Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 19:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kommer jævnligt på et provinsdiskotek, som er retativt ihærdige med deres narkotests og har en seddel hængende lige inden for døren med at man får et års karantæne osv...

Men kom til at tænke på hvilke rettigheder vagter/dørmænd overhovedet har i den forbindelse - altså jeg går ikke ud fra de må visitere mig med mindre jeg giver lov til det og ej heller teste mig med mindre jeg giver lov til det?
Jeg er med på at en nægtelse så i begge tilfælde vil føre til en bortvisning fra stedet; men i følge deres føromtalte seddel vil det så automatisk medføre et års karantæne (at undlade at lade sig teste) - og da jeg ikke er kendt der i forvejen, må man så forvente de vil bede om navn, adresse osv - men det har de vel heller ikke krav på at få oplyst?

Det jeg vist egentlig spørger om er om dørmænd etc. har udvidede rettigheder eller det kun er popos der må den slags?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Det er kun popos der må den slags - vagt personer er ingen autoritet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, det anede mig godt - tvivler på de selv er klar over det :lol:

Var i øvrigt afsted igår og da jeg skulle ind bad vagten om mit sygesikringsbevis, som så inden jeg fattede noget blev skannet ind i en dims han havde stående - og så bad han mig kigge op i et kamera... Og bum så er man åbenbart registreret med billede og det hele for at komme ind på et skide diskotek...

Jeg fik ingen oplysninger om hvilke personlige data de lagrer, hvem der har adgang til de data osv - skal love for det er blevet omstændigt at gå i byen efterhånden :-(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvad nu hvis ikke man har sygesikringskort med i byen?
Hvad gør de så?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Så må man vil ikke komme ind.

@LSDrejø
Hvis du ikke blev oplyst om at de ville registrere dig synes jeg du skal klage og få dem til at fjerne dine oplysninger. Det er svinsk overvågning og det skal de som privat firma ALDRIG have lov til.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Silvio Berlusconi skrev:
Så må man vil ikke komme ind.

@LSDrejø
Hvis du ikke blev oplyst om at de ville registrere dig synes jeg du skal klage og få dem til at fjerne dine oplysninger. Det er svinsk overvågning og det skal de som privat firma ALDRIG have lov til.

+1

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Silvio Berlusconi skrev:

Jeg er principelt enig; men var pænt blæst så vil ikke forsværge at han ikke mumlede noget om det da jeg per reflex stak beviset frem... Nu brokker jeg mig så her, for sket er sket og alternativet er jo at jeg ikke får lov at komme ind et sted jeg gerne vil...

Men jeg er lidt interesseret i om juraen holder, de overhovedet lagre de oplysninger og kan de nægte en adgang hvis man nægter at udlevere sit sygesikringsbevis? Jeg har snakket lidt med andre i omgangskredsen i løbet af weekenden og det er åbenbart ikke kun på det sted det foregår - hvilket får mig til at gætte på det er et overvågningssystem der udbydes kommercielt til barer og diskoteker, så hvis vi kan brokke det ihjel på sigt så er det bare igang...

Jeg har ikke noget at skjule, da jeg ikke har for vane at slå folk ned osv som kunne retfærdiggøre muligheden for identifikation senere; men det at jeg ikke har noget at skjule, er i mine øjne ikke et argument for at de skal have adgang til mine oplysninger...

Jeg fandt denne her, så via sygesikringsbeviset har de i hvert fald adgang til mit personnummer og det er jo ikke hr. Hvemsomhelst der må lagre de oplysninger, så tvivler stærkt på det bare er et stystem ejerens it-kyndige fætter har lavet i fritiden...

Edit: kan se stedet allerede har været i søgelyset i 2008: link

Medlem

LSDrejø skrev:
Silvio Berlusconi skrev:

Jeg er principelt enig; men var pænt blæst så vil ikke forsværge at han ikke mumlede noget om det da jeg per reflex stak beviset frem... Nu brokker jeg mig så her, for sket er sket og alternativet er jo at jeg ikke får lov at komme ind et sted jeg gerne vil...

Men jeg er lidt interesseret i om juraen holder, de overhovedet lagre de oplysninger og kan de nægte en adgang hvis man nægter at udlevere sit sygesikringsbevis? Jeg har snakket lidt med andre i omgangskredsen i løbet af weekenden og det er åbenbart ikke kun på det sted det foregår - hvilket får mig til at gætte på det er et overvågningssystem der udbydes kommercielt til barer og diskoteker, så hvis vi kan brokke det ihjel på sigt så er det bare igang...

Jeg har ikke noget at skjule, da jeg ikke har for vane at slå folk ned osv som kunne retfærdiggøre muligheden for identifikation senere; men det at jeg ikke har noget at skjule, er i mine øjne ikke et argument for at de skal have adgang til mine oplysninger...

Jeg fandt denne her, så via sygesikringsbeviset har de i hvert fald adgang til mit personnummer og det er jo ikke hr. Hvemsomhelst der må lagre de oplysninger, så tvivler stærkt på det bare er et stystem ejerens it-kyndige fætter har lavet i fritiden...

Edit: kan se stedet allerede har været i søgelyset i 2008: link

Jeg mener at det er forskellige steder rundt omkring, hvor de har sådan et system kørende.
Så de kan se om du har karantæne andre steder, for så kan du godt blive nægtet adgang et andet sted., især hvis det er i samme by.

Insane psychedelia user!

Altså....Politiet har ikke engang krav på at få udleveret sygesikringskort/pers. nr. når de kontakter dig/anholder dig. Så jeg ville absolut heller ikke mene at, diskoteker har det. Slet ikke når det registreres, og lagres sammen med billede.

Selvfølgelig kan de nægte dig adgang til beværtningen, hvis du nægter at udlevere oplysningerne. Det ville jeg dog hellere end at registreres på den måde... Føj, det er en vammel drejning det hele tager.!

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg har oplevet et diskotek, der tog et billede og ville have CPR og fingeraftryk, før man fik lov til at gå ind.. Det takkede jeg hurtigt nej til.

Det system brugte de mig bekendt også kun i et par måneder - jeg gætter på at folk holdte sig væk, når det skulle være SÅ personfølsomt.

Så de ville alligevel hellere slacke på 'sikkerheden', som de ellers lovpriste i de lokale medier, end miste pengene

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]