Det var da godt nok også et nederen tidspunkt at starte en debat med dine forældre på. Det program gjorde næppe, at uvidende folk blev mere åbensindede og mindre fjendtlige.
Du lyder til at formulere dig godt, derfor synes jeg også at du skal indsamle alle relevante kilder, og selv skrive en slags objektiv(!) rapport, hvori du belyser de ting, som du er interesseret i at formidle - med så mange kilder og henvisninger som muligt, i tilfælde af at de tvivler på visse udsang. Jeg kan kun forestille mig, at din mor og far er en milliard gange mere interesserede i at læse noget konstruktivt fra dig, end at sidde foran computeren og læse noget, som andre har skrevet. Til sidst synes jeg at du skal være subjektiv og skrive om dine egne holdninger og dit forbrug, som ikke fremgik andre steder i rapporten.
Du skal sætte dig ned med en blyant og et stykke papir, og overveje hvad du vil med det her. Prøv f.eks. at studse over disse overvejelser:
- Hvad vil du opnå med formidlingen? Information eller at retfærdiggøre dit eget forbrug?
- Hvilket område vil du bevæge dig på? (f.eks. historie, stofkulturen, videnskab, psykologi, religion)
- Hvad vil du formidle indenfor dette/disse områder? (f.eks. hvilke stoffer? Og hvad om stoffet?)
- Hvordan får du formidlingen bedst ud? (Hvad ved dine forældre? Skal du være pædagogisk/faglig?)
- Hvordan vil du bygge det op og hvor lang skal rapporten være? (Kan dine forældre li at læse?)
Bare for at give nogle idéer.
Til sidst, men absolut ikke mindst, kunne du vedhæfte en pose med en joint og en vejledning til brugen af den på allersidste side

Hvis du har brug for det, er jeg også interesseret i at hjælpe dig. Bare send en PM.
Held og lykke, og god skrivelyst.