Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 12:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej Psy...

Jeg skriver i øjeblikket for en ven, som har et problem.
Problemet står i, at pigerne giver ham problemer. Når vi er i byen, har han utrolig svært ved at gå hen til en pige og fange hendes opmærksomhed.. Et andet problem er nemlig at han stammer. Det er dog ikke pga. hans sproglige mangler, at han ikke tør henvende sig.. Men Han regner selv med, at hvis han kunne få selvtillid nok, så vil hans stammen højest sandsynlig blive bedre deraf.
Grunden til at jeg skriver her, er fordi jeg vil spørge til, om der er nogle der har nogle gode ideer til hvad han kan gøre?
For 2-3 år siden tog han til tider MDMA når han gik i byen. Dette gjorde at han turde gå hen til fremmede piger, og hans stammen forsvandt. Altså hjalp MDMA'en ham meget i den tid. Nu kan hverken han eller jeg skaffe MDMA, og så tænkte vi på om i måske har nogle ideer til hvad han kan gøre, nu da MDMA'en er ude af billedet.

Råd til evt. mentale "øvelser" eller piller kunne være lækkert!

Mvh. Copes hjemmedreng...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hurra for Thailand! :P

(det er da tåbeligt at medicinere sig bort fra den slags problemer!)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

DR-D skrev:

hehe :)

Citat:

Du ved så ikke hvor slemt det står til jo..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Meget muligt, men jeg mener ikke at den slags skal bruges til det UANSET hvad!
Det gør ham jo bare afhængig af stoffet for at skabe kontakt og det kan umuligt være sundt i længden.

manden skal vel bare træne hans sociale intelligents?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Infected Cope skrev:
DR-D skrev:

hehe :)

Citat:

Du ved så ikke hvor slemt det står til jo..

Det er jo under alle omstændigheder en hovsa-løsning og ikke noget, der grundlæggende afhjælper problemet. Hvis det virkelig står så slemt til, så kunne professionel hjælp vel være en mulig løsning. Om det så er en talepædagog, en psykolog eller noget helt tredje, der kan være den løsning, det skal jeg ikke kloge mig på.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg er ikke enig i, at MDMA ikke kan være en god løsning.

Hvis forbruget holdes til et FORbrug (altså max 1 gang om måneden efter min mening), så er der jo ikke noget problem. En af de virkelig gode effekter ved MDMA er jo netop, at man nogle gange indser nogle ting om sig selv, mens man tripper på det. Jeg kender eksempler på folk, som har været utrygge ved at gå rundt i midtbyen, men som er kommet sig over det efter at have gjort det på MDMA (og cannabis har også hjulpet en af mine venner af med samme problem).
Din ven skal bare prøve at gøre MDMA-selvtilliden til en del af "sit eget følelsesspektrum." Jeg ved godt, det ikke er det letteste, men jeg er sikker på, at det kunne være en fin udvej.
Det er i hvert fald (så vidt jeg har forstået) den måde, det (med succes) blev brugt i psykoterapien i 60'erne og 70'erne.

(ved godt, du skrev, fordi du ikke kunne skaffe det... det var mere et svar på et andet indlæg)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har givet ham netaddresen (http://www.psy...) og så kan han jo selv følge med i snakken. Hans tidligere forbrug af MDMA var meget lavt! -altså sjældent
Jeg har aldrig prøvet det, så jeg kan jo ikke rigtigt sætte mig ind i alt det med MDMA'en..
Han styrketræner vist engang imellem.. Det kan jo godt styrke hans selvtillid?
Jeg selv har oplevet at være i Lykken. Da jeg kom hjem til den "lille" bonde by jeg bor i, tog jeg straks i byen.. Der opdagede jeg at mit mod til at henvende sig til piger generelt var steget enormt meget.. Jeg havde den tanke, at det eneste der kan ske er en afvisning.. Det er da ikke så galt. Idag er selv jeg delvist rad for at kontakte piger..
Måske skyldes det min interesse.. Den er ret niche og ret hadet i den by jeg bor i...!!!
Her er der ingen forskel på om man sprøjter H i armene på sig selv hver dag, eller om man indtager DMT eller svampe hvert fjerde måned

/Cope

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Vejen til den type selvtillid går igennem fysisk udmattelse. Der er ingen andre veje.

Stoffer kan bidrage med hjælp, men ikke løse ens problem. Kom ud og bevæg jer, det er det eneste rigtige.

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvor er I hellige...*bræksmiley* Hvordan ved I overhovedet noget om det? AFAIK har hverken du, Ali, eller DR-D problemer med fjabberne.

Lyt til en fyr, som aldrig scorer andet end billige, overvægtige kællinger han har fundet på netcommunities.

- Selvtillid kommer af succes. Det handler IMO om at skabe sig succes på et vilkårligt område, og selvtilliden vil smitte af på de andre. Kickboxing hjalp fx. en del på min selvtillid.

-Kaffe virker ret godt for mig, jeg har lettere ved at være åben og henvende mig til fremmede menneske. Til gengæld kan stimulations-tegnene let tolkes som tegn på usikkerhed, hvilket ikke er godt.

- Med hensyn til mentale øvelser, så skulle det virkeligt være godt at hver dag pointere for sig selv at man kan få en hvilken som helst pige man begærer, og at man er the man. Jeg kunne også forestille mig at det hjælper at visualisere en situation hvor han går op til en fremmed pige og har stor succes.

Jeg har også gentagne gange hørt at det hjælper at forestille sig pigen sidde på toilettet og råskide. Det lyder fjollet, men essensen af det fejler intet. Piger, uanset hothed, er blot mennesker, og der er ingen grund til at ophøje dem til noget de ikke er.

Din ven må indse at der er to muligheder
1) Han går ikke op til piger og han scorer ikke
2) Han henvender sig til piger, og der kan være to udfald, han scorer eller også gør han ikke. Man må acceptere nederlag som en part af "the game", og komme videre. Hvis alt i livet kom i første forsøg, så ville det også blive lidt kedeligt i længden, ikke? Det er et spørgsmål om sandsynlighed, jo flere man prøver sig med, jo større er chancen.

Man kan så spørge sig selv hvor meget mine råd hjælper, når jeg tydeligvist ikke gør fremskridt. Prøv det, hvis det ikke fungerer for ham, bite my shiny metal ass, jeg gjorde mit bedste. Jeg ønsker ham i hvert fald alverdens held og lykke. Nu vil jeg tage livet af mig selv i et badekar fyldt med bønner....

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jensus jeg vil give dig ret i at problemet ikke er så umiddelbart som det måske kan komme til at lyde.

Dog står jeg fuldkommen fast på, at selvtillid skal læres og skal komme indefra ikke frembringes kunstigt med kemikalier.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil egentligt give Jensus og Doktoren ret.. Hvis man laver en underlig samsynligheds model, så kunne man lave den sådan:

Hvis jeg ikke henvender mig til nogen pige, vil sandsynligheden for at "score" være li med 0%.
0% fordi du derfor (måske) bliver scoret, og derfor måske køber den første vare i butikken der bliver kastet i hovedet på dig. Altså kun ét udfald = :cry:

Hvis jeg henvender mig til pige(-r) må der komme et udfald (på et tidspunkt).
Det kan være 20 ikke virker interesseret. Men de tre der virkede interesserede, betyder at der er 300% mere chance for at score nu, end hvis man havde holdt sig tilbage?

Sorry.. Man skulle tro jeg var påvirket af fjolle-knark?

/IC

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Infected Cope skrev:
Jeg vil egentligt give Jensus og Doktoren ret.. Hvis man laver en underlig samsynligheds model, så kunne man lave den sådan:

Hvis jeg ikke henvender mig til nogen pige, vil sandsynligheden for at "score" være li med 0%.
0% fordi du derfor (måske) bliver scoret, og derfor måske køber den første vare i butikken der bliver kastet i hovedet på dig. Altså kun ét udfald = :cry:

Hvis jeg henvender mig til pige(-r) må der komme et udfald (på et tidspunkt).
Det kan være 20 ikke virker interesseret. Men de tre der virkede interesserede, betyder at der er 300% mere chance for at score nu, end hvis man havde holdt sig tilbage?

Sorry.. Man skulle tro jeg var påvirket af fjolle-knark?

/IC

Hvorfor skulle man tro, du er påvirket? Du skriver jo ikke noget på nogen måde usædvanligt.
Kommer du for lidt ud?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Helvede
Hvis du stammer, så kan du jo gå på kursus. Med hensyn til dit lille selvtillidsproblem, hvorfor prøver du ikke bare at drikke dig ordentlig stiv? Det virker for mig, jeg er sgu lige glad om det er j'lo eller en anden lækker pige, for mig betyder afvisninger intet når jeg er stiv, så går jeg videre til den næste.. Er det også sådan du gør Copes ven?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

rallemulle skrev:
Hvis du stammer, så kan du jo gå på kursus. Med hensyn til dit lille selvtillidsproblem, hvorfor prøver du ikke bare at drikke dig ordentlig stiv? Det virker for mig, jeg er sgu lige glad om det er j'lo eller en anden lækker pige, for mig betyder afvisninger intet når jeg er stiv, så går jeg videre til den næste.. Er det også sådan du gør Copes ven?

Oh, the life of the single.

- Noget andet er: er psychedelia.dk blevet et alternativ til Ekstra-Bladets sexbrevkasse?

Titel:
Medlem

Gachine skrev:
rallemulle skrev:

Oh, the life of the single.

- Noget andet er: er psychedelia.dk blevet et alternativ til Ekstra-Bladets sexbrevkasse?

and it works for me :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg forstod det ikke: "Hurra for Thailand"??

Enig med TheBo i hans tilgang til MDMA som et terapeutisk stof.

@Ali: Mere og mere siger mig, at du er blevet lidt af en sucker for motion - er sport i naturen det næste naturlige skridt efter hårde doser psykedelika i naturen? ;-) Men selvfølgelig er det, du siger, meget sandt...!

Jeg kan godt se, at Dr. Phibes 'in your face'-metode kan være brugbar - men samtidig synes jeg, den virker temmelig usympatisk? :? Dog er der noget meget rigtigt i, at man er nødt til at gøre forsøget... Og jeg kan sagtens relatere til, at det kan være svært.

Jeg kan i øvrigt godt forstå, at det kan være generende ikke at kunne udtrykke sig helt frit på grund af stammen - det er måske ikke så playa-agtigt. Men jeg tror bestemt, at en del piger vil synes, at dét, at han stammer (hvis det ikke er ekstremt), er et næsten sympatisk træk, da det betyder, at de heller ikke behøver at være så spændt op hele tiden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Mindset

Cope, mit foreslag til din ven er at han skal acceptere ydmygelser og afvisninger, og nærmest komme til at nyde dem. Han skal gå ind til hver mulig scoresituation med tanken om at det værste der kan ske er, at han bliver afvist (som du selv nævner), og at det faktisk kan være underholdende. Først da, vil han opnå et stadie af selvsikkerhed, pigerne vil finde interessant.

Det lyder masochistisk, og er det måske også, men det virker.

Cope, hvis du vil score behøver du vel ikke at fortælle om stoffer lige med det vuns. Vent med det til senere, hvis der er kemi.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
vil lige blande mig lidt da jeg ik selv er den helt store player..

synes mdma har hjulpet mig personligt temmelig meget, men der er en grænse hvor langt det ka hjælpe en, min grænse er nået for lang tid siden..

synes selv det er temmelig hårdt at sku gå hen til en pige og score hende og har aldrig gjort det...

det er meget lettere sagt end gjort... (alkohol ændrer ik min adfærd så radikalt som de fleste andre mennesker i det her land)..

nå, men pointen var at tror mdma vil ku hjælpe lidt på vej, men altså ik hele vejen ;)

Titel:
Medlem

ConfusioN skrev:
vil lige blande mig lidt da jeg ik selv er den helt store player..

synes mdma har hjulpet mig personligt temmelig meget, men der er en grænse hvor langt det ka hjælpe en, min grænse er nået for lang tid siden..

synes selv det er temmelig hårdt at sku gå hen til en pige og score hende og har aldrig gjort det...

det er meget lettere sagt end gjort... (alkohol ændrer ik min adfærd så radikalt som de fleste andre mennesker i det her land)..

nå, men pointen var at tror mdma vil ku hjælpe lidt på vej, men altså ik hele vejen ;)

Det kan godt være, at det hjælper én lidt på vej, men man skal jo også sætte det i et større perspeketiv. MDMA kan ikke hjælpe én hvis man nu skal have en kone, på et eller andet tidspunkt må han jo konfrontere sit problem, ellers får han da aldrig en kæreste (medmindre han skal være påvirket af mdma konstant, hvilket bliver et dyrt forhold).

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Avanti skrev:
@Ali: Mere og mere siger mig, at du er blevet lidt af en sucker for motion - er sport i naturen det næste naturlige skridt efter hårde doser psykedelika i naturen? ;-) Men selvfølgelig er det, du siger, meget sandt...!

Er blevet? Jeg har altid været det, og er det stadig :P Før jeg drak min første øl og røg min første joint. For mit vedkommende har fodbold spillet en stor rolle i mit liv, og lidt styrketræning hist og pist de seneste 4 år har også forbedret en del.

Jeg synes personligt ikke der er en sådan forbindelse mellem psykedelika og sport - og nu ved jeg at det var for sjovt ment :P Men altså, det er faktum, at ens trip bliver tusind gange bedre, når man er i god form og kroppen har det fantastisk... tro det eller ej, jeg har selv oplevet at det har ændret trippet radikalt. For slet ikke at nævne en joint efter en god hård omgang udmattelse - det er noget der kan få de fleste til at komme i bukserne!

Det oplevede jeg især efter 2.g., hvor jeg næsten ikke dyrkede noget motion i et helt år pga. skolen... jeg havde det simpelthen så elendigt med mig selv, med min psyke og mine omgivelser - og skolen med lektierne oveni gjorde det ikke just bedre. Udmattelse hver dag i 3 uger i den efterfølgende sommerferie, og 2-3 gange om ugen op til nu, har gjort revolutionerende ting for mit sind og min selvtillid (det er godt med kontraster engang imellem).

Derudover er motion en essentiel del af mennesker - vi er bygget til at jage vores mad, og det gør vi ikke længere... derfor må vi kompensere, og vi kan ikke kompensere nok - især ikke når vi kan gøre det på en sjov måde! Seriøst, fedme er blevet en sygdom pga. vores kultur - hvor sygt er det lige?

Sport giver øget velvære, man får det bedre psykisk, ens selvtillid stiger, narko kan nydes endnu mere, man bliver glad for sig selv, sin krop og sine omgivelser, eventuelle depressioner og nedture føles ikke så slemme mere, man tænker klarere, stress reduceres, man sover bedre, det forlænger livet, styrker immunforsvaret og forebygger sygdomme. Derudover frigiver det adrenalin, noradrenalin(?) og endorfiner, som får en til at føle sig fantastisk euforisk.

Spørger du mig, kan jeg ikke se nogen grund til ikke at motionere - især ikke hvis man tager narko.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]