Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 14:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: læs denne :)
Medlem

Geografisk sted: Mars
http://www.livspraksis.dk/dk/arkiv/artikel/04.asp

Lyn

Ja det er logisk, hvis vi havde et perfekt liv i sig selv, så havde vi ikke brug for stoffer. Jeg tror nu også at det tyder på en del frustration, over spørgsmål som ingen kan besvare.

Nogle ville nok sige de bruger stoffer til at "fyre den af" og have det fedt og morsomt, men havde vi et perfekt liv, så havde vi det morsomt hele tiden.

Medlem

Geografisk sted: København
Men hvis vi nu ville opnå i perfekt liv...
Ville vi være klar over at det var et perfekt liv. Da vi har vores historie til at fortælle hvordan mennesker har haft det..

Men jeg tror nu ikke på Tanken om noget er perfekt.

I stedet for tror jeg på bedre forståelse af de mennesker vi omgås.

Tænk nu hvis vi vidste lige præcis hvorfor en person handled som han nu gjore. Hvis vi gjore det ville vi nu nok bedre forstå ham og når man forstår en ting. Jamen så kan man bedre acceptere det..

Nu ved jeg ikke lige om i kan følge mig.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg synes at i er ved at gå væk fra det artiklen handlerom, den siger jo netop hvad vi alle her i længere tid har ment, at det danske samfunds narkopolitik har spillet fallit. Ikke fordi det ikke havde nok resourcer men fordi at stoffer ikke er onde og grunden til at de bliver brugt er en anden end den man har forsøgt at bekæmpe.

Medlem

Geografisk sted: det rager ?
der var den igen.... ying/yang

------------------
...they say it's liqwid ...

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Salvia, jeg kan sagtens følge dig - der er altid en enner anden grund til at folk handler som de gør, det er bare ikke altid at folk kan se det. Og så er det jo nemt at tro, (for at vende tilbage til artiklen) at det er stoffernes skyld.

Det var i øvrigt en glimrende og velskrevet artikel, og jeg kan tilslutte mig holdningerne udtrykt i den 100%. Er jeg den eneste der synes at intro-teksten på siden skulle være i samme stil?

[This message has been edited by Svenno (edited 06-11-2000).]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Men hvis vi havde et perfekt liv ville der ikke være noget sjovt og noget kedeligt og så videre fordi det ville hele tiden være sjovt derfor ville der ikke være en modsætning og man ville ikke være klar over at der var andre muligheder !

------------------
Støt fri hash !

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Ying og Yan.

Medlem

Geografisk sted: VesterBrooklyn
Man kunne ikke være mere enig. Så d sagt.!

Men hvad med alkoholen r den ikke farlig ?? selv om det ikke r ulovligt rusmiddel ??

Dette spørgsmål stiller jeg nu tit og ofte.

At samfundet jo har erkendt at alkoholismen r en sygdom!! Og på trods af, at det r et lovligt rusmiddel, r det lige så beviseligt at det r sundhedsskadeligt og livskvaliteten kan beskadiges af for meget indtagelse. I samme grad som div. ulovlige rusmidler.

Men r det lovlig gørelsen, der gør at alkoholismen kan stemples som en sygdom?? R det lovliggørelsen, der gør at folk får denne sygdom??

Jeg tror det ikke.. Men jeg tror kun "vi" (dvs. samfundet) kan hjælpe dem der både blir alkoholikere og stofmisbrugere, hvis en synliggørelse og en erkendelse af, at det enten r sygdom el. manglende livskvalitet der r den direkte årsag. Som misbruger af det ene el. andet, r det ikke mødet med et samfund der fordømmer dem, der kan hjælpe, that´s for sure.

P.s Jeg ved med sikkerhed og af erfaring, at uanset hvilket rusmiddel der blir indtaget, kan lidt være godt, for meget r skidt.

+ der eksistere pt. i dk. ikke en erkendelse af, at der eksistere hash misbrugere og derved heller ikke mulighed for at få hjælp.
Hvis nogen måtte ønske det! Og monstro det ikke r pga. stoffet ikke r lovligt??

Før du som borger i dk, kan få hjælp,skal du sq være junkie el. alkoholiker og for langt ude, for at få en hånd.

Tankevækkende syntes jeg.

Lidt fra min side.
Chill
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]