Avanti skrev:
@Ali: Mere og mere siger mig, at du er blevet lidt af en sucker for motion - er sport i naturen det næste naturlige skridt efter hårde doser psykedelika i naturen?

Men selvfølgelig er det, du siger, meget sandt...!
Er blevet? Jeg har altid været det, og er det stadig

Før jeg drak min første øl og røg min første joint. For mit vedkommende har fodbold spillet en stor rolle i mit liv, og lidt styrketræning hist og pist de seneste 4 år har også forbedret en del.
Jeg synes personligt ikke der er en sådan forbindelse mellem psykedelika og sport - og nu ved jeg at det var for sjovt ment

Men altså, det er faktum, at ens trip bliver tusind gange bedre, når man er i god form og kroppen har det fantastisk... tro det eller ej, jeg har selv oplevet at det har ændret trippet
radikalt. For slet ikke at nævne en joint efter en god hård omgang udmattelse - det er noget der kan få de fleste til at komme i bukserne!
Det oplevede jeg især efter 2.g., hvor jeg næsten ikke dyrkede noget motion i et helt år pga. skolen... jeg havde det simpelthen så elendigt med mig selv, med min psyke og mine omgivelser - og skolen med lektierne oveni gjorde det ikke just bedre. Udmattelse hver dag i 3 uger i den efterfølgende sommerferie, og 2-3 gange om ugen op til nu, har gjort revolutionerende ting for mit sind og min selvtillid (det er godt med kontraster engang imellem).
Derudover er motion en essentiel del af mennesker - vi er bygget til at jage vores mad, og det gør vi ikke længere... derfor må vi kompensere, og vi kan ikke kompensere nok - især ikke når vi kan gøre det på en sjov måde! Seriøst, fedme er blevet en sygdom pga. vores kultur - hvor sygt er det lige?
Sport giver øget velvære, man får det bedre psykisk, ens selvtillid stiger, narko kan nydes endnu mere, man bliver glad for sig selv, sin krop og sine omgivelser, eventuelle depressioner og nedture føles ikke så slemme mere, man tænker klarere, stress reduceres, man sover bedre, det forlænger livet, styrker immunforsvaret og forebygger sygdomme. Derudover frigiver det adrenalin, noradrenalin(?) og endorfiner, som får en til at føle sig fantastisk euforisk.
Spørger du mig, kan jeg ikke se nogen grund til ikke at motionere - især ikke hvis man tager narko.