Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 20:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej folkens!

Siden igår ved 8-9 tiden har jeg fået en masse rigtig ubehagelige tanker. Det var så slemt igår, at jeg både fik kvalme og følte mig så svimmel at jeg blev nødt til at støtte mig op ad noget for lige at få vejret. Det værste var, at det skete mens jeg var på arbejde. Jeg var i tvivl om jeg skulle gøre min vagt færdig, eller sige til min chef at jeg havde fået det skidt - jeg valgte så det første. Tankerne blev lige så stille færre og færre, og jeg fik mere og mere ro på hovedet, og fik så fuldført min vagt og kom hjem. Da jeg så kom hjem, havde jeg det egentlig fint, omend måske lidt verdensfjern og træt i hovedet. Jeg satte mig så ned i min seng, tændte for fjernsynet og fandt computeren frem, og det virkede så til at være gået over, og jeg prøvede så at sove, da klokken var 1 og jeg gerne skulle ha' noget ud af dagen idag. Men da jeg så lå der, med lukkede øjne i et mørkt rum, kom det tilbage på fuld smadder. Jeg fik kvalme igen, mit hjerte bankede derud ad, jeg rystede, og tankerne i mit hovede kørte med 1000km/t. Det forsatte så i et par timer, hvor det gik båede op og ned. Det var så slemt, at jeg ikke kunne finde ud af om jeg skulle gå op og vække min mor(bor hjemme) og få noget hjælp. Det endte så med, at det lige så stille gik over, og jeg faldt i søvn ved 5 tiden.

Problemmet er så bare, at da jeg vågnede her for en halv times tid siden, så kunne jeg straks mærke samme tankemønster komme tilbage, og den samme klump i maven, og generelt bare en ubehagelig følelse i kroppen.

De her tanker jeg har, går egentlig bare ud på frygt. Frygt for, at grunden til at jeg har de her tanker er grundet stoffer, og at jeg har tager psykisk skade somehow. Inderst inde tror jeg godt jeg ved, at jeg ikke har, men de her tanker er der altså alligevel. Det er ikke fordi jeg har taget tonsvis af narko, men jeg har dog været ret godt rundt omkring alligevel, og har halv dummet mig flere gange, på forskellige substanser.
Dog er det første gang, hvor jeg uden at ha' været på stoffer har haft de her tanker. Det er altså mere eller mindre ligesom et badtrip, hvor man kommer i tvivl om man nogensinde bliver normal igen.

Er der nogen der har forslag og råd, eller evt. selv har prøvet noget lignende? For det er rent ud sagt RIGTIG ubehageligt, og jeg vil gerne ha' mit "gamle jeg" igen, så at sige. Om jeg skal opsøge egentlig hjælp er jeg også meget i tvivl om.

Jeg er en dreng på 18 år, og sidst jeg tog stoffer var i lørdags. Med fare for at lyde som en røv, så det må det gerne gå ret hurtigt med respons, da jeg har en aftale kl. 5, og ikke kan finde ud af om jeg skal blive hjemme.

Jeg håber det er sammenhængende nok til at få en mening ud af, Mvh.

Svar med citat  
Det skal lige siges, at det var MDMA jeg tog i lørdags. Jeg tog en smule oralt, og så en god streg bagefter. Det har nok været en dose der har været lige i overkanten. Jeg eyeballede, så jeg ved ikke præcist hvor meget, men jeg vil skyde på et sted mellem 150-350mg. Jeg var desuden også rigtig godt fuld inden jeg tog lortet(PISSE dumt, jeg ved det godt.)

Kan det her bare være den nedtur nogle folk oplever efter en tur på MDMA? Hvis ja, hvorfor kom det så først 4 dage efter indtagelse?

Hjæææælp!

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er normalt at nedturen efter MDMA kommer efter adskillige dage. God Bedring.

Svar med citat  
Medlem

Det er 100% angst, du beskriver dér. Men ja, MDMA nedturen kan godt komme dage efter, og angst er et meget normalt emma-nedturs fænomen.

Svar med citat  
Hej folks, tak for svarene...

Det har hjulpet en del at finde ud af, at det er ret normalt at få en del angst efter en endt tur på MDMA.

Det er næsten en uge siden nu, og det er der stadig, men ikke lige så slemt som da øverste indlæg blev skrevet.
Jeg har også stadig ret svært ved at læse en bog, og fokusere på flere ting samtidig osv.

Dog er angsten det absolut værste, omend det ikke er super slemt mere.

Er der en der et har bud på, hvor lang tid der går får mit hovede fungerer normalt igen? Og er der evt. noget jeg kan gøre for at hjælpe det på vej?
Er det en god idé at blive hjemme og slappe af, eller skal jeg bare komme ud og gøre hvad jeg normalt ville gøre, mht. arbejde, fester osv? Jeg holder mig naturligvis fra al narko, hvis der skulle være nogen tvivl.

Og så lige til sidst; er alkohol en dårlig idé?

Svar med citat  
Admin
Brugeravatar

Godt med motion og sund kost sku hurtigt få dig på ret køl igen. Hold gerne et par ugers pause med alkohol (ihvertfald i større mængder). Ellers synes jeg bare, du skal fortsætte livet, som du plejer med arbejde, være social med andre osv.

-Jimmy Carter

Svar med citat  
Medlem

Det dummeste du kan gøre, er at lukke dig selv inde. Du skal bare gøre præcis, som du plejer og gerne lidt til. Alkohol er dog ikke en særlig god idé. Du kan sagtens køre på alkohol uden nogen problemer, men tømmermænd bliver nemt ekstremt angsfulde!
Det skal nok gå væk igen, men det er selvfølgelig ikke til at sige hvornår. Angst er jo psykisk, så det kommer ekstremt meget an på, hvor meget du lader dig påvirke. Men den bedste kur er helt klart at komme ud og opleve noget, så du får tankerne væk fra det indre.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Vil også sige at holde sig aktiv, og sørge for du føler dig frisk og "overskuds agtig". Jeg har selv haft nogle rigtig triste nedture. Det skal siges jeg ikke har taget mdma i 9 måneder, da jeg netop har haft en del dårlige oplevelser med det efterfølgende. Desto længere der går imellem, desto mildere er mine nedture. Nu er jeg hverken læge eller kender dig, men som du selv siger, det går bedre og det bliver normalt. Kan ikke råde dig til hvor længe der skal gå imellem, og sammenligne os, men alt med måde. Hold dog en fin pause inden næste gang, da det efter min erfaring godt kan blive voldsommere hvis du presser det. Held og lykke med det

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

MDMA tømmermænd er desværre rigtig klamme. Jeg vil mene, at det ofte tager op til to uger før man føler sig normal efter en rigtig hård tur på MDMA. Det plejer det at gøre for mig, hvis jeg har gået til den og intet 5htp har tilgængeligt. Som nævnt: motion, mad, søvn...

Svar med citat  
Hej folkens!

Tusind tak for rådene, det har gjort rigtig meget at vide, at det altså er forholdsvist og normalt, og at mit hovede ikke er permanent ristet.
Det er stadig ikke helt godt, og tidligere på dagen var det temmelig skidt. Det var dog kun i en halv times tid, og siden da har det ikke været slemt, og her til aften er det på et niveau hvor det er til at arbejde med, så jeg overlever :)

Mht. til stoffer og i særdeleshed MDMA, så har jeg valgt at tage en pause til omkring jul. Det ville være at gøre mig selv en ret stor tjeneste, tænker jeg.

Egentlig er jeg i tvivl om jeg nogensinde skal prøve MDMA igen, da det på INGEN måde har været det værd.
I forbindelse med et evt. fremtidigt brug, er der så noget man gøre for at forebygge, og dermed undgå nedturen bagefter, eller skal jeg bare acceptere at det altså hører med? For hvis det viser sig, at det bliver bare 1/4 så slemt i fremtiden, så er det i hvert fald sidste gang det er røget indenbords, det er helt sikkert.

Men igen, tak for feedback, det har sgu gjort meget

Svar med citat  
Nå, så er det alligevel blevet ret slemt igen her ud på natten. Hvis nogle sidder med et godt råd eller to, til nemmere at falde i søvn, så kom meget gerne med det.

Jeg har drukket et par genstande, for at se om ikke det løsner lidt op, og det hjælper da en smule. Dog har jeg ikke rigtig super meget lyst til at tømme flasken, for at falde i søvn, omend det er ret fristende.

Nøøøøøøj, hvor skal der gå lang tid før jeg rører MDMA igen, hvis nogensinde... Hold da op for en tur

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Få fingrene i noget 5-htp. Det virker fantastisk godt på mdma hangovers og hjælper dig med at stabilisere hurtigt. Google 5htp.

Svar med citat  
5-htp har jeg også læst skulle være virkelig effektivt. Dog er der ingen i min omgangskreds der ved hvad den slags er, desværre. Hvis jeg skal til at købe det på nettet, er leveringstiden på min. 4 dage, i hvert fald alle de steder jeg har læst. Jeg overvejer meget at bestille et enkelt glas, dog er 4 dage lige sent nok, hvis du forstår. Det er ikke lovligt i håndkøb i DK, er det? Lovgivningen synes jeg ikke at kunne finde noget super klart svar på, udover at det vidst nok er lovligt i pulverform, kontra tabletter

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, du kan ikke købe det i DK.
Selvom du nok ikke når at få gavn af det denne gang, er det altid godt at have sådan nogle liggende

Svar med citat  
Hej, jeg er meget nysgerrig efter hvordan det er gået dig? Du beskriver nemlig de symptomer som jeg selv har døjet med det sidste halve år efter en MDMA-tur. Der kom symptomerne også først efter 4-5 dage, hvor jeg lå ned og skulle sove og jeg bare ikke kunne falde i søvn.

Og så fulgte ellers måneder med angst, de tanker som du beskriver, om jeg mon har fucket min hjerne op for altid, var jeg ved at blive psykisk syg osv. Jeg kunne ikke sove i mange måneder, kunne ikke være alene og kunne få svimmelhedsanfald når som helst. Når jeg lå ned eller på arbejde. Mit syn blev dårligere.

Jeg har ikke angst mere, men får stadig synsforstyrrelser og føler mig ikke 100% til mit gamle jeg endnu. Derfor er jeg meget nysgerrig på at høre hvordan det er gået dig, om det bare lige var en uges tid eller hvordan?? Da det lyder som nogle af de samme symptomer vi har haft, pga. MDMA. Håber self. du er helt ovre det :)

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]