TJiLLe skrev:
men det skal så siges at jeg engang dummede mig og bestilte pseudoefedrin piller fra canada.. som blev åbnet i tolden.
men til alt mit held sendte de så meget ragelse med i pakken at tolderne ikke så dåsen med pseudoefedrin

Okay Tjille, der var du sgu heldig. Det var nok en tolder, der ikke rigtid gad noget den dag.
TOPIC: Generelt har jeg fået mange toldbelægninger, breve fra lægemiddelstyrelsen, og andre irriterende breve fra myndigheder, når jeg har fået noget sendt fra USA (bøger, melatonin, fødselsdagsgaver m.m.).
Dog: Med mindre det er store mængder hård narko, men derimod anden form for medicin eller kosttilskud (som eksempelvis melatonin), så har man valget mellem at få det destrueret, eller man kan få det returneret mod at betale forsendelse, og så kan man som regel også få sine penge igen, hvis det er en ordentlig internetshop.
Hvis det bare er et spørgsmål om toldbelagte varer (som bøger), så får man valget at betale toldafgiften (+moms + opkrævningsgebyr + moms af opkrævningsgebyr !!

), eller igen at få det sendt tilbage til oprindelsesstedet for egen regning.
Jeg ved dog, at der sagtens kan smutte pakker forbi, så man kan jo altid gamble. Jeg ved til gengæld ikke hvor stor kontrollen er, men jeg plejer selv at være uheldig, så jeg handler næsten aldrig i USA mere.