Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 21:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Advarsel!
Forvent INGEN venner i narkomiljøet! Når du er længst nede og egentligt har brug for en hjælpende hånd er de såkaldte "venner" der hurtigt for at minde om de småpenge du skylder.
Sikke et liv. Gid jeg aldrig havde røget min første fed - det har været lidt af en glidebane og jo længere jeg har befundet mig i miljøet jo mere betændt er det gået op for mig det er. Tidligere venner lader til ikke at være rigtige venner alligevel. Gennem årelangt misbrug er de sande venner ubevidst blevet skubbet væk og tilbage sidder man i lortet, alene.

Hvor vil jeg hen med dette indlæg? Desværre er jeg for presset til at kunne tænke/skrive klart, men min pointe må være : Hold jer væk fra fucking stoffer!

Tænk over hvor mange menneskeliv pusherne har på samvittigheden. Måske har de ikke direkte slået ihjel, men hvor mange herinde kender ikke op til flere mennesker der har fået sit liv ødelagt, da en eller anden narkohandler har kunne se muligheden for at tjene lidt hurtige penge? En del er mit gæt.
Fuck noget lort.
Farvel.

Svar med citat  
 Titel: Re: Advarsel!
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Det ikke stofferne der har fucket dig op - det er miljøet..
Der findes faktisk mennesker som bruger stoffer som ikke er i det der - skylde penge miljø....
Man kan jo bare holde sig væk fra pushere der har med andet kriminalitet at gøre end lige narko ikke?
Der så mange ting man selv kan gøre og så meget man kan give skylden når man ikke magter det.
Ked af at høre det er gået dig som det er - men lad være med at give stofferne skylden.

Alt god vind fremover.

P.L.U.R

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

I stedet for at holde sig fra stoffer kunne man jo tænke sig om, når man leger med dem. Lade være med at låne penge, tænke over hvad det er for nogle mennesker man hænger med, så man ikke lige pludseligt står i dit problem.
Når det er sagt er det da rigtig nedern' når det hele ramler, og man finder ud af at menneskene omkring en ikke er til at stole på.

....I øvrigt er det ikke kun i stofmiljøet falske venner husere - de findes over alt.

Svar med citat  
Freak: Nu blev der jo ikke sagt noget om at det var narkogæld, det er ikke tildfældet. Jeg siger det ikke for at fornærme dig, men det kan næppe undgås: Du er godt nok imponerende dum at høre på! :)
Det er selvfølgelig ikke nogen overraskelse at nogen vil "forsvare" stofferne. Du siger det ikke er stoffernes skyld, men miljøet. Hvilket miljø kan jeg så spørge? Jeg tillader mig at svare selv: Narkomiljøet.
Jeg har aldrig været i noget "skylde-penge-miljø" og kommer det heller ikke. At købe stoffer kontant har for mig aldrig været et problem, men det er da sket i ny og næ at jeg har lånt et enkelt gram hash sidst på måneden. Er det det du kalder "skylde-penge-miljøet" ?

Alt ialt mener du stoffer gør mere positivt for samfundet end negativt? Du mener ikke stofmisbrug er til last for samfundet?
Jeg ser frem til en rigtig sur og tvær post fra din side af, som du jo er godt kendt for.
Bring it on..

Fjas: Jeg har ikke noget problem mht til at skylde penge for stoffer, overhovedet. Min pointe var bare (måske ikke så tydelig eller godt formuleret) at visse mennesker tænker mere på penge så de har råd til smøger end at give en ven en hjælpende hånd. Og ja falske venner findes overalt, dog synes jeg falske venner på stoffer har tendens til at være af den noget værre skuffe.

Svar med citat  
Jeg vil da gerne lige indskyde at jeg mener at der er MASSER af mennesker der bruger stoffer "fornuftigt" og ikke får problemer pga. af det.
Men kigger man på facit, har stoffer så bidraget med mere positivt til menneskeheden end negativt?

Svar med citat  
Igen vil jeg understrege den nævnte gæld ikke har noget med stoffer at gøre og det overhovedet ikke er et problem. Det var sådan set bare min måde at udtrykke min skuffelse over en reaktion jeg ikke ventede.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Undskyld men - tvang folk stofferne i dig ?
Så nej det er hverken miljø eller stoffernes skyld, det kan da nærmest kun være din egen.
Lær dog at tage ansvar.

Edit: Og måske de folk er skuffede over du ikke afleverede pengene tilbage.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Well, der er mange ting, der er en last for samfundet. Feks biltrafik, der sviner miljøet, fast food, der gør folk syge, sukker, usundt som bare pokker, tobak og alkohol, ja, de giver vist sig selv. Alle sammen til last for samfundet, og som hver især dræber ufatteligt mange mennesker og som ødelægger mange skæbner. Så det argument holder ikke.

Mht narkomiljøet, så kan man virkelig ikke skære alle over samme kam. Tag feks parallellen til alkoholmiljøet. Der er unge, der bruger det som et socialt "værktøj" i weekenderne, der er whisky og rødvinsklubber, hjemmebryggere, alkoholikerne på torvet, alkoholikerne i hjemmene, der er folk, der nyder en øl eller et glas vin til maden, nogle, der nyder et glas cognac mens de læser en god bog og så videre... På samme måde er narkomiljøet nuanceret, og man kan jo overveje, hvilken af grupperne i alkoholparallellen man tilhører i narkomiljøet? Nogle bruger det i weekenden, nogle nørder det, nogle laver det, nogle har et åbenlyst misbrug, andre et skjult, feinschmeckere og lignende.

Mit gæt er, at du måske ikke ligefrem har tilhørt en af de konstruktive undergrupper af narkomiljøet...

Svar med citat  
Freakaling skrev:
Det ikke stofferne der har fucket dig op - det er miljøet..
Der findes faktisk mennesker som bruger stoffer som ikke er i det der - skylde penge miljø....
Man kan jo bare holde sig væk fra pushere der har med andet kriminalitet at gøre end lige narko ikke?
Der så mange ting man selv kan gøre og så meget man kan give skylden når man ikke magter det.
Ked af at høre det er gået dig som det er - men lad være med at give stofferne skylden.

Alt god vind fremover.

P.L.U.R

Du misforstår mig, men det er muligt jeg ikke udtrykker mig klart. Du siger man bare kan holde sig væk fra pushere der har med anden kriminalitet end narko at gøre? Jeg tror faktisk aldrig jeg har kendt en pusher der beskæftigede sig med anden kriminalitet end narko simpelthen af den grund at det er narkoen de store penge er i. Måske skal jeg igen pointere at den nævnte gæld IKKE har noget med narko at gøre og IKKE er noget problem. Min post var sådan set bare et udtryk for skuffelse over nogle medmennesker.

noname: Hvad er de konstruktive undergrupper af narkomiljøet?

Kof: Nu ved jeg ikke om du har børn. Men lad os sige den lokale dopepusher solgte din 12 årige knægt et gram heroin, hvem ville du så blive sur på? Dit barn eller pusheren? Han har jo ikke tvunget nogen til at købe noget.
Jeg har desværre selv solgt stoffer engang og afsonet min straf. Jeg HADER mig selv for det jeg har gjort dvs. at sælge stoffer. Har aldrig uddelt dummebøder eller uddelt tæv i mit tidligere erhverv, men alligevel skammer jeg mig over det da jeg nægter at tro på at de stoffer jeg har solgt til folk har været godt for dem.

Og hvad er det jeg ikke tager ansvar for? Jeg har taget fuldt ansvar for hvad jeg har gjort i mit tidligere erhverv som dødens købmand og taget min straf. De småpenge jeg skylder ud, har intet med stoffer at gøre vil jeg igen pointere - Der var sådan set ikke nogen grund til at nævne det, men mente det måske kunne understrege min pointe om mentaliteten hos en stofmisbruger:
A : Du har det nok skidt hva?
B : Ja, jeg gider egentligt ikke mere - livet gør ondt.
A : Ok, har du ikke lige de 2 pakker Prince du skylder mig så? Jeg skulle gerne hjem og riste en fed inden TV avisen.

Svar med citat  
Måske skulle jeg også tilføje hvad mit nuværende "misbrug" består af. I denne uge har jeg røget hash 2 gange tror jeg - i sidste uge også en 2-3 gange. Jeg bruger ikke flere penge end jeg har råd til på det og mærker ikke noget til nogen bivirkninger af mit forbrug af hash. Jeg har det egentligt fint med at ryge hash da jeg føler at det stof bidrager med mere positivt til mig end negativt. Men kigger man på stoffer generelt, så mener jeg de bidrager med mere negativt til menneskeheden end positivt.
Mht til forurenende biler; I dag har vi partikkelfiltre, biler der kører på brint osv. Vi prøver altså at gøre noget ved det problem da vi har indset det er et problem. Måske er det muligt at stoffer også er et problem?

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Hvis mit 12årige barn gjorde det, så var h*n ikke opdraget ordentligt.
Det er også et lidt ekstremt eksempel må jeg indrømme.

Det kan godt være stoffer i den store helhed ikke har gjort noget særlig godt for dig, men det betyder ikke det er skadeligt for alle, som noname siger er der forskellige grupper, man kan godt tage stoffer uden at være misbruger.
Jeg forstår godt du ikke er stolt af at du har solgt stoffer, men du kan ikke tage ansvar for andre folks handlinger.

Svar med citat  
Så når dit barn en dag bliver træt af den fede og vil prøve et skud heroin istedet, så husk at fortælle ham at han kun skal hænge ud med de "konstruktive undergrupper" af heroin- misbrugere.
Jamen hvis du forstår at jeg skammer mig over mit tidligere erhverv siger du vel også at du erkender at stoffer gerne fører problemer med sig?

Svar med citat  
Miljøet omkring stofferne har i mit tilfælde været noget mere ødelæggende end stofferne. Hvor jeg kommer fra er det desværre ret svært at anskaffe sig stoffer uden at stifte bekendtskab med en del fra føromtalte miljø.

Svar med citat  
Jeg har læst tråden igennem igen. Folk får vist indtrykket af at stofferne er skyld i min nuværende elendige situation og at jeg har narkogæld? Svaret er nej til begge spørgsmål. At have en sindslidelse har derimod været direkte invaliderende for mig.

Svar med citat  
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: No clue..
Hvad er meningen så med indlægget, hvis det ikke har noget med narko at gøre alligevel?

Svar med citat  
Jeg har vel følt et behov for at udtrykke min ærgelse over narkomiljøet.

Svar med citat  
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: No clue..
Cool..

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Dagmar skrev:
Freak: Nu blev der jo ikke sagt noget om at det var narkogæld, det er ikke tildfældet. Jeg siger det ikke for at fornærme dig, men det kan næppe undgås: Du er godt nok imponerende dum at høre på! :)
Det er selvfølgelig ikke nogen overraskelse at nogen vil "forsvare" stofferne. Du siger det ikke er stoffernes skyld, men miljøet. Hvilket miljø kan jeg så spørge? Jeg tillader mig at svare selv: Narkomiljøet.
Jeg har aldrig været i noget "skylde-penge-miljø" og kommer det heller ikke. At købe stoffer kontant har for mig aldrig været et problem, men det er da sket i ny og næ at jeg har lånt et enkelt gram hash sidst på måneden. Er det det du kalder "skylde-penge-miljøet" ?

Alt ialt mener du stoffer gør mere positivt for samfundet end negativt? Du mener ikke stofmisbrug er til last for samfundet?
Jeg ser frem til en rigtig sur og tvær post fra din side af, som du jo er godt kendt for.
Bring it on..

Når jeg siger miljøet hentyder jeg til mainstream narkomiljøet - der hvor banderne styrer pisset - det en blender som tit spytter ødelagte mennesker ud.
Stofmisbrug gør intet for samfundet - hverken positivt eller negativt - det miljø der følger med misbruget pga ulovligheden gør noget imod samfundet.
Lad være med at angribe den forkerte ting.
Og tak fordi du ser frem til en sur og tvær post fra mig, jeg er ked af jeg ikke kan imødekomme dit ønske.
Narkomiljøet kan deles op i ret mange "sub-miljøer" også flere end jeg lige er i stand til. Nogle af dem er hårdere ved sjælen end andre af dem er - nogle af dem er ikke hårde ved sjælen overhovedet. Men stofferne bliver taget i dem allesammen - derfor kan det ikke være stofferne der er årsagen, da man så ville se det samme ske alle steder - det er ret logisk tankegang synes jeg.

OOO: A : Du har det nok skidt hva?
B : Ja, jeg gider egentligt ikke mere - livet gør ondt.
A : Ok, har du ikke lige de 2 pakker Prince du skylder mig så? Jeg skulle gerne hjem og riste en fed inden TV avisen.
---
Det der har jeg aldrig oplevet - hvis nogen hos os har det skidt, så finder vi ud af det og støtter hinanden. Så måske du bare har hunget ud med de forkerte mennesker eller ikke ku bedømme hvem der var venner og ikke var venner...
Det træls at nogle mennesker kan være sådan, jeg har mødt den slags mennesker, men jeg har intet at gøre med dem - gider simpelthen ikke spilde min tid på nogen der ikke har overskud til andre end dem selv.

P.L.U.R

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Magnus den Gode skrev:
Jeg har læst tråden igennem igen. Folk får vist indtrykket af at stofferne er skyld i min nuværende elendige situation og at jeg har narkogæld? Svaret er nej til begge spørgsmål. At have en sindslidelse har derimod været direkte invaliderende for mig.

Det er velkendt at folk med alvorlige sindslidelser har en tendens til at gravitere mod hårde narkomiljøer og såmænd også alkoholiker fællesskaber, da de ofte ikke fungerer særligt godt blandt folk uden disse lidelser. Hvis man vælger et liv med en nål i armen blandet ludere og lommetyve, så er der som oftest noget andet på spil i forvejen. Så, hmm, hvad havde du forventet?

Der findes andre langt mere sunde subkulturer, hvor medlemmerne af dem også tager diverse rusmidler, men her går det sjældnere så galt. Det er lidt som at sammenligne de lokale alkoholikere og al deres væsen med en almindelig dansker, der bare drikker sig i hegnet i ny og næ eller såmænd bare hygger sig med en dram eller en øl en aften.

Samtidig skal du ikke være blind for, at en forbudspolitik altid har den forudsigelige konsekvens, at miljøet omkring producenter, smuglere og sælgere bliver hårdt som bare fanden. Ingen lovlige rusmidler har disse tilhørende problemer. Det er kort sagt omstændighederne, der primært dikterer de meget negative aspekter af "narkomiljøet".

Svar med citat  
Malkavian: Nu har jeg vist ikke nævnt noget om at min omgangskreds bl.a. var ludere og lommetyve - så forstår ikke hvorfor du antager det? Så vidt jeg ved kender jeg ingen der falder i den kategori. Min omgangskreds bestod af hvad man nok kalder weekendnarkomaner og nogle få keta- junkier, dem tror jeg der er en hel del af herinde. Og hvad angår at stikke nåle i armen på sig selv er det en viden jeg har valgt ikke at tilegne mig. Jeg havde lyst til at lufte nogle tanker, men kan se jeg har valgt det forkerte forum, så holder kaje fra nu af. :)

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]