Mikkel skrev:
x skrev:
det med at alm rygere får lavere fødselsvægt tror jeg ikke på, da jeg ventede den store skar jeg ned på smøgerne(stoppede helt med den fede, har ikke røget i fem år nu) og med nr to røg jeg ligeså mange smøger som jeg plejer og hun var større end ham.. hmm det hænger ikke sammen.. det med tomatsovsen er jo logisk da det er stærke farvestoffer...
Tro det eller lad være. Det er videnskabeligt bevist.
Og for resten, jeg kan kun ryste på hovedet, når jeg læser sådan som ovenstående. Jeg er udmærket klar over, at det er off-topic, men lad for alt i verden være med at ryge under graviditet. Rygning har mange implikationer på fostret, og vil man sine børn det bedste, så skal man lade være med at ryge under graviditet. Jeg forstår simpelthen slet ikke, at der overhovedet er nogen, der kan finde på at ryge under graviditet.
Ja, personligt kan jeg kun sige at alle mine søskende har fået astma (vi er 4). Værst er det dog for min yngste storebror, som også har mere allergi end min anden storebror. Tror min søster og jeg er sluppet billigst.
Vi er egentlig blevet ret normale når man tænker over det, for vores mor var maler under de gamle arbejdsmiljøregler..
Men det er jo ikke sikkert at det er pga. rygning at vi har fået astma og astma eksem.