JEL skrev:
Licensen kommer ikke alle andre programmer end de 2 stats-kontrollerede til gode. De mange internet-radiostationer man ka' lytte til feks. De får ikke en krone. Er det ikke lidt unfair at kun de 2 stats-kontrollerede får del i midlerne?
Hvor tit sender dr og tv2 feks drum'n'bass? Så hver gang jeg besøger
http://www.dnbradio.com/ så er det stats-radiofonien der scorer kassen. Hvordan hænger dét sammen med regeringen's påståede ønske om fri konkurrence?
Hvis regeringen ønsker en tv-propaganda kanal til at sprede deres løgne og manipulationer via, så burde de la' parti-medlemmerne selv betale for lortet. Det er mange år siden de 2 kanaler leverede public-service for _hele_ befolkningen. Det de bruges til nu er primært at sende programmer der ska' ens-rette befolkningen (feks alle de der platte serier der nærmest moraliserer enhver til døde. Hvor er feks programmerne der taler positivt om narko? Eller programmerne der ikke dæmoniserer rygning? De findes ikke. Så tv-sendefladen er ikke ligeligt fordelt til alle interessent-grupper, og mangler derfor ægte objektivitet (som man bør ku' forlange af en public-service ordning der ska' dække _hele_ befolkningen og ikke kun det politisk korrekte flertal))
TV-2 modtager ikke licenspenge, men er (vist?) stadig statsejet. Stationen er dog under alle omstændigheder ikke forpligtet af licenslovgivningen, men til gengæld har den stadig public service-forpligtelser - fordi den er ejet af staten (det er den da stadig, ikke?).
Jeg betaler personligt ikke licens og har ikke gjort det, siden jeg flyttede hjemmefra og blev herre i eget hus.
Og jeg har heller ikke tænkt mig at gøre det.
Skulle det i praksis foregå således, at alle med en internetopkobling hos en
privat udbyder skulle kunne opkræves licens?