Silvio Berlusconi skrev:
Hvis du ikke blev oplyst om at de ville registrere dig synes jeg du skal klage og få dem til at fjerne dine oplysninger. Det er svinsk overvågning og det skal de som privat firma ALDRIG have lov til.
Jeg er principelt enig; men var pænt blæst så vil ikke forsværge at han ikke mumlede noget om det da jeg per reflex stak beviset frem... Nu brokker jeg mig så her, for sket er sket og alternativet er jo at jeg ikke får lov at komme ind et sted jeg gerne vil...
Men jeg er lidt interesseret i om juraen holder,
må de overhovedet lagre de oplysninger og kan de nægte en adgang hvis man nægter at udlevere sit sygesikringsbevis? Jeg har snakket lidt med andre i omgangskredsen i løbet af weekenden og det er åbenbart ikke kun på det sted det foregår - hvilket får mig til at gætte på det er et overvågningssystem der udbydes kommercielt til barer og diskoteker, så hvis vi kan brokke det ihjel på sigt så er det bare igang...
Jeg har ikke noget at skjule, da jeg ikke har for vane at slå folk ned osv som kunne retfærdiggøre muligheden for identifikation senere; men det at jeg ikke har noget at skjule, er i mine øjne ikke et argument for at de skal have adgang til mine oplysninger...
Jeg fandt
denne her, så via sygesikringsbeviset har de i hvert fald adgang til mit personnummer og det er jo ikke hr. Hvemsomhelst der må lagre de oplysninger, så tvivler stærkt på det bare er et stystem ejerens it-kyndige fætter har lavet i fritiden...
Edit: kan se stedet allerede har været i søgelyset i 2008:
link