Emma Nielsen er 16 år - og heldig med at være i live. Søndag tog hun to af de livsfarlige LSD-frimærker. Aldrig mere, siger hun.
Emma Nielsen og en kammerat sidder i en lejlighed i Holstebro. Hun er 16, og han er 19.
»Nå, skal vi i gang?« spørger han.
»Jeg blev ved med at tænke: Hvad nu, hvis det er de farlige mærker? Jeg ved ikke, hvorfor jeg gjorde det. Jeg tror ikke, jeg tænkte klart på det tidspunkt,« fortæller Emma Nielsen.
LÆS OGSÅ: Kærestesorger førte Emma til »frimærker«
Hun er pigen, som var tæt på at dø sent søndag aften efter sit første eksperiment med LSD-frimærker - frimærker, der sidste år kostede en nær ven af hendes kæreste livet. Nu står en meget chokeret Emma Nielsen frem på Facebook og advarer andre unge i Holstebro og Struer.
»Men jeg tænkte: »Hvorfor skulle det ske for mig?«
Efter en time har det ene frimærke ikke haft den ønskede virkning, så hun tager endnu et mærke.
»Det føltes underligt, jeg kunne ikke gå. Jeg havde ingen kontrol over min krop, det var simpelthen så klamt,« fortæller Emma Nielsen. Kæresten Christian Byrgesen ankommer til lejligheden, og de går alle tre udenfor.
»Vi er udenfor, og jeg ved ikke, om jeg står op eller sidder ned, men jeg siger til Christian: Jeg tror, jeg skal dø. Sekundet efter falder jeg. Alt går i sort.«
Emma Nielsen falder forover og banker ansigtet ned i asfalten, men det husker hun ikke selv.
»Jeg kan måske huske, at nogen råber: Emma kom nu tilbage. Der kommer en ambulance, men jeg ved ikke engang, om det er virkelighed eller noget jeg drømmer. Det er lidt som at være midt i et trafikuheld... - men hvis folk ikke har prøvet det, kan det ikke forklares,« fortæller hun.
LÆS OGSÅ: »Jeg mistede min kammerat på grund af frimærker«
Den 16-årige pige kom på hospitalet, men er udskrevet igen. Hun har fået en del hudafskrabninger i ansigtet og tre brækkede tænder efter faldet på asfalten.
»Jegt rører aldrig nogensinde stoffer igen. Jeg synes, det er en god grund til at stopppe, når man ser ud som jeg gør,« siger Emma Nielsen.
Kilde:
http://www.bt.dk/krimi/16-aarige-emma-t ... t-trafikuh
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Mvh.