Jeg har set alle 3 programmer her til aften - en stor tak til dig, Jugg for at poste linksene her!! De var meget interessante at få en indsigt i.
Filmene bekræftede mange af de tanker, jeg har gjort mig om USA og vestens rolle overfor verden efter den kolde krig.
Noget af det værste ved den nuværende spændte verdenssituation er den måde, USA har spredt propaganda gennem deres medier og løjet direkte for den amerikanske befolkning, og på hvilket grundlag, de fører deres krige.
De har sået en frygt i deres landsmænd for at udføre deres agendaer. Deres "campaigns", som de plejer at kalde deres krige. De har overfor deres befolkning sagt, at Osama bin Laden er en af lederne af Al Qaeda, en terrororganisation, som efter USA's udsagn er aktive i over 60 lande på verdensplan. Sandheden er bare, at Al Qaeda ikke eksisterer - sandt nok har bin Laden
finansieret f.eks. 9/11 angrebet, og rekrutteret folk, der var fundamentalistiske nok til at udføre det for ham. Men derfra og til at sige, at han er leder af AlQaeda er en lodret løgn!
Det er også en løgn, at Irak og øvrige lande (som de kalder "axis of evil") skulle udgøre nogen trussel til deres nationale sikkerhed!
Det er "the Neo Conservatives", som i øjeblikket kører en fear-campaign, ikke blot mod de civile, som de angriber og dræber udenrigs, men så sandelig også overfor deres egen befolkning! De lyver dagligt overfor deres landsmænd, så man kan egentlig ikke bebrejde den almindelige amerikaner, som stoler på Bush og hans svinske hensigter. De tror jo på tv og aviserne... Det er nøjagtig samme måde, Hitler fik magten på i 30'erne - hvis man ikke har nogen fjender, så lyv og opfind en, så du har støtte i befolkningen og en undskyldning for dine gerninger.
For at runde denne post af på en lidt galgenhumoristisk måde, vil jeg citere Basil Fawlty -aka John Cleese- fra en episode i Fawlty Towers:
Citat:
"This is exactly how Nazi Germany started!"