Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 06:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har nogen af jer prøvet at meditere eller lignende på psykedelika (eller bare cannabis)?
Som en slags "booster" til at ny dybere igennem.

Tænker at det kan hjælpe til at trænge langt dybere ind i oplevelsen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Ja, det er højst usandsynligt, men ikke umuligt. Det kan jo være at han har biokemien til at opnå det på 1 g svampe.
Fedt nok.

Tror jeg næppe.

Har generelt meget svært ved at tage folk seriøst der påstår de har oplevet nogle af de dybeste niveauer, på meget lave doser psykedelika - selvom man selvfølgelig ikke kan benægte folks oplevelser..
Personligt tror jeg mere det hænger sammen med, at nogle mennesker er mere overfølsomme for den psykedeliske virkning, så de tolker oplevelsen kraftigere end den egentlig er. Ikke at der er noget galt med det, men det virker som en mere logisk forklaring end, en massiv biokemisk differens.
Lykkelig spis 5 gram cubensis, og kom tilbage og fortæl os hvordan det var ;)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Ja, det er højst usandsynligt, men ikke umuligt. Det kan jo være at han har biokemien til at opnå det på 1 g svampe.
Fedt nok.

good point, da jeg aldrig har været oppe i de doser. Jeg er først stødt på begrebet "level 4 trip" i denne tråd, og kan kun sige at, på nær fuldstændig ego-død, oplevede jeg de ting, han beskriver i videoen, helt ned til aztek visuals (som virker underligt specifikt.) Skulle jeg vælge et niveau til at beskrive den oplevelse, passer nummer 4 bedre end alle de andre - men jeg kan jo tage fejl. Forsøger ikke at potensforlænge ved at lyve mit svampetrip vildere end det var :lol:

weztside - det glemte jeg at tilføje før. Den aften jeg beskrev før med cannabis, forsøgte jeg en slags meditation som for det første var super nemt, og for det andet spillede en stor rolle i at gøre rusen psykedelisk. Det var så også første og eneste gang, meditation har virket for mig. Jeg blev ramt af en indre ro, og det var her at væggene begyndte at bølge osv. At man kan nå dybere ved at meditere, tror jeg helt klart der er noget om. Generelt synes jeg tit at dine personlige overvejelser, du deler herinde, rammer hovedet på sømmet for mig. Er du min hjerne lol

Jeg mener jeg har nævnt før herinde, at jeg i et svampe trip er kommet frem til samme konklusioner omkring mig selv, som en psykolog senere hen har. Efter det har jeg fået endnu større respekt for både psykologi og psykedeliske stoffer, og derfor synes jeg også min teori om, at samtalen med psykologen før mit lille cannabis trip virkede forstærkende, giver god mening og er ret så interessant

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen

Personligt tror jeg mere det hænger sammen med, at nogle mennesker er mere overfølsomme for den psykedeliske virkning, så de tolker oplevelsen kraftigere end den egentlig er.

Mere overfølsom = kommer dybere ind i den psykedeliske oplevelse = opnår et højere niveau end en person der ikke er så følsom.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Fedt nok.

good point, da jeg aldrig har været oppe i de doser. Jeg er først stødt på begrebet "level 4 trip" i denne tråd, og kan kun sige at, på nær fuldstændig ego-død, oplevede jeg de ting, han beskriver i videoen, helt ned til aztek visuals (som virker underligt specifikt.) Skulle jeg vælge et niveau til at beskrive den oplevelse, passer nummer 4 bedre end alle de andre - men jeg kan jo tage fejl. Forsøger ikke at potensforlænge ved at lyve mit svampetrip vildere end det var :lol:

Det er jo sådan set ganske interessant - det kunne være ekstremt interessant at lave målinger i hjernen på et menneske som dig, kontra et "normalt" individ der respondere bedre jvf. erowids doserings vejledning! :)

Hvad er den højeste dose svampe du har været oppe på?

Rootmood: jo jooee, men alligevel. Level 4 på et gram cubensis? - Nogle er måske bare født heldige :lol:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

bannet

Hvor meget har I hver især måtte indtage for at nå level 4? Jeg har tænkt mig at forsøge at nå op og kysse level 4 her næste uge på Cubensis. Og iflg. Shroomery så skal jeg helt op på 3.7 gram for at det kan lade sig gi's sig i teorien.
Mon ikke jeg kan nå op og røre level 4 med 3g tørret? Ved godt potensen kan svinge meget... men rent teoretisk?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Det handler ikke altid om dosen. Jeg har feks trippet dybere på
O.6g svampe, end på 3<g en anden gang.
Mit mindset var dog helt specielt. Det var i slutfacen af en personlig process, hvor jeg var meget bevidst omkring mig selv og mine omgivelser. Den oplevelse slår mir 3G+ svampetrip ud af vandet, rent lærerigsmæssigt.

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fedt nok.

weztside - det glemte jeg at tilføje før. Den aften jeg beskrev før med cannabis, forsøgte jeg en slags meditation som for det første var super nemt, og for det andet spillede en stor rolle i at gøre rusen psykedelisk. Det var så også første og eneste gang, meditation har virket for mig. Jeg blev ramt af en indre ro, og det var her at væggene begyndte at bølge osv. At man kan nå dybere ved at meditere, tror jeg helt klart der er noget om. Generelt synes jeg tit at dine personlige overvejelser, du deler herinde, rammer hovedet på sømmet for mig. Er du min hjerne lol

Hehe :mrgreen: Meditation er helt sikkert super interessant, og tror uden tvivl der er en kobling mellem den psykedeliske verden og meditation. Begge dele handler vel om at kigge indad?

Joe rogan snakker også meget om hans isolationstank, og hvordan han er i stand til at forstærke den psykedeliske oplevelse (f.eks. svampe eller cannabis) eksponentielt, ved at ligge derinde mens han tripper.

bannet

Der er vist sådan en tank i København er der ikke? Tvivler dog på de vil tillade at man tog et trip derinde :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er vist sådan en tank i København er der ikke? Tvivler dog på de vil tillade at man tog et trip derinde :P

Prøvede at google det førhen men uden de store resultater. Hvis nogen har links må de gerne smide dem op. :)

Man ku vel godt ryge en pind inden man gik ind. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan man ikke bygge sin egen tank? Det kunne knalensparksme være et fedt prøjekt!

bannet

Kan ikke rigtig finde ud af om den her er helt rigtig, eller om det bare er en psedo tank som spiller stor og spændende for pøblen:

http://www.completeme.dk/behandlinger/floatation/

Men jeg er næsten sikker på at jeg fandt en via google for et par år siden. Kan bare ikke finde den igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]