Udover at du ikke havde lige så visuelle effekter som din ven, hvordan havde du det så?
Hvis du har fokuseret en del på at din ven har haft visuals men at du ikke selv har, kan have været med til at dulme virkningen(min egen erfaring)..
Umiddelbart er mit gæt at du bare er "hardhead", i hvert fald mht. svampe(og sikkert andre psykedelika) og visuelle effekter. Det betragter jeg også mig selv som..
Nogle skal bare have mere eller mindre end andre for at opnå samme effekter, da vi alle er forskellige

Noget jeg har tænkt over i den forbindelse, men som jeg blot er spekulationer, er at koncentrationen af forskellige receptorer på forskellige stedder i hjernen kan have en væsentlig indflydelse på et stofs effekter. Og ikke mindst forholdet mellem visuelle og mentale effekter, selvom de til dels hænger sammen IME (jeg skal forsøge at forklare hvad jeg mener)..
1 eksempel; når jeg spiser svampe med Jazz- & Vatmesteren og vores dose er den samme, får han langt flere visuelle effekter end jeg gør.. Hvis jeg fordobler min dose ca., oplever vi nogenlunde samme visuelle effekter.
"Problemet" her er bare at mit trip så bliver markant mere intenst mentalt, end Jazz- & Vatmesterens trip..
Det kan være med til at forøge visuals, hvis man fokuserer på et objekt f.eks. Det kan også hjælpe bare at lade øjnene være åbne og lade dem "slappe af", så man ikke fokuserer på noget..
Husk desuden at psykedeliske stoffer langt fra kun er visuals!!! Selvom de ofte er en væsentlig del af et trip, er det ikke altid eller alle der får dem nævneværdigt. Psykedelika har MASSER af andet at byde på

<3