Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nogen der ved hvad 20 pk manitou koster???

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Farmand8900 skrev:
Nogen der ved hvad 20 pk manitou koster???

ca. 30 kr

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Så vidt jeg ved er det aldrig bevist at man bliver mindre afhængig af økosmøgerne, end af de almindelige... Der er mange der forveksler additiverne (som bliver tilsat) med de stoffer du faktisk får ind med røgen. Når der står på pakken at tobak indeholder 3000 kemiske forbindelser eller hvordan de formulerer det, så er det jo ikke 3000 ting de putter i.

De additiver der er i er særligt i light-smøger, så de smager og føles som rigtige smøger. Desuden er der smagsstoffer i nogen, fordi de bruger dårlig tobak og flere mærker tilsætter faktisk også stoffer for at gøre røgen hvid, da dens naturlige blå farve virker for "kemisk" på nogen folk.

Men det med at der er tilsat stoffer for at gøre en afhængig er ren konspirationsteori.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
Jeg har røget i 2 år nu ca og er desværre afhænig af det skidt! :(

Det har ALT med vane og ritualer at gøre som du siger Jespar..
tryghedsfornemmelsen af en lille ting man gør præcis på samme måde hver gang (hvordan man tænder, hvor man har sin lighter og pakke, hvor tit man "asker", hvor hårdt man suger, hvordan man holder smøger især! ect ect!!)
Det er små ting der bare ens helt personlige måde at ryge på :P

Når jeg er 'trængen' kan jeg mærke det i mine lunger og lår... jeg bliver restløs og tænker kun på den forbandede smøg jeg alligevel går ud og ryger omlidt...
Jeg gør et nyt forsøg snart på at stoppe!
wish me luck...

mvh
Foger

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Farmand8900 skrev:
okay

så vil jeg godt vide hvad manitou koster pr 20 pakke.

+ hvad dem der har prøvet begge dele syntes om dem i forhold til american spirit.

og sidst men ikke mindst hvad forskellen er mellem de 3 varianter iforhold til styrke osv:D

Jeg kan kun anbefale rulletobakken her:

http://www.americanspirit-europe.com/content.php?lang=en

Den er stærk, den er god, den er rå. :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Jespar skrev:
Fælles for al tilgængelig tobak, Manitou eller ej, er at den indeholder nikotin, og at der er et ritual i forbindelse med at nyde tobakken.

Ritualet kan ses som en psykologisk tilfredsstillelse. Det kan være at man identificerer sig med en følelse eller en identitet, når man ryger sin tobak. Det kan også være at man føler at man bliver afslappet. Eller at man føler tryghed ved altid lige at kunne fylde et tomrum ud med at rulle/ryge en cigaret.
Eller at man føler at man kobler bedre rent socialt med andre, når man ryger, ligesom dem. I dén forbindelse er der nok mange som - når de lige er stoppet - mangler noget at lave, når de er sammen med andre mennesker til f.eks. en fest.

Det var ca. 80% ritual (jeg rullede selv, og kunne godt lide den sociale tryghed), og 20% virkning, der gjorde mig afhængig. Jeg er heldigvis stoppet.

Og angående dit spørgsmål, om hvor lang tid der går inden man bliver afhængig, så er sagen for mig klar:

Det gør man når man har inkorporeret sit ritual i tilpas mange sammenhænge. Det være sig til festerne, i pauserne på arbejdet, mens man venter på bussen, mens man kører i bilen, mens man læser bøger, mens man snakker med andre, når man er stresset over lektierne.... ja, tilføj selv flere.

Så man bør stoppe før man får inficeret sit liv og sin hverdag for meget med disse ritualer. ;)

jeg ku rigtig rigtig godt tænke mig at vide hvordan man holder op. eller det jo nemt nok. man lader bare vær.

men tænker på hvad man kan gøre. evt hvad der virker. nikotion plaster?
eller andet?

jeg har prøvet bare at stoppe. smide mine smøger ud. fjerne askebærene fra huset. sige til vennerne de må ryge udenfor osv.
men efter et par dage så ryger jeg bare i, igen..

anything ?

Titel:
Insane psychedelia user!

Viljestyrke.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Nelson Muntz skrev:
Viljestyrke.

Ja, det krævede temmelig meget viljestyrke fra mig at begynde igen, da jeg havde fundet ud af, hvor nemt det er at holde op.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]