(min egen erfaring)..

Umiddelbart er mit gæt at du bare er "hardhead", i hvert fald mht. svampe(og sikkert andre psykedelika) og visuelle effekter. Det betragter jeg også mig selv som..
Nogle skal bare have mere eller mindre end andre for at opnå samme effekter, da vi alle er forskellige :)

Noget jeg har tænkt over i den forbindelse, men som jeg blot er spekulationer, er at koncentrationen af forskellige receptorer på forskellige stedder i hjernen kan have en væsentlig indflydelse på et stofs effekter. Og ikke mindst forholdet mellem visuelle og mentale effekter, selvom de til dels hænger sammen IME (jeg skal forsøge at forklare hvad jeg mener)..

1 eksempel; når jeg spiser svampe med Jazz- & Vatmesteren og vores dose er den samme, får han langt flere visuelle effekter end jeg gør.. Hvis jeg fordobler min dose ca., oplever vi nogenlunde samme visuelle effekter.
"Problemet" her er bare at mit trip så bliver markant mere intenst mentalt, end Jazz- & Vatmesterens trip..

Det kan være med til at forøge visuals, hvis man fokuserer på et objekt f.eks. Det kan også hjælpe bare at lade øjnene være åbne og lade dem "slappe af", så man ikke fokuserer på noget..

Husk desuden at psykedeliske stoffer langt fra kun er visuals!!! Selvom de ofte er en væsentlig del af et trip, er det ikke altid eller alle der får dem nævneværdigt. Psykedelika har MASSER af andet at byde på :) <3

Svar med citat  
Medlem

er du first timer?

så er det meget normalt!
jeg ved ikke hvorfor det er, men prøv igen.
selv ved en mindre dose som 1 til 1,5 gram, så er din hjerne pludselig meget mere sensitiv overfor svampene.
hvilket selvfølgelig resultere i, at du bliver meget mere påvirket end din første gang.

men prøv du frem med 3 gram, og hver sød at filme det, fordi jeg tvivler på at du er "hardhead", som blazr lyder til at gætte på.
ingen er hardhead ved den dose, det er jeg ret sikker på, medmindre du har opbygget en tolerance overfor alkaloiderne.
hvilket ligesom kræver, at dine receptore har været blottet overfor alkaloiderne adskillige gange.
din hjerne producere dog alkaloider, men jeg tvivler på at det er det der har gjordt udfaldet.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
samler: Åben øjnene :wink:
Jeg fik meget lille effekt, det er anden gang jeg prøver svampe (første gang for over 1 måned siden)...

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Svar med citat  
Jeg ville råde dig til at holde dosen på det samme niveau næste gang, mængden af psilocybin/psilocin kan variere kraftigt fra batch til batch og fra svamp til svamp. Desuden kan oplevelsen også variere fra gang til gang, selv om dosen er den samme. Nogle gange er det et meget body-heavy trip stort set uden visuals, andre gange kan man nærmest ikke se ud af øjnene for farver og bølger. Det er ikke noget man bestemmer selv, bare flyd med det!

Alternativt, så prøv at lave te næste gang. Jeg kender flere som har svært ved at bryde ordentligt igennem ved oral indtagelse af svampe, men te fungerer for dem every time, all the time. Det giver et hurtigere come-up og come-down og trippet bliver en del mere intensivt.

Bare mal de tørrede svampe til pulver, smid det i småkogende (ja, kogende) vand med et par spiseskefulde citronsaft (antioxidant + bedre ekstraktion) og lad det koge sammen i 10 minutters tid, filtrer og smid et tebrev + honning i og drik.

Svar med citat  
Dedikeret medlem

er du first timer?

så er det meget normalt!
jeg ved ikke hvorfor det er, men prøv igen.
selv ved en mindre dose som 1 til 1,5 gram, så er din hjerne pludselig meget mere sensitiv overfor svampene.
hvilket selvfølgelig resultere i, at du bliver meget mere påvirket end din første gang.

men prøv du frem med 3 gram, og hver sød at filme det, fordi jeg tvivler på at du er "hardhead", som blazr lyder til at gætte på.
ingen er hardhead ved den dose, det er jeg ret sikker på, medmindre du har opbygget en tolerance overfor alkaloiderne.
hvilket ligesom kræver, at dine receptore har været blottet overfor alkaloiderne adskillige gange.
din hjerne producere dog alkaloider, men jeg tvivler på at det er det der har gjordt udfaldet.

Der er altså massere, som er hardhead over for 3g cubensis inklusiv mig selv !

Svar med citat  
Medlem

Citat:

3 gram frisk cubensis, det er flot skipper ;)

spis 3 gram tørret cubensis uden at blive påvirket, tvivler jeg på.

medmindre du har brændt dine receptorer af.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
samler, 3g tørret cubensis giver mig sjældent visuals... Påvirket bliver jeg skam, men langt fra ligeså påvirket som de fleste andre!

Men jeg har da også haft voldsomt intense oplevelser på mindre doser, det er bare mere reglen end undtagelsen at jeg skal op i dobbelt eller højere dose end mine venner for at opnå samme effekter.. Hardhead udtrykket er ikke noget jeg har fundet på ;)

Hvad er dog det for noget vås?
Psilocin aka 4-HO-DMT binder sig primært til 5HT-2a receptorene på samme måde som serotonin gør og altid har gjort(meget simplificeret).

Det er ikke ualmindeligt at nogle mennesker skal prøve stoffer flere gange før de "lærer" at kende virkningen, men det har intet med at stoffet ikke binder sig på receptorene i hjernen..

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Citat:

3 gram frisk cubensis, det er flot skipper ;)

spis 3 gram tørret cubensis uden at blive påvirket, tvivler jeg på.

medmindre du har brændt dine receptorer af.

Hvor har jeg nævnt noget om friske cubensis ? Nej vel skipper ;) Lad venligst være med at ligge ord i munden på mig.

Jeg har heller ikke snakket om nogle som ikke kan mærke 3g cubensis men jeg har sagt at jeg selv og mange andre ikke være det helt vilde ud af 3g cubensis --->TØRRET<---.

Husk at læse hvad jeg skriver denne gang istedet for bare at skrive en omgang pjat :)

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]