Drupe skrev:
- Unge skal ikke beruses. De skal afruses. Og så skal de have nogle bedre kvaliteter. Og det skal voksne give dem.
Hash eller ej - så er det ikke noget hun skal bestemme! Sike en lam formulering. "Nogle bedre kvaliteter" ... Hvad er det? Siger hvem? Hvorfor? Hvad? Hallo?!
Men når det så er sagt vil jeg da med glæde ytre min holdning at jeg ikke umiddelbart synes at hash skal legaliseres, under de beskrevne former.
Hash BLIVER brugt af mange som en lam form for virkelighedsflugt - og det er et faktum at mange, men ikke alle, bliver lade, flade, dovne, initiativfattige - af hash misbrug (bemærk at jeg skriver "misbrug" og ikke "brug").
Sjovt som de fleste mainstream stoffer, deriblandt Alkohol, Amf og Coke, ofte frembringer uproduktive / utiltalende resultater i (mis-)brugerne.
(IMHO)
Men ok - i Holland virker det vist ok - men der skal man se på Holland's kultur, for at forstå sammenhængen. Man har et ord for Holland's kultur, men jeg kan ikke huske det pt - men basically betyder det i denne sammenhæng, at man accepterer at folk har laster, f.eks. hash og prostitution, og at der skal være et sted, samlet et sted, hvor folk kan få afløb for deres laster, og være lidt "anderledes" / få afløb for deres lyster.
Med andre ord er ideen i Holland at koncentrere "lorten" et sted, og begrænse den dertil. I DK er den ide allerede afskrevet, eftersom Pusherstreet blev bulldozed to the ground.