Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 05:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Min kæreste er blevet varetægtsfængslet i 4 uger, siden i onsdags, :( (efter at politiet har fundet ca ?50 g? amfetamin i vores fryser) har haft kort telefon kontakt under overvågning af en betjent med ham 2 gange, højst 1 min af gangen. Anden gang vi talte sammen nåede han at fortælle han havde snakket med en advokat men han mente han var (efter hans ord) en idiot. Det kan jeg jo ikke gøre så meget ved, andet end at håbe på den næste virker lidt mere som om han rent faktisk vil hjælpe ham, det er så her i kommer ind i billedet. Vi bor i Åbenrå kommune i Sønderjylland, jeg vil gerne vide om det er nogen der har gode erfaringer med en eller flere advokater i omegnen? Han er ikke tidligere straffet og det er første gang han bliver taget med amfetamin. Jeg sidder jo herude og er vildt nervøs for hvor meget straf han får, og vil jo gerne have han får den bedste advokat af dem der er at vælge imellem af beneficerede advokater, altså beskikkede forsvarer.
Jeg har stadig intet indblik i sagen overhovedet, og har ikke fået at vide hvor meget der præcis blev fundet og vil jo så bare gerne give ham nogle navne på en som kan hjælpe så godt som muligt.

Håber virkelig at der er nogle der har gode erfaringer med en advokat som vil hjælpe.

På forhånd TAK!

Medlem
Brugeravatar

Kan du ikk prøve at google advokater i dit område, hvis der ikk er nogen herinde der ved noget eller kender nogen... Syns ihvetfald også du skal tænke på dig selv, dét kan jo være politiet vil ha dig i snak, hvis de ikk får din kæreste i snak..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Sidder han virkelig stadig i varetægt efter 4 uger? Sikker på det kun var 50 g?

Junior medlem

Han har kun siddet 5 dage af de 4 uger. Der står i 4 uger siden i onsdags.
Jeg har intet med sagen at gøre, da jeg ikke vidste det lå der, og det indrømmede han.
Har også været til afhøring, men de kunne ikke bruge min viden til noget..
Må selv igang med at se hvad jeg kan finde ud af om de forskellige advokater.

Ellers tusinde tak for svar begge to.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Husk at din kæreste ikke skal udtale sig til politiet, det kommer der ikke noget godt ud af. Bedste strategi er altid at undlade at udtale sig. Det er sådan rockerne gør, og selvom man kan kritisere dem for meget, så ved de præcis hvordan man håndterer politiet.

4 uger i varetægt for 50 gram lyder også af meget. Hvis tallet stemmer, så bør han efter min bedste overbevisning anke fængslingen.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med advokater i Sønderjylland, men jeg ønsker dig alt det bedste.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]