Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 18:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Det vil kunne ses på de kommunale budgetter, hvis Socialdemokraterne i København får lov til at realisere deres ønske om at legalisere hash i en treårig periode.

Socialdemokraterne i hovedstaden er parat til at importere hash for et tre-cifret millionbeløb til de rygetrængende danskere i håb om, at det vil stække banderne og deres pushere.

Det siger socialordfører for Socialdemokraterne i København, Lars Aslan Rasmussen, til Ritzau.

»Det er fint med mig, hvis vi taler om sådan et beløb. Lige nu forsvinder der op mod halvanden milliard kroner ned i et stort hul, som går til de her dybt usympatiske rockere og bandemedlemmer«, siger Lars Aslan Rasmussen.

»Så det gør slet ikke noget for mig, hvis det skulle være et tre-cifret millionbeløb, for alt i alt får staten en kæmpe besparelse, og vi får en meget mere sikker by ud af det«, siger han.

Pengene vil komme ind igen
Socialdemokraterne i København har for nylig besluttet at lade forsøget med legalt, kommune-hash være en del af deres kommende valgkamp.

LÆS LEDERFri hash er forsøget værd

Han understreger, at myndighederne ikke skal konkurrere med bande-pusherne på prisen. Og han mener i øvrigt, at pengene vil komme ind igen.

»De vil komme automatisk. Hvis man køber hash ind for hundrede millioner, men samtidig hiver en milliard kroner ud af bandernes hænder og sparer politiressourcer, så er det positivt«, siger socialordføreren.

»Men vi er ikke gået ind i det her for at tjene penge. Det er for at få det kriminelle marked væk fra byen«, siger han.

Hvordan vil I afgøre, om den legale hash skader banderne?

»Det er meget let. En mere sikker by, langt færre skudepisoder, færre bandemedlemmer og færre hashmisbrugere. Vi ved, at banderne slås om hashhandlen«.

LÆS MEREKøbenhavns Kommune fremsætter forslag om fri hash

Hvordan kan I vide, om færre skud er resultatet af hashforsøget og ikke eksempelvis en ændret politiindsats?

»Det kan vi tydeligt se. For det, der skete, da den borgerlige regering kørte hårdt mod hårdt på Christiania, var, at hashmarkedet blev spredt ud over hele København«, siger Lars Aslan Rasmussen.

»Hvis det er lige så usikkert om tre år, som det er lige nu - og der er lige så mange misbrugere - så er jeg sikker på, at vi lukker det her forsøg ned, og så er jeg også sikker på, at banderne står klar til at tage over igen«.

http://politiken.dk/indland/ECE1941833/ ... ionbeloeb/

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Gad godt se politikernes fjæs når de sidder med den fede profit, så ærger de sig nok over de ikke gjorde det noget før!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
de vidste godt fra starten at hvis de beskattede hashen og solgte den, ville pengene komme ind igen, de ville bare ikke indse det.

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det tror jeg godt de ville. Der er nok mange grunde til politikerne ikke har turdet legalisere hash.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Jeg undrer mig over hvilken måde det er at de vil begrænse det til Kjøbenhavn, nok vil de kun sælge det der, men vil det være ulovligt at ryge fed i fx Køge så? Bliver vi opdelt ligesom US and A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg undrer mig over hvilken måde det er at de vil begrænse det til Kjøbenhavn, nok vil de kun sælge det der, men vil det være ulovligt at ryge fed i fx Køge så? Bliver vi opdelt ligesom US and A?

Ja, det har jeg heller ikke set noget bud på. Jeg tror dog ikke at der går længe fra forsøget går i gang til andre byer vil være med. Og inden vi ser os om er cannabis besiddelse reelt afkriminaliseret i hele DK.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
hmmm... Gad vide hvad der kommer til at ske med nultolerance politikken så... Der kommer til at opstå nogle konflikter med narkometeret i hvert fald...

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Er det ikke et problem, at de ikke vil konkurrere på prisen?
Hvis de vil stoppe handlen hos rockere, skal prisen vel også være under eller på niveau som resten af markedet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Det skal hvert fald modificeres lidt :D

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det bliver nu vinklet på en måde så det lyder somom, der sker et tab

Citat:
DF: Idéen om kommunehash er helt absurd
S i København vil lovliggøre og lade kommunen importere hash. Dansk Folkeparti tager kraftigt afstand.
10. april 2013 kl. 19:45

Hos Dansk Folkeparti er der kun hovedrysten til overs for de københavnske socialdemokraters ønske om at legalisere hash i en periode på tre år og bruge skattekroner på at købe hash til borgerne.

- Det virker helt absurd, og jeg kan kun ryste på hovedet over det, siger Carl Christian Ebbesen, der er gruppeformand for Dansk Folkeparti i Københavns Borgerrepræsentation.

Socialdemokraterne i København har besluttet at lade forsøget med legalt kommune-hash være en del af deres kommende valgkamp.

Desuden er partiet parat til at importere hash for et tre-cifret millionbeløb til borgerne i håb om, at det vil ramme banderne og deres pushere.

- Det er fint med mig, hvis vi taler om sådan et beløb. Lige nu forsvinder der op mod halvanden milliard kroner ned i et stort hul, som går til de her dybt usympatiske rockere og bandemedlemmer, siger Lars Aslan Rasmussen, socialordfører for S i København.

Men forslaget mødes altså med massiv modstand i Dansk Folkeparti:

- Det er helt absurd, hvis Københavns Kommune skal til at bruge borgernes skattekroner på at indkøbe hash for hundredvis af millioner kroner. Det tager jeg kraftigt afstand fra, siger Carl Christian Ebbesen.

Socialdemokraterne i København besluttede på sit delegeretmøde lørdag at gå til valg med ønsket om at lovliggøre hash. Et enkelt medlem af Borgerrepræsentationen, Sophie K. Led, var så uenig med sit parti, at hun valgte at melde sig ud af partiet.

/ritzau/

Det ville da undre mig meget. Så skal de da få en helt forfærdelig pris

Senest rettet af Satori 10 apr 2013 20:25, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hmmm... Gad vide hvad der kommer til at ske med nultolerance politikken så... Der kommer til at opstå nogle konflikter med narkometeret i hvert fald...

Jeg tror narkometeret kommer til at blive, men de kommer til at regulere på bagatel grænsen, så det rent faktisk bliver retfærdigt.

Moderator
Brugeravatar

du har nok ret...

Det eneste reelle argument Carl Christian Ebbesen får fremstillet i den debat der, er at han ikke synes der skal bruges skattepenge på det... Der bliver i forvejen brugt skattepenge på at bekæmpe salget, hvis man skulle undgå at bruge skattepenge på det, kan jeg sagtens forestille mig en masse private der gerne ville investere i sådan en import, men så får staten jo ikke nær det samme overskud.. Resten af det han siger er følelser og indignering, men han er jo også DF'er... :roll:

Medlem

Man kan vel ikke andet end at more sig over DF's uvidenhed og barnagtige måde at "argumentere" og fremføre andet end bare at sige: "Nej" med armene over kors.

Moderator
Brugeravatar

jeg kan godt blive pissesur... Men jeg er heldigvis ved at vænne mig af med det, det KAN bare ikke betale sig at argumentere med idioter... :lol:

Medlem

kan ikke se hvorfor de ikke stopper med og whine, og så på lang/kort sigt, whatever, bare får lavet en masse gode arbejdepladser ud af det. (fx som i Californien)
Lige frø bønnerne der gror lortet, dem der kører det ud, og dem der står i butikkerne og behandler det, og handler med kunder... der er så meget positivt i at "arbejde" med cannabis, syntes godt det kunne skrives ind i en artikel som denne... men selvfølgelig ikke ...det ville jo være helt ude i hampen...

men er satme glad for og se en positiv fremgang.! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]