Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg kan anbefale alle at se disse 3 dokumentar film produceret af BBC.

Især den sidste der hedder "The Shadows in the cave"

Download links:

http://bulk.ctyme.com/bbc1.wmv (Baby it's Cold Outside)

http://bulk.ctyme.com/bbc2.wmv (The Phantom Victory)

http://bulk.ctyme.com/bbc3wmv (The Shadows in the Cave)

En lille artikel skrevet af en anden der faldt over disse film:

Citat:
I came across three films produced by the BBC called "The Power of Nightmares" which explain how various groups use the fear of terrorism to advance their political power. I've spent all day converting them to a smaller format so that they can be ea silly downloaded. But they are an hour long each and are about 75 megs each. They are however extraordinary and it's quite an education into the history of Islamic Terrorism and American neo conservatives.

In particular the third film makes a shocking revelation. The terrorist group al-Qaeda in fact does not exist. It was made up in January of 2001 in order to prosecute Osama bin Laden in his absence. In order to prosecute bin Laden there had to be an organization like the Mafia for which he was a part of. Under the law if such an organization exists then the head of the organization can be prosecuted under the law. So in order to bring the prosecution they made up the organization and called it al-Qaeda.

But the organization is fiction. It doesn't exist. It's all a huge fraud.

After 9-11 - a terrorist act that was organized by a bin Laden aide and funded by bin Laden - Bush dug up the name al-Qaeda from the prosecutors in the New York case against him. And since then we have been in a battle against a fictional enemy. The very people who made the story up now are believing their own lies.

What I first heard about this movie I too was skeptical. I thought, "Yeah right! al-Qaeda doesn't exist - sure!" But now that I watched it, and with the other two movies providing further background, I am sitting here in shock and awe. Keep in mind that this was made by the BBC (British Broadcasting Corporation) which is hardly some tin foil hat organization!

Here's the BBC Link that talks about the 3 films. I edited off the front part of the last two because it was identical to the first one and I wanted to save bandwidth.

If what this movie says is true then we shouldn't be able to find any al-Qaeda references in the news before the begining of 2001. So lets start hunting this up and find out where the name al-Qaeda first surfaced.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis de film var så afslørende, havde de vel haft større status end at blive postet på et internetforum for stoffer. Gad ikke se mere end 5 minutter. Desuden kan det ikke have den store betydning, om regeringen har måttet lyve for at forfølge Bin Laden... så længe terrorismen bliver bekæmpet, og terrorangrebene ikke er iscenesat af regeringen.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
http://www.bbc.co.uk/cgi-bin/search/results.pl?tab=allbbc&go=homepage&q=The+Power+of+Nightmares&x=23&y=8

En hurtig søgning på BBC´s hjemmeside afslører at de også har større status end at blive omtalt på en hjemmeside for stoffer.

Jeg har hverken set filmene eller læst om dem, men umiddelbart er det da langt fra ligegyldigt om terrorangrebene foretages af forskellige grupper eller af en international terrororganisation. Begrebet "International Terrorisme" bruges til at forsvare alle mulige suspekte politiske tiltag (og endda krigen mod Irak, hvor absurd det end lyder). Konstruktionen af én konkret fjende og skabelsen af et nemt forståeligt fjendebillede er medvirkende til at få befokningerne til at acceptere ellers uacceptable politikker, men hvis denne konstruktion ikke er i overensstemmelse med virkeligheden er strategien for at bekæmpe den sandsynligvis heller ikke den bedst mulige.

Medlem

Citat:
So lets start hunting this up and find out where the name al-Qaeda first surfaced.

Er der nogen på det board der har svaret tilbage på dette?

Jeg må desværre indrømme at jeg hverken har tid eller rigtigt gider søge så meget efter hvornår de kom frem første gang

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har vendt og drejet det arabiske sprog, og Al-Quaida (eller hvordan folk nu vælger at stave det), er et fiktionsord uden betydning. "Al" er arabisk og indikerer at ordet bagefter er bestemt, men problemet er at Quaida ikke giver nogen mening.

Jeg tror også det er de færreste i Mellemøsten der aner hvad Al Quaida er... jeg tror det er noget der er forbeholdt vestlige medier. Min mormor og morfar kløede sig i hvertfald i hovedbunden da jeg sagde navnet.

Konklusionen må være et spørgsmål: Hvad skulle vi gøre uden Hollywood?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Qaeda

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Ah... det hjalp at få det arabiske ord. Og det er fandme dårligt oversat til vestlige bogstaver! Nok nærmere "Al Kah'idat".

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Efter at have set de 3 dokumentare må jeg indrømme at jeg er lidt overrasket. Der bliver hvertfald argumenteret rimeligt godt for at Al-Qaeda ( stavet efter danske medier) ikke eksistere. Hele forløbet med at ordet blev "opfundet" under retssagen i Januar 2001 virker rimelig troværdig. WTC bombningen i 1998 var jo stadig i FBI's søgelys.

Og til folk som Minimal kan jeg kun anbefale at i ser de 3 dokumentar film før i begynder at dømme dem som narko-board fis/ballade. BBC er trods ikke nogen man sådan liiige affejer som amatører, selv om de sagtens kan være stærkt farvede i deres nyhedsdækning.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg har set alle 3 programmer her til aften - en stor tak til dig, Jugg for at poste linksene her!! De var meget interessante at få en indsigt i.

Filmene bekræftede mange af de tanker, jeg har gjort mig om USA og vestens rolle overfor verden efter den kolde krig.

Noget af det værste ved den nuværende spændte verdenssituation er den måde, USA har spredt propaganda gennem deres medier og løjet direkte for den amerikanske befolkning, og på hvilket grundlag, de fører deres krige.
De har sået en frygt i deres landsmænd for at udføre deres agendaer. Deres "campaigns", som de plejer at kalde deres krige. De har overfor deres befolkning sagt, at Osama bin Laden er en af lederne af Al Qaeda, en terrororganisation, som efter USA's udsagn er aktive i over 60 lande på verdensplan. Sandheden er bare, at Al Qaeda ikke eksisterer - sandt nok har bin Laden finansieret f.eks. 9/11 angrebet, og rekrutteret folk, der var fundamentalistiske nok til at udføre det for ham. Men derfra og til at sige, at han er leder af AlQaeda er en lodret løgn!

Det er også en løgn, at Irak og øvrige lande (som de kalder "axis of evil") skulle udgøre nogen trussel til deres nationale sikkerhed!

Det er "the Neo Conservatives", som i øjeblikket kører en fear-campaign, ikke blot mod de civile, som de angriber og dræber udenrigs, men så sandelig også overfor deres egen befolkning! De lyver dagligt overfor deres landsmænd, så man kan egentlig ikke bebrejde den almindelige amerikaner, som stoler på Bush og hans svinske hensigter. De tror jo på tv og aviserne... Det er nøjagtig samme måde, Hitler fik magten på i 30'erne - hvis man ikke har nogen fjender, så lyv og opfind en, så du har støtte i befolkningen og en undskyldning for dine gerninger.

For at runde denne post af på en lidt galgenhumoristisk måde, vil jeg citere Basil Fawlty -aka John Cleese- fra en episode i Fawlty Towers:
Citat:
"This is exactly how Nazi Germany started!"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]