Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 09:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Hej igen, igår sad min mor og jeg og så det program de viste på tv2 (genudsendelse) om unge og stoffer (programmet startede netop som jeg vader ind i stuen, så var ikke planlagt vi skulle se det sammen). Jeg sidder så og smågriner og buster deres usaglighed på forskellige områder.
("Dræber-mitsubishi pillen havde for stort indhold af det aktive stof" - det aktive stof må jo være mdma, så vidt jeg ved var det PMA man døde af? Og udover det skulle der vist også 2-3 piller for dødelig dosis?)

Anyway,

min mor spørger så ind til mit forbrug af stoffer, og jeg må endnu engang forsøge at forklare mig selv og mine bevæg grunde i forhold til stoffer.

Jeg forklarer hende bl.a. at jeg sagtens forstår hendes bekymring, men jeg ville ønske hun også var i stand til at gennemskue hvor farvet mediernes dækning af stoffer er, og at hun desuden ville prøve at stole på mig, da jeg ikke giver hende grund til andet i alle andre henseender.

Hun er ikke rigtig overbevist, og siden hun nu har bragt det på bane nogle gange, og givet udtryk for stor bekymring omkring det, valgte jeg at tilbyde at fremlægge sagen fra et mere videnskabeligt og og mere åbent og objektivt synspunkt. Altså finde og udvælge troværdige rapporter, og generelt udtalelser, som hun så skal læse. Det accepterede hun, og det er sådan set her jeg står nu.

Jeg søger nogle videnskabelige undersøgelser omkring brugen af mdma, GHB, ketamin og 2c-b. Jeg er selv igang med at gennemrode erowid og andre sider for information, men hvis der er andre der ligger inde med oplysninger om hvor jeg finder noget brugbart stof, vil jeg sætte stor pris på dette!

På forhånd tak, og rigtig god weekend! :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Altså det var "mitsubishi-piller" folk døde af den gang eller hvorledes? det har jeg aldrig rigtig fattet.. og hvor meget? 2-3 som du skriver?

For rigtig nok, den udsendelse giver et helt forkert billede, den kaldte bare det hele for "festnarko" - og det SLÅR ihjel! Ikke noget med at komme ind på konkrete doser, eller hvad der blev fundet af andre og farlige stoffer som var blandet i.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Johndeere skrev:
Jeg søger nogle videnskabelige undersøgelser omkring brugen af mdma, GHB, ketamin og 2c-b. Jeg er selv igang med at gennemrode erowid og andre sider for information, men hvis der er andre der ligger inde med oplysninger om hvor jeg finder noget brugbart stof, vil jeg sætte stor pris på dette!

Hvilket niveau skal det være på? GHB og ketamin bliver jo anvendt som terapeutiske midler, så det skulle ikke være svært at finde artikler på Medline som dokumenterer sikkerheden af disse. Link til Pubmed
MDMA er efterhånden blevet godkendt en del steder til forsøgsmæssig behandling af f.eks. posttraumatisk stress, og i den forbindelse må der været udarbejdet nogen artikler omkring stoffets sikkerhed toksikologisk set. Check på MAPS's hjemmeside - http://www.maps.org .
Nu er der så sikkert andre ting din mor bekymrer sig om vedrørende disse stoffer, ud over akut toksicitet. GHB og ketamin mener jeg f.eks. selv har et nogenlunde stærkt vanedannende potentiale.
Jeg kan nok godt hjælpe dig med at finde nogen artikler hvis det skal være - bare send mig en PM.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Selvom jeg er rimelig træt, er jeg ganske sikker på, at Kopfka Kasjadtfh har posted link(s) omkring brugen af MDMA, og 'farligheden' af dette, også i forhold til alkohol.

Titel:
Medlem

Det var da godt nok også et nederen tidspunkt at starte en debat med dine forældre på. Det program gjorde næppe, at uvidende folk blev mere åbensindede og mindre fjendtlige.

Du lyder til at formulere dig godt, derfor synes jeg også at du skal indsamle alle relevante kilder, og selv skrive en slags objektiv(!) rapport, hvori du belyser de ting, som du er interesseret i at formidle - med så mange kilder og henvisninger som muligt, i tilfælde af at de tvivler på visse udsang. Jeg kan kun forestille mig, at din mor og far er en milliard gange mere interesserede i at læse noget konstruktivt fra dig, end at sidde foran computeren og læse noget, som andre har skrevet. Til sidst synes jeg at du skal være subjektiv og skrive om dine egne holdninger og dit forbrug, som ikke fremgik andre steder i rapporten.

Du skal sætte dig ned med en blyant og et stykke papir, og overveje hvad du vil med det her. Prøv f.eks. at studse over disse overvejelser:

- Hvad vil du opnå med formidlingen? Information eller at retfærdiggøre dit eget forbrug?
- Hvilket område vil du bevæge dig på? (f.eks. historie, stofkulturen, videnskab, psykologi, religion)
- Hvad vil du formidle indenfor dette/disse områder? (f.eks. hvilke stoffer? Og hvad om stoffet?)
- Hvordan får du formidlingen bedst ud? (Hvad ved dine forældre? Skal du være pædagogisk/faglig?)
- Hvordan vil du bygge det op og hvor lang skal rapporten være? (Kan dine forældre li at læse?)

Bare for at give nogle idéer.

Til sidst, men absolut ikke mindst, kunne du vedhæfte en pose med en joint og en vejledning til brugen af den på allersidste side :P

Hvis du har brug for det, er jeg også interesseret i at hjælpe dig. Bare send en PM.

Held og lykke, og god skrivelyst.

Titel:
Junior medlem

Jeg vil endu en gang anbefale benneke.dk den har en masse god brugbar info om hvilke fare der er hovedsaligt ved MDMA men også GHB og andre er nævnt..

Rigtig god side..dog er siden lidt primitivt udført men infoén er god nok..!

http://www.benneke.dk

Titel:
Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Lån den her og vis hende det første kapitel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]