Man kunne ikke være mere enig. Så d sagt.!
Men hvad med alkoholen r den ikke farlig ?? selv om det ikke r ulovligt rusmiddel ??
Dette spørgsmål stiller jeg nu tit og ofte.
At samfundet jo har erkendt at alkoholismen r en sygdom!! Og på trods af, at det r et lovligt rusmiddel, r det lige så beviseligt at det r sundhedsskadeligt og livskvaliteten kan beskadiges af for meget indtagelse. I samme grad som div. ulovlige rusmidler.
Men r det lovlig gørelsen, der gør at alkoholismen kan stemples som en sygdom?? R det lovliggørelsen, der gør at folk får denne sygdom??
Jeg tror det ikke.. Men jeg tror kun "vi" (dvs. samfundet) kan hjælpe dem der både blir alkoholikere og stofmisbrugere, hvis en synliggørelse og en erkendelse af, at det enten r sygdom el. manglende livskvalitet der r den direkte årsag. Som misbruger af det ene el. andet, r det ikke mødet med et samfund der fordømmer dem, der kan hjælpe, that´s for sure.
P.s Jeg ved med sikkerhed og af erfaring, at uanset hvilket rusmiddel der blir indtaget, kan lidt være godt, for meget r skidt.
+ der eksistere pt. i dk. ikke en erkendelse af, at der eksistere hash misbrugere og derved heller ikke mulighed for at få hjælp.
Hvis nogen måtte ønske det! Og monstro det ikke r pga. stoffet ikke r lovligt??
Før du som borger i dk, kan få hjælp,skal du sq være junkie el. alkoholiker og for langt ude, for at få en hånd.
Tankevækkende syntes jeg.
Lidt fra min side.
Chill