Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 05:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Medlem

BehindMind skrev:
Jeg kan heller ikke rigtig se noget reelt formål med din selvmedicinering.

Hele problematikken med dette er netop at folk tager disse piller, som en eller anden form for vidundermiddel. - Det er de ikke! Hvis de endelig skal bruges, så skal de bruges moderat, og i forbindelse med en eller anden form for terapi. Det kunne f.eks være i forbindelse med et forløb, hvor du lærte at håndtere og ændre dit tankemønster.

Nej, men det er så din mening om ikke min.
Alle har ret til hver vores meninger, og måder at gøre tingene på.

Du kan da heller ikke sige at jeg ikke bruger dem moderat., da du ikke ved hvilken dose jeg tager eller hvor tit det sker.

Medlem

Har jo heller ikke sagt det kommer til at stå alene, på noget tidspunkt..

Måske har jeg allerede lagt planer for det kommende forløb.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Honey skrev:
Fordi jeg troede at rivotril’en kunne hjælpe mig med mine problemer, heri blandt det med at skære i sig selv, men ligeså meget fordi jeg tror jeg er bange for mad. Jeg ved godt det lyder underligt. Men jeg er bange for mad, i den forstand jeg tror alt mad feder hvis jeg spiser det, om det så er grøntsager. Så har jeg stadig den overbevisning. Nu er jeg næsten oppe og spise 2 gange om dagen, det kniber bare med at gøre det når jeg er på arbejde.
Kort sagt, for at ikke være bange og angst for at spise, eller for den sags skyld hvad andre tænker om mig.

Okay, men hvad ved rivotrilen specifikt skulle kunne hjælpe? Eller var det bare et gæt?

Honey skrev:
Du skriver ’’ Med fare for at bevæge mig ud i konflikt igen’’
Hvorfor skriver du sådan?

Jamen jeg er jo åben omkring mig selv, det vil jeg da selv mene. :S

Ik tænk så meget over den med konflikt, en uheldig formulering :) .. jeg tænkte at min forslag var i "konflikt" med den beslutning du selv præsenterede :) .. konflikt er ikke altid negativt da det åbner muligheden for en 3. vej :-) ..

Honey skrev:
Du er godt klarover at det citat er ikke noget jeg selv har fundet på ikke?
Alle og enhver kunne skrive det, hvis de har lyst til det.

Ja det gør jeg da ;-)
Men jeg ved også at DU udvalgte DE ord fordi de betød noget for DIG :-)
Det kan godt være en anden sagde det første gang - men du har siden haft muligheden for at gøre den slags tænktning til din egen - og det har du gjort ;-) underbevidst ..
Det er den her underbevidste visdom og viden om hvordan tingene forholder sig forbundet med dit bevidste selv og det's hang til tanker der skaber den indre konflikt i dig so viser sig som bl.a. dit selvskæreri ..
Alle og enhver, kan gøre alle og enhver tanker til sine egne - og så observere, perspektivere og analysere disse :) gøre dem til sine egne sandheder eller falsumer ...

Honey skrev:

Ja alle har ret til egne meninger - men det gør ikke alle meninger til at være ultimative sandheder ...
Det er sådan en omgang forkvaklet sludder ... Meninger er fine, men hvis de skal være holdbare skal de have substans der kan underbygges med fakta ...
Videnskab kan bruges til alle meningsdannelse - inkl. moral!
Der er ingen grund til at holde fast i gamle meninger eller gamle tanker hvis vi er i stand til at indse og opnå en forståelse af at disse er hvad der holder os tilbage for succes ...
Eller omvendt som min kære Einstein sagde, Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem :-)

Honey skrev:

Måske har du - BehindMind kommer med lidt forudindtagelser men bevares, det er standarten på det her board - og i de fleste socialeinteraktioner ^_^
Du har ikke sagt at det kommer til at stå alene, tværtimod ligefrem :-) ..

Men ja - hvad er næste skridt for dig, som du ser det nu :-)?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
QuaZ skrev:
Måske har du - BehindMind kommer med lidt forudindtagelser men bevares, det er standarten på det her board - og i de fleste socialeinteraktioner ^_^

Jeg er ikke helt med? I hvilken sammenhæng?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
BehindMind skrev:
QuaZ skrev:

Ingen alvorlig :) tror bare det var en lille bitte ubevidst indirekte .. bump Du kan da heller ikke sige at jeg ikke bruger dem moderat., da du ikke ved hvilken dose jeg tager eller hvor tit det sker. Honey antager og du antager og sådan kører indirekte tale .. xD .. damn
Det var virkelig en ligegyldig udtalelse :b .. vi antager alle en masse hele tiden - "det bliver vi nødt til" når vi har 'insufficient data' .. og det er fint nok :) sålænge vi så bare ikke låser os fast på vores antagelser ligeså snart vi får klarlagt forholdene :) ..

Medlem

QuaZ skrev:
Honey skrev:
Fordi jeg troede at rivotril’en kunne hjælpe mig med mine problemer, heri blandt det med at skære i sig selv, men ligeså meget fordi jeg tror jeg er bange for mad. Jeg ved godt det lyder underligt. Men jeg er bange for mad, i den forstand jeg tror alt mad feder hvis jeg spiser det, om det så er grøntsager. Så har jeg stadig den overbevisning. Nu er jeg næsten oppe og spise 2 gange om dagen, det kniber bare med at gøre det når jeg er på arbejde.
Kort sagt, for at ikke være bange og angst for at spise, eller for den sags skyld hvad andre tænker om mig.

Okay, men hvad ved rivotrilen specifikt skulle kunne hjælpe? Eller var det bare et gæt?

Honey skrev:
Du skriver ’’ Med fare for at bevæge mig ud i konflikt igen’’
Hvorfor skriver du sådan?

Jamen jeg er jo åben omkring mig selv, det vil jeg da selv mene. :S

Ik tænk så meget over den med konflikt, en uheldig formulering :) .. jeg tænkte at min forslag var i "konflikt" med den beslutning du selv præsenterede :) .. konflikt er ikke altid negativt da det åbner muligheden for en 3. vej :-) ..

Honey skrev:
Du er godt klarover at det citat er ikke noget jeg selv har fundet på ikke?
Alle og enhver kunne skrive det, hvis de har lyst til det.

Ja det gør jeg da ;-)
Men jeg ved også at DU udvalgte DE ord fordi de betød noget for DIG :-)
Det kan godt være en anden sagde det første gang - men du har siden haft muligheden for at gøre den slags tænktning til din egen - og det har du gjort ;-) underbevidst ..
Det er den her underbevidste visdom og viden om hvordan tingene forholder sig forbundet med dit bevidste selv og det's hang til tanker der skaber den indre konflikt i dig so viser sig som bl.a. dit selvskæreri ..
Alle og enhver, kan gøre alle og enhver tanker til sine egne - og så observere, perspektivere og analysere disse :) gøre dem til sine egne sandheder eller falsumer ...

Honey skrev:

Ja alle har ret til egne meninger - men det gør ikke alle meninger til at være ultimative sandheder ...
Det er sådan en omgang forkvaklet sludder ... Meninger er fine, men hvis de skal være holdbare skal de have substans der kan underbygges med fakta ...
Videnskab kan bruges til alle meningsdannelse - inkl. moral!
Der er ingen grund til at holde fast i gamle meninger eller gamle tanker hvis vi er i stand til at indse og opnå en forståelse af at disse er hvad der holder os tilbage for succes ...
Eller omvendt som min kære Einstein sagde, Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem :-)

Honey skrev:

Du har ikke sagt at det kommer til at stå alene, tværtimod ligefrem :-) ..

Men ja - hvad er næste skridt for dig, som du ser det nu :-)?

Måske var det ikke gæt, men det var ligeså meget en anden der sagde at det måske kunne være en mulighed, at det ville hjælpe på den måde.

Lige nu må jeg ærlig indrømme at jeg ikke forstår en disse af hvad du skriver.

Nææ egentligt ikke, noget skulle der jo stå.
Men lader det stå tomt nu.

Det næste skridt er denne mail jeg sender denne mail afsted.

Edit dårlig formulering.

Har sendt en mail afsted til et projekt.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Godt gået Mia jeg klapper dig lige virtuelt på skulderen du kan være stolt af dig selv - det første svære trin er taget pg jeg ved hvor svært det må ha været for dig og gøre det - så klap dig selv på skulderen godt gået :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
QuaZ skrev:
BehindMind skrev:
QuaZ skrev:

Ingen alvorlig :) tror bare det var en lille bitte ubevidst indirekte .. bump Du kan da heller ikke sige at jeg ikke bruger dem moderat., da du ikke ved hvilken dose jeg tager eller hvor tit det sker. Honey antager og du antager og sådan kører indirekte tale .. xD .. damn
Det var virkelig en ligegyldig udtalelse :b .. vi antager alle en masse hele tiden - "det bliver vi nødt til" når vi har 'insufficient data' .. og det er fint nok :) sålænge vi så bare ikke låser os fast på vores antagelser ligeså snart vi får klarlagt forholdene :) ..

Hvad fabler du om, Quaz? Jeg skriver at hvis man overvejer selvmedicinering, så skal man passe på og så vidt muligt ikke lade medicinen stå alene, men derimod sammen med et terapiforløb.

Når jeg skriver dette, så er det fordi der er mange andre før Honey, som er kommet galt afsted med samme fremgangsmåde.

Medlem

hehēlios skrev:
Godt gået Mia jeg klapper dig lige virtuelt på skulderen du kan være stolt af dig selv - det første svære trin er taget pg jeg ved hvor svært det må ha været for dig og gøre det - så klap dig selv på skulderen godt gået :)

Tak Frank.

Har også allerede fået svar på mailen.
Og det kan jeg lige pt. ikke rigtig håndtere tanke eller følelsemæssig. Fucker meget angst i kroppen nu..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
:( tråden er mere eller mindre oprettet pga. et svar jeg gav i en tråd for en måned siden hvorefter vi havde følgende mailudveksling.
Honey skrev:
Synes aldrig der kom noget svar på, hvorfor du synes selvmedicinering er sådan en dårlig ide?
Halugenlampe skrev:
jeg synes som udgangspunkt at selvmedicinering er nohget skidt. hvad vil du selvmedicinere dig med?
Honey skrev:
Jamen hvis det i sidste ende kan hjælpe en.

Benzodiazepiner men det havde du nok regnet ud, men nærmere betegnet som Rivotril 2 mg..
Halugenlampe skrev:
det kan jeg så sige er en sindssygt dårlig ide. du har slet ikke styrke til at kunne styre den slags selv.

når jeg læser dine indlæg her på stedet, er det altid med en ubehagelig følelse. den ubehagelige følelse opstår fordi jeg ved at du er en myndig person over 18, men på skrift fremstår du så skrøbelig og fuldstændig uden selvstændighed, nærmest som et lille barn. det er en meget ubehagelig oplevelse. det virker som om du ønsker at være et lille barn og ikke kunne drages til ansvar for noget.

Du mangler så meget af det som er nødvendigt for at kunne leve et selvstændigt liv som voksen, at jeg ingen tiltro har til at du kan styre nogen form for selvmedicinering.

det lyder måske meget hårdt men det er præcist det indtryk jeg har af dig, og jeg håber at du ikke giver mig ret og undskylder som du plejer, men bliver tosset på mig. så er der da en gnist af vilje tilbage

Jeg fortryder i den grad formuleringen af det sidste svar. ikke særligt konstruktivt og unødvendig hårdt formuleret. det må du undskylde Honey, jeg har nok været træt og eksamensstresset.

essensen af min post ville beklageligvis være det samme, havde jeg skrevet den nu. jeg vil egentlig godt lige uddybe hvad jeg mener med den "ubehagelige følelse". det bunder i at jeg basalt selv føler afmagt, når jeg læser dine indlæg. det er som om at det smitter af, og jeg føler afmagt fordi jeg ikke ved hvad jeg skal skrive for at hjælpe. skal jeg give dig hjælp til selvhjælp, ved at være helt ærlig om hvordan jeg ser dit problem og prøve at oplyse det for dig? eller skal jeg hjælpe ved at støtte og bagge dig op i dine beslutninger, men derved risikere at fastholde dig i en offerrolle.

jeg valgte en meget kluntet version af det første. lyt til hvad Quaz, BHmind og andre har skrevet i tråden. de formulerer det jeg mener væsentligt bedre og mere pædagogisk end jeg selv kunne :wink:

har du indset at benzoerne ikke er en udvej? godt så. det optimale for dig tror jeg ville være at finde en behandler som du kan udvikle et 100% tillidsforhold til. så vil denne person forhåbentlig kune lære dig at stole på dig selv.

håber det var en mail til en form for behandling du sendte afsted

Medlem

Halugenlampe skrev:
:( tråden er mere eller mindre oprettet pga. et svar jeg gav i en tråd for en måned siden hvorefter vi havde følgende mailudveksling.
Honey skrev:
Synes aldrig der kom noget svar på, hvorfor du synes selvmedicinering er sådan en dårlig ide?
Halugenlampe skrev:
jeg synes som udgangspunkt at selvmedicinering er nohget skidt. hvad vil du selvmedicinere dig med?
Honey skrev:
Jamen hvis det i sidste ende kan hjælpe en.

Benzodiazepiner men det havde du nok regnet ud, men nærmere betegnet som Rivotril 2 mg..
Halugenlampe skrev:
det kan jeg så sige er en sindssygt dårlig ide. du har slet ikke styrke til at kunne styre den slags selv.

når jeg læser dine indlæg her på stedet, er det altid med en ubehagelig følelse. den ubehagelige følelse opstår fordi jeg ved at du er en myndig person over 18, men på skrift fremstår du så skrøbelig og fuldstændig uden selvstændighed, nærmest som et lille barn. det er en meget ubehagelig oplevelse. det virker som om du ønsker at være et lille barn og ikke kunne drages til ansvar for noget.

Du mangler så meget af det som er nødvendigt for at kunne leve et selvstændigt liv som voksen, at jeg ingen tiltro har til at du kan styre nogen form for selvmedicinering.

det lyder måske meget hårdt men det er præcist det indtryk jeg har af dig, og jeg håber at du ikke giver mig ret og undskylder som du plejer, men bliver tosset på mig. så er der da en gnist af vilje tilbage

Jeg fortryder i den grad formuleringen af det sidste svar. ikke særligt konstruktivt og unødvendig hårdt formuleret. det må du undskylde Honey, jeg har nok været træt og eksamensstresset.

essensen af min post ville beklageligvis være det samme, havde jeg skrevet den nu. jeg vil egentlig godt lige uddybe hvad jeg mener med den "ubehagelige følelse". det bunder i at jeg basalt selv føler afmagt, når jeg læser dine indlæg. det er som om at det smitter af, og jeg føler afmagt fordi jeg ikke ved hvad jeg skal skrive for at hjælpe. skal jeg give dig hjælp til selvhjælp, ved at være helt ærlig om hvordan jeg ser dit problem og prøve at oplyse det for dig? eller skal jeg hjælpe ved at støtte og bagge dig op i dine beslutninger, men derved risikere at fastholde dig i en offerrolle.

jeg valgte en meget kluntet version af det første. lyt til hvad Quaz, BHmind og andre har skrevet i tråden. de formulerer det jeg mener væsentligt bedre og mere pædagogisk end jeg selv kunne :wink:

har du indset at benzoerne ikke er en udvej? godt så. det optimale for dig tror jeg ville være at finde en behandler som du kan udvikle et 100% tillidsforhold til. så vil denne person forhåbentlig kune lære dig at stole på dig selv.

håber det var en mail til en form for behandling du sendte afsted

Tråden er netop oprettet pga. dig.
Fordi det svar du gav mig, gjorde mig rigtig ked af det.
Fordi jeg netop føler at det er okay, nogen gør det og ikke mig.

Grunden til jeg valgte personligt at PM dig, var fordi du var den eneste der fuldstændig var imod det, altså i tråden.

Du skal ikke fortryde og du skal heller ej undskylde, allerede der var min beslutning taget.
Så det kan du ikke lave om på, det du skrev. Det var dumt af mig, at PM dig for at få en mere uddybet forklaring på, hvorfor lige præcis jeg ikke måtte.

Når du nu forklare mig grunden til den PM, kan jeg ikke undgå at blive ked af det.
At du gå ind og bliver berørt af det i den stil, det bryder jeg mig ikke særligt meget om.
Det rammer mig dybt, at jeg kan give den effekt på folk pga. min liv.

Om jeg har indset at benzoer ikke er en udvej?
Det vil jeg så ikke sige, de 14 dage jeg har taget dem nu, har givet mig en hvis ro på mig selv.
Jeg var naiv og troede at det i sig selv, kunne være nok til at jeg ikke skar i mig selv, men nej.
Under disse 14 dage har jeg haft 3 tilbagefald, som er blevet værre, jeg giver kniven skylden.
Selv her til aften, men 2 stks., er blevet smidt ud.

Dog har jeg indset at bezoerne ikke kan stå alene, selvom jeg ønskede det var nok.

Og ja det var mere eller mindre en mail til et behandlingstilbud.
Har bare ikke gjort hvad der stod i mailen endnu, at kontakte en pr. mobil.

Medlem

Der jeg oprettede tråden i slutningen af februar måned, var jeg fast besluttet af starte op på min selvmedicinering, og havde været gang i en lille uges tid.
Til trods de advarsler folk kom med, så forsatte jeg.

Nu siden jeg det er på tide med en lille opdatering på hvordan det går.
Nu har jeg vel taget rivotril i 1 ½ måned (hukommelsessvigt), og det går stille og roligt frem ad.

Fik sendt en mail af sted til en psykologprojekt, hvor jeg allerede fik en tid efter 3 dage.
Nu går jeg der en gang om ugen, til trods jeg stadig selvmedicinere mig selv 4 gange dagligt.
Psykologen er godt klarover at når jeg kommer derind, bliver jeg nødt til at tage dobbelt dose, nogen gange 3 dobbelt. Kommer helt an på hvordan jeg har det den pågældende dag.
Dog skal det siges at hvis jeg f.eks. har taget 7 gange på en dag, pga. en psykolog samtale så tager jeg ikke min dose dagen efter.

Forrige gang jeg var derinde, snakkede psykologen om psykiatrien og min læge.
Hvilket var nok til jeg slet ikke ville af sted i onsdags, efter en 3 dobbelt dose drog jeg dog stadig af sted, for at sige hvordan jeg havde det med det, og hvor ked af det jeg var det sidst da jeg tog hjem.
Hvorfor jeg i denne omgang siger nej til psykiatrisk behandling, simpelthen i frygt for at blive sviget. Desuden synes jeg også det går for hurtigt, til trods at jeg er begyndt at gøre det oftere end bare for et ½ år siden.

Jeg valgte i forrige weekend at smide alle mine hobby knive ud, så jeg ikke har nogen på mig som jeg plejer. Det stoppede mig bare ikke i dag, at gøre det. Men jeg ser det som fremskridt at jeg kun gør det en gang om ugen nu.

Giver det en måneds tid endnu med rivotril’en og tager den derfra, med hensyn til den psykiatriske behandling. Jeg kan jo ikke sige med sikkerhed, om jeg er parat til det om en uge eller 2. Hvilket psykologen også respektere, efter jeg har sagt at jeg er bange for at blive svigtet.

OG JEG SKRIVER IKKE DET HER FOR AT OPFORDRE ANDRE TIL SELVMEDICINERING, MEN FOR AT GIVE JER INDBLIK I HVORDAN DET GÅR.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]