Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 13:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej læsere.

Står og skal et smut i byen i aften da kæresten kommer hjem fra London. Ville så lige høre om der skulle være noget i vejen for at drikke et par genstande, da jeg er under 5-htp kur og er godt 18 dage inde i den. Tar 100mg 1 gang dagligt. Grunden til dette kan læses under medaljens bagside hvis nogle skulle være nysgerrige.

Btw. Vidste jeg ikke hvor jeg skulle ligge indlæget henne på forumet, så lagde det under generelt.

-

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det kan jeg ikke se noget galt i. 5-htp er jo bare et tilskud til din seretonin syntese, og går ikke ind og virker på andet.

Hilsen Fanny

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@Fanny: Jeps, men alkohol menes at påvirke aktiviteten af serotonintransmissionerne, og på den måde kan 5-HTP og alkohol påvirke hinanden. Højst sandsynligt ved at alkohol går ind og øger aktiviteten i serotoninsystemet og dermed frigivelsen af serotonin, hvor 5-HTP kan indgå som katalysator for aktiviteten af alkohol.

@TOrX: Du kan roligt drikke, uden at der opstår biokemiske komplikationer eller forringet velvær, hvis du blot sørger for at der er mindst 5-6 timers mellemrum mellem indtagelsen af 5-HTP og alkohol. Vær opmærksom på din krops reaktioner, og hvor beruset du bliver - stop i tide.

Man mener at større doser af stofferne kan medføre problemer, især hvis indtaget med meget kort mellemrum. Små dosis med et godt mellemrum skulle gerne foregå problemfrit.

Men vær forsigtig alligevel, da det ikke er forfærdelig meget man kender til 5-HTP, især ikke i kombination med rus- og lægemidler.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ali skrev:
Men vær forsigtig alligevel, da det ikke er forfærdelig meget man kender til 5-HTP, især ikke i kombination med rus- og lægemidler.

Dog bliver det altid anbefalet at tage før og efter MDMA her på boardet! :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!

Ali skrev:
@Fanny: Jeps, men alkohol menes at påvirke aktiviteten af serotonintransmissionerne, og på den måde kan 5-HTP og alkohol påvirke hinanden. Højst sandsynligt ved at alkohol går ind og øger aktiviteten i serotoninsystemet og dermed frigivelsen af serotonin, hvor 5-HTP kan indgå som katalysator for aktiviteten af alkohol..

Katalysator for alkohol? Hvad snakker du om? Nu kommer det sure opstød, som har været længe undervejs: Ali, dit biologiniveau er utroligt lavt, og du skriver tit det værste ævl, men på en fin og snørklet måde, som får det til at lyde plausibelt. Opvejer man Fannys faglige baggrund med din finder jeg det fuldstændigt grinagtigt, at du går ind og retter på hende, specielt når du ævler, som du gør. Det mindste du kan gøre, når du kommer med et så kontroversielt udsagn er at smide en reference.

Titel:
Junior medlem

Okay, tak for info. dvs. at jeg bare skal indtage de 100mg nu her, i stedet for lige inden sengetid som jeg plejer ?.

-

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Dr. Phibes skrev:
Katalysator for alkohol? Hvad snakker du om? Nu kommer det sure opstød, som har været længe undervejs: Ali, dit biologiniveau er utroligt lavt, og du skriver tit det værste ævl, men på en fin og snørklet måde, som får det til at lyde plausibelt. Opvejer man Fannys faglige baggrund med din finder jeg det fuldstændigt grinagtigt, at du går ind og retter på hende, specielt når du ævler, som du gør. Det mindste du kan gøre, når du kommer med et så kontroversielt udsagn er at smide en reference.

Det mindste du kunne gøre, var at levere din kritik i en mere imødekommende retorik.

Titel:
Junior medlem

http://biopsychiatry.com/ssriod.htm

De beskriver det som Increased toxicity.. det må vel menes at man bliver mere fuld af alkoholen eller hvordan ? ( De 4 nederste linier )

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
TOrX skrev:
Okay, tak for info. dvs. at jeg bare skal indtage de 100mg nu her, i stedet for lige inden sengetid som jeg plejer ?.

Jeg ville undvære 5-HTP en enkel dag, og så tage det i morgen istedet - det tager man ikke skade af :)

http://www.advance-health.com/5htp.html skrev:
Alcohol and 5-HTP should not be taken together. Allow at least six hours between use of alcohol and 5 HTP.

Du kan godt tage det nu, hvis du ved du ikke kommer til at drikke før 6 timer - derudover kan du skrue dosen for 5-HTP betydeligt ned, for at formindske risikoen for komplikationer. Du kan også drikke mindre.

Dr. Phibes skrev:
Ali skrev:
@Fanny: Jeps, men alkohol menes at påvirke aktiviteten af serotonintransmissionerne, og på den måde kan 5-HTP og alkohol påvirke hinanden. Højst sandsynligt ved at alkohol går ind og øger aktiviteten i serotoninsystemet og dermed frigivelsen af serotonin, hvor 5-HTP kan indgå som katalysator for aktiviteten af alkohol..

Katalysator for alkohol? Hvad snakker du om?

Jeg burde stoppe med at skrive når jeg er skæv... med katalysator mente jeg, at alkohols ruseffekter bliver forstærket af 5-HTP.

Jeg har læst det i en videnskabelig artikel i en bog (om serotoninsystemet og alkohol), men en hurtig søgning på google giver mig det her:

http://tsangenterprise.com/5htp.htm skrev:
5-HTP may potentiate the effect of alcohol and certain drugs such as antidepressant (including MAO inhibitors, SSRI) and weight loss medications. Always consult with their physician before taking.

Dr. Phibes skrev:
Nu kommer det sure opstød, som har været længe undervejs: Ali, dit biologiniveau er utroligt lavt, og du skriver tit det værste ævl, men på en fin og snørklet måde, som får det til at lyde plausibelt.

Okay? Uddyb? Eksempler? Kilder.

En ting er at have viden og ikke at have viden, og du er ikke specielt kvalificeret til at bedømme om jeg har viden eller ej - specielt ikke på så specefikt et område som du nævner. En anden ting er at have viden samt at kunne formidle den i et korrekt sprog. I det her tilfælde står jeg stadig 100% ved det jeg har skrevet, men vi kan begge blive enige om, at det er elendigt skrevet.

Dr. Phibes skrev:
Opvejer man Fannys faglige baggrund med din finder jeg det fuldstændigt grinagtigt, at du går ind og retter på hende, specielt når du ævler, som du gør.

Jeg rettede ikke Fanny. Læs hvad jeg skriver til hende igen, professor. Allerede første ord i svaret til hende indikerer, at det ikke er en rettelse.

Jespar skrev:
Dr. Phibes skrev:
Det mindste du kan gøre, når du kommer med et så kontroversielt udsagn er at smide en reference.

Det mindste du kunne gøre, var at levere din kritik i en mere imødekommende retorik.

Plus at du kan komme med rettelserne og kilder på at det er forkert, istedet for at bitche.

Jesus says: Don't be frustrated. Drink tea.
Billede

Titel:
Junior medlem

Nu indtog jeg det kl 16.30 sammen med "middagsmad" hehe.. Så må bare indstille uret til kl 22.30 - Men det var nu ikke min tanke at drikke mig lam - et par genstande var planen til at starte på, og er det stadigvæk.

Så så.... Nu må i lige spænde hjelmen og være søde ved hinanden ;)

-

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jensus og Ali@ Giv så lige hinanden en krammer!

Jeg havde nu heller ikke læst specielt på lektien da jeg udtalte mig. Men alkohols primære site er på Gaba-receptoren, så jeg tænkte at der ikke skete noget nævneværdigt ved at indtage noget som øger seretonin niveauet. I værste fald vil jeg mene at man bliver lidt mere glad og afslappet, og det er vel ikke det værste vel?

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

Ville lige følge op på indlæget efter byturen i går.. Det gik helt fint, havde dog et lille paranoia flip da jeg på et tidspunkt havde glemt alt om hvad jeg havde været igennem på det sidste og havde det virkeligt sjovt. Havde smagt på en m8´s "irish-coffe" med dobbelt baily, dobbelt wiskey osv. og mit hoved havde omformuleret hvad det var da jeg hørte det som "LSD" - men måtte lige stå og tænke realistisk da han stod og lod andre smage. Men imens jeg stod og havde den lede griner på og havde det rigtigt godt tænkte jeg igen, der må have været et eller andet i... og det gav et kæmpe GYS i mig, og måtte finde personen og lige tage en snak med ham. Fik så god respons fra ham om at det kunne han aldrig finde på da han respekterede 100% hvad jeg havde gang i for tiden... Så det jeg har taget mig selv i var nok at være rigtigt glad for første gang i 3 uger.

Men tror det er godt at jeg ligger alt hvad der der kan forbindes med stimulanser, psy ting osv. på hylden nu.. For kan godt mærke at jeg et blevet en smule paranoid af lortet nu hvor jeg er ved at være clean.

Men tak for responsen fra jer guruer her inde....

-- Jesper.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]