Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 08:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Helt væk
yeti skrev:
Brown skrev:
yeti skrev:
Politiet har mulighed for at se det resten af dit liv, ikke kun 10 år. De 10 år er den offentlige straffeattest, dvs. den som de offentlige myndigheder kan få udleveret.

Hvis man kigger på politiets hjemme side http://www.politi.dk/da/borgerservice/s ... eattester/ (kig i bunden)
Så er der ikke nogen former for domme der står på din private straffeattest i 10 år men max 5 år og det er kun hvis du bliver dømt en ubetinget dom...
Med hensyn til våben loven, så hvis der kun er tale om blank våben (knive, sværd m.m.) så for du en bøde og der vil stå en note om at du er blevet taget med et eller flere blank våben i 2 år på din attest

Det har du da ret i, men hvorfor citerer du mig i forbindelse med at du siger det? Bare nysgerrig...

Jeg citerede dig fordi det var en rettelse af hvad du havde skrevet... Det var ikke ment negativt eller for hænge dig hvis du følt det sådan beklager jeg.

Peace Brown

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg blev knaldet med:

1 totenschlager
1 Nunchaku

+ der gerne vil have taget min gaspistol da jeg stod med den oppe i skalden på den ene betjent da jeg åbnede døren (troede fandme ikke det var pansere)

Stofferne

4.5 g ketamin
3 g amf
5 e'er
3 mærker
2.5 g skunk
1.5 g hash

rent tilfældigt havde jeg en vægt til at ligge (som kun bliver brugt til at veje ketamin og tjald til mix op med) det er ikke en salgsvægt - men det regner de jo med. Oveni det fandt de også 100 doltard som en kammerat havde glemt hos mig.

Ingen rc's bare chems som i chemicals aka kemikalier - henviser til amfen og ketaen - ikke fordi amfen var yderligere rent, men det var go amf. ketaen derimod - var ret ren...

Hvis jeg havde haft RC's hjemme, havde jeg påstået det havde været amfetamin eller mdma, vil aldrig stikke et lovligt stof ned - det simpelthen for lamt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Brown skrev:
yeti skrev:
Brown skrev:
yeti skrev:
Politiet har mulighed for at se det resten af dit liv, ikke kun 10 år. De 10 år er den offentlige straffeattest, dvs. den som de offentlige myndigheder kan få udleveret.

Hvis man kigger på politiets hjemme side http://www.politi.dk/da/borgerservice/s ... eattester/ (kig i bunden)
Så er der ikke nogen former for domme der står på din private straffeattest i 10 år men max 5 år og det er kun hvis du bliver dømt en ubetinget dom...
Med hensyn til våben loven, så hvis der kun er tale om blank våben (knive, sværd m.m.) så for du en bøde og der vil stå en note om at du er blevet taget med et eller flere blank våben i 2 år på din attest

Det har du da ret i, men hvorfor citerer du mig i forbindelse med at du siger det? Bare nysgerrig...

Jeg citerede dig fordi det var en rettelse af hvad du havde skrevet... Det var ikke ment negativt eller for hænge dig hvis du følt det sådan beklager jeg.

Peace Brown

Ikke for at hænge nogen ud, men hvilken del af det yeti skrev var det lige du rettede på?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Child of Aum skrev:
Jeg blev knaldet med:

Hvis jeg havde haft RC's hjemme, havde jeg påstået det havde været amfetamin eller mdma, vil aldrig stikke et lovligt stof ned - det simpelthen for lamt.

Well, det er jo ikke op til din vurdering, om stoffet skal sendes til analyse. Så vidt jeg ved sender pannerne alle pulverbeslaglæggelser til analyse, og så ville du blive afsløret alligevel. Tanken er dog god nok, og kan kun opfordre alle til at gøre det samme, hvis de skulle blive nuppet med lovlige stoffer på sig.

Hvorfor står du med en gun (gaspistol eller ej) og peger på folk, der ringer på? Lyder lidt småparanoidt i mine ører...

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
ThirdEyeFlood skrev:
Ikke for at hænge nogen ud, men hvilken del af det yeti skrev var det lige du rettede på?

Der er ikke noget der står på din straffeattest i 10 år...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Noname: Jeg bor i nordjylland - i en lille, men ret crazy by - har været i fight i mit hjem mange gange før og når det er klokken omkring midnat og man er på vej i seng og nogen smadrer på døren, uden at sige hvem de er - så er mit næste logiske træk at tage i håndtaget, flå døren op og trykke et par skud af i hovedet på ham der følger med døren ind, virker rigtig godt inden man smasker til dem med nogle knyttere eller den omtalt totenschlager - jeg hader at slås - derfor bruger jeg våben, så er det hurtigere overstået og jeg kan slippe for det latterlige tidsspilde. Heldigvis opdagede jeg det ikke var noget "tæskehold", men bare en flok idioter i civil, det er til at tage at føle, når man lige har fået dem ned på jorden ovenpå chokket.

Så måske er det paranoia - men det sådan det er, her hvor jeg kommer fra - ihvertfald den del af miljøet - folk er crazy og leger gangers, vil ud og pisse territorier af og pisser nogle gange de forkerte steder og ligesom med en hund, så man nød til at forklare dem det, så de forstår det - hvis de så bare var så intelligente som hunde, havde det været en del lettere. Jeg opfatter det bare ikke som paranoia - men en reaktion på der snart sker noget og så er jeg altså klar - uanset hvem fanden det er, så skal de ikke komme i mit hjem og prøvet at udøve vold imod mig, har våben nok til at ligge - til enhver situation - har dog ikke en rigtig 9mm endnu, men det er nu ikke det sværeste at få fat i - kan bare ikke se hvad jeg skal med sådan en, nu når min co2pistol sagtens kan sprænge en urystet øldåse..

Men var sgu lidt mere interesseret i bøden - første gang jeg nogensinde bliver knaldet for narko og våben...... så er lidt nervøs, men er stadigvæk glad for jeg ikke er banderealteret, hold kæft det havde været nitten.

Noname: Desuden er en gaspistol lovlig og jeg må faktisk gå rundt med den - det ret fedt når det altid er folk der er 20cm højrer og tit det samme bredere der kommer for at tumle en - så virker sådan en gun sgu... bare smid dem en flok i fjæset eller i brystkassen - de får kæmpe mærker og blodsprængninger - men det kun fordi det de lorte plastic kugler - de splintrer på huden - så venter på jeg finder en billig vendor til 6mm aluminiums hagl... Bliver så nice :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Brown skrev:
ThirdEyeFlood skrev:

Jo, på den offentlige straffeattest, som var den jeg skrev om. Men du talte jo om den private straffeattest, hvor der ganske rigtigt kun står noget i op til 5 år. Vågn op! :mrgreen:

Dedikeret medlem

Brown skrev:
ThirdEyeFlood skrev:

Der findes en privat straffeattest. Den gælder i 5 år.

Så findes der en offentlig straffeatest, som gælder i 10 år, og som offentlige institutioner kan indhente.

Basta!

/Flaban

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Brown skrev:
ThirdEyeFlood skrev:

Du blander kriminalregisteret sammen med Straffeattesten, politiet sletter aldrig noget.

Medlem

COA - Når du siger GAS pistoler er lovlige tænker du så på pistoler der affyre plastickugler med gastryk eller en pistol med stopklods der evt. kan affyre gas? Just wonder..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
CO2 drevne pistoler kræver mig bekendt våbentilladelse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]