TOrX skrev:
Okay, tak for info. dvs. at jeg bare skal indtage de 100mg nu her, i stedet for lige inden sengetid som jeg plejer ?.
Jeg ville undvære 5-HTP en enkel dag, og så tage det i morgen istedet - det tager man ikke skade af

http://www.advance-health.com/5htp.html skrev:
Alcohol and 5-HTP should not be taken together. Allow at least six hours between use of alcohol and 5 HTP.
Du kan godt tage det nu, hvis du ved du ikke kommer til at drikke før 6 timer - derudover kan du skrue dosen for 5-HTP betydeligt ned, for at formindske risikoen for komplikationer. Du kan også drikke mindre.
Dr. Phibes skrev:
Ali skrev:
@Fanny: Jeps, men alkohol menes at påvirke aktiviteten af serotonintransmissionerne, og på den måde kan 5-HTP og alkohol påvirke hinanden. Højst sandsynligt ved at alkohol går ind og øger aktiviteten i serotoninsystemet og dermed frigivelsen af serotonin, hvor 5-HTP kan indgå som katalysator for aktiviteten af alkohol..
Katalysator for alkohol? Hvad snakker du om?
Jeg burde stoppe med at skrive når jeg er skæv... med katalysator mente jeg, at alkohols ruseffekter bliver forstærket af 5-HTP.
Jeg har læst det i en videnskabelig artikel i en bog (om serotoninsystemet og alkohol), men en hurtig søgning på google giver mig det her:
http://tsangenterprise.com/5htp.htm skrev:
5-HTP may potentiate the effect of alcohol and certain drugs such as antidepressant (including MAO inhibitors, SSRI) and weight loss medications. Always consult with their physician before taking.
Dr. Phibes skrev:
Nu kommer det sure opstød, som har været længe undervejs: Ali, dit biologiniveau er utroligt lavt, og du skriver tit det værste ævl, men på en fin og snørklet måde, som får det til at lyde plausibelt.
Okay? Uddyb? Eksempler? Kilder.
En ting er at have viden og ikke at have viden, og du er ikke specielt kvalificeret til at bedømme om jeg har viden eller ej - specielt ikke på så specefikt et område som du nævner. En anden ting er at have viden samt at kunne formidle den i et korrekt sprog. I det her tilfælde står jeg stadig 100% ved det jeg har skrevet, men vi kan begge blive enige om, at det er elendigt skrevet.
Dr. Phibes skrev:
Opvejer man Fannys faglige baggrund med din finder jeg det fuldstændigt grinagtigt, at du går ind og retter på hende, specielt når du ævler, som du gør.
Jeg rettede ikke Fanny. Læs hvad jeg skriver til hende igen, professor. Allerede første ord i svaret til hende indikerer, at det ikke er en rettelse.
Jespar skrev:
Dr. Phibes skrev:
Det mindste du kan gøre, når du kommer med et så kontroversielt udsagn er at smide en reference.
Det mindste du kunne gøre, var at levere din kritik i en mere imødekommende retorik.
Plus at du kan komme med rettelserne og kilder på at det er forkert, istedet for at bitche.
Jesus says: Don't be frustrated. Drink tea.