Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 18:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Udfra en post som EB gjorde, vil jeg gerne smide en ting op til debat.

Jeg citerer lige, forhåbentligt er det okay med EB (Hvis ikke, send mig straks en skrivelse!), så her er Berliner-mandens visdom:

selvfølgelig er her også freaks med hver deres særlige interesse som er her for at blive klogere eller som rådgiver andre med samme behov og ønske om f.eks. at dyrke hamp.

mit gæt er at de fleste her, om 7-10 år vil have villa, vov & volvo og aldrig ville drømme om at spise andet end champignon.

måske en enkelt plante i baghaven eller en kaktus i vindueskarmen, sådan bare til pynt.jeg tror oven i købet at flere vil fordømme og bande over andre(eller deres børn) som eksperimenterede med dope.

en lille del af os vil lære en masse om sig selv og andre, men et lille antal vil nok på et tidspunkt opdage at dopen har taget magten over deres tilværelse

Hvor meget tænker vi flippede unge mennesker egentligt på vores fremtid? Når jeg spørger om grundlaget for min eksperimenteren, vil jeg til enhver tid sige at det er for at lære mere om mig selv og menneskerne omkring mig. Men måske er virkeligheden en smule mørkere. Måske synes jeg det er lidt sjovt at være 'der ude', og måske skræmmer det mig lidt at indrømme det.

Jeg har en rigtig dejlig kæreste, jeg drømmer om et hus og en forholdsvis stille tilværelse, og den får jeg nok aldrig hvis jeg bliver ved med at drømme og jage skønheden på den måde jeg gør nu.

Må jeg høre jeres holdepunkter, folkens? Er vi egentligt bare "The dead end kids who fell in love with beauty" som jeg selv udtrykker det, eller er vi mærket til en større skæbne end andre mennesker? Vi kan ikke alle være en Leary, tydeligvis... Eller en Scully, eller en Lynd. Vi finder nok sandheden på vores egen måde.

Er vi bare nogle folk der ikke er blevet 'voksne' og 'ansvarlige'... Vil I forbyde jeres børn at indtage svampe? Has?

Stiller jeg for mange dumme spørgsmål? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Ej, kort og godt, siden det faktisk går mig meget på sinde, hvordan tror I fremtiden ser ud?

Introspektive og højst forvirrede hilsner,
/Tias

Well - mine kiddos vil helt klart have lov til at lege med dopen - hvis konen da er med på den, og hvis hun ikke er, så er hun ikke min kone - men jeg mener seriøst at fremtiden bringer trippet nyt, det ender med at enten så er samfundet blevet bedre eller osse er alle unge mennesker på trip, og så bliver det bedre af sig selv - fordi hvis alle de unge er på trip, og deres børn er det, well, så er der ikke tid til andet - så helt sikkert, det er squ bedre at skabe sig nogle illusioner af sin verden end at leve i den som der er lavet til os - fordi den stinker af død og dårlige vibes.....

Medmindre at man er så heldig at man kun tænker på den lille verden man har omkring sig selv!

Greetings from

The artist formerly known as EGO

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved snart ikke...

...Har vi ikke et ansvar over for verden? Jeg vil sq gerne gøre den til et bedre sted at være, også for de børn der ikke er på stoffer.

Nå, keep 'em coming.

/Tias

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
jeg har altid søgt efter extremerne det samme meg mine forældre de sprang oxo ug af deres forældres borgerelige liv, jeg vil barer have det sjovt oxo er beruselse blevet en af mine hobier når jeg har rejst jorden rundt kan det da godt værer jeg ender i danmark hvis ikke jeg ender i et columbiansk fængsel, men ikke det bogerlige liv det kan jeg ikke finde ud af ved sku egentlig ikke helt hvordan jeg ender men what the fuck mit liv kører sku ok selv om jeg har taget stoffer og gør det en gang imellem håber ikke jeg vrøvler for meget vh. doeneg

Junior medlem

Geografisk sted: Horsens
Jeg tror sgu at EB har ret, de fleste af os vil sidde med fast job, kone og villa om 10 år.

Det er vel heller ikke alle herinde som er flippere og derfor fordømmer den borgerlige tilværelse.

Jeg selv læser til It-Ingeniør. Og jeg håber enda på at jeg sidder i en fed stilling og har en sød kone om 10år.

Det er ok at være flipper, men de fleste vokser vel fra det??

Medlem

Ja, "many are called, few are chosen."

Så kommer der et definations problem - fordi her hvor jeg kommer fra er en flipper en person som vælter rundt i tøj fra genbrugsen og har holdninger som hippierne i 60érne - og der er et par stykker af dem - så flipper efter vores standard er jeg ikke - men jeg fordømmer helt sikkert det borgerligesamfund - borgerlige mennesker, acces denied - dem kan jeg ikke forstå og vil helst eksistere uden dem - men da dette er umuligt må man jo bare ignore dem, selvom det til tider er pissesvært - men om 10 år sidder jeg nok med en uddannelse af en eller anden art - men regn ikke med villa-volvo og vovhund - konen skal nok være der - men ikke "gift" efter danske standarder - tror ikke på ægteskab - så jeg sidder nok på et nedlagt landbrug eller en gammel skovridder gård - har nogle freaky kiddos - en dejlig hampmark ude bagved - psylbere i kælderen og en masse andre ting - der er ihvertfald stoffer med i billedet, ikke ligeså overdøvende som der er nu - men på et mere "voksent" plan - at ryge den fede er squ ligeså meget en værdi for mig som mælk det er - det er nødvendigt for at overleve - sådan er det bare - om det så kommer fra mine gener eller hvad det gør - aner jeg squ ikke, men sådan er det - med hensyn til dyrene, well, der er squ nok ingen hunde - måske et par great danes - men helt sikkert osse et par store skovkatte - en kæmpe kat skal man squ have - det er målet, nu skal man bare finde vejen.....

[ 07 September 2001: Besked ændret af: Elven Raver ]

Dedikeret medlem

god pointe jimmy, jeg tror iøvrigt at psychedelia forummet er befolket med masser af "typer". vi er vel alle en slags mennesker.

jeg synes det er fint at folk debaterer eksistentielle problemstillinger og andet med hinanden, det er fedt at vende tingene med folk som man ikke er specielt bekendt med og man åbner måske mere, netop fordi det er så forholdsvist uforpligtigende.

personligt er jeg her mest for at debatere hamp og svamp og mit liv ligger også rimligt fast med villa, kone, barn og job. jeg tror desværre ikke at der er så mange som mig her.

jeg har været der hvor mange her befinder sig, og jeg er sikker på at de fleste her, på et eller andet plan på godt og ondt ender som jeg.

jeg har på en eller anden måde fået integreret dyrkning og indtagelse af hamp og svamp med mine omgivelser og de synes ikke at jeg er specielt underlig, det er jo en del af mit liv.
når jeg er sammen med min søn har jeg ikke lyst til at være meget skæv eller trippende. sommetider er det da sjovt nok, især med svampe, men det er lige så skægt uden. jeg kunne godt tænke mig at han voksede op med et naturligt syn på rusmidler. og at andre ikke så ned på, eller kriminaliserede ham bare for at nyde en joint.

till then

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Det var en smuk tanke EB

Medlem

Ramakrishna, whenever he was informed that a nice, "spiritually inclined" young man he had just met was married, characteristically responded as if he had been told the man had a bad case of tuberculosis and wasn't expected to live. If it turned out the guy had children, Ramakrishna would, as oft as not, burst into tears.

[ 08 September 2001: Besked ændret af: Dumbtripper ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Personligt har jeg som EB også famile, men har på rimeligvis fået mine mere personlige interesser integreret.

Dumptripper: Spændende citat - en uddybelse ville være rar!

(RygerSmiley)

[ 08 September 2001: Besked ændret af: zionboy ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg har mange grunde til jeg tripper og mange til at jeg vil blive ved med det et pænt stykke tid endnu, måske enda hele mit liv, men kun én til at jeg startede.

Ved ikke helt hvordan jeg kan beskrive hvordan og hvorfor jeg startede men kan da prøve, Da jeg startede var jeg en dreng ( godt nok kun 2 år siden ) som var usikker, fuld af had over hvordan verdenen var og den måde han blev behandlet på, en aften sad jeg på mit værelse og det var som om det gik op for mig, jeg havde 2 valg, enten kunne jeg begynde at bryde mine grænser, mine holdninger, rejse mig op og kæmpe imod alle mine problemer, eller dø, på det tidspunkt var selvmord en mulighed som lå ret tæt på, nok tættere på end de fleste er klar over, kan da sige jeg i længere tid havde overvejet hvordan og hvornår, havde også skaffet alt og planlagt det hele. Men heldigvis valgte jeg det andet og det har virkelig været valget værd.

Hvorfor jeg så stadig tripper ?, hmm tjae den er sku endnu sværere at beskrive hvorfor.
kan jo dele det op i flere grunde men dette er kun en tilnærmelses vis beskrivelse af hvorfor.
1. For at lære mig selv og mine omgivelser bedere at kende - dette er jo nok det mest brugte argument, men også en af de hyppigste årsager, og jeg tror også virkelig inde i min sjæl at det er sandt, men endag har man lært alt hvad der er om en selv, kan sikkert ikke lære alt om andre, men hvertfald om sig selv. Jeg tror også på at for at jeg skal kunne nå mine "mål" eller være lykkelig, skal jeg kunne kende mig selv og hvorfor jeg gør som jeg gør. Ellers kommer jeg ikke langt.

2. a place out there is a thing, a thing soo beutifull it will make me crie - Jeg har oplevet de mest utroligeste ting i mit liv i mine trips, tror jeg har oplevet mere end de fleste "almindelige" mennesker, og alene det at jeg ved at jeg har oplevet de utroligste ting bringer en utrolig følelse op i mig, jeg tror på at hjernen er mere end bare en bunke neuroner som reagere med hinanden ved hjælp af kemikalier.
Hved ikke hvordan jeg skal sige det ellers, men da jeg var til voov, da jeg stod mellem 1000er af mennesker som var fulde af kærlighed, åbenhed, tillid og alt andet godt, som levede i fred med hinanden på trods af race, alder , religion, politiske meninger osv. forenet af musikken og lysten til en bedere verden var virkeligt en af mit livs mest utrolige oplevelser, og at shpongle spillede live med deres geniale musik og jeg trippede på syre gjorde det jo bare endnu mere fantastisk, den kolde og fugtige luft og alt det grønne frodige natur. en ubeskrivelig oplevelse.
Hver gang jeg hører shpongle minder det mig om at der er hemmeligheder i sindet vi endnu ikke har opdaget men som kan findes via. stoffer. så ved jeg at jeg vil blive ved med at trippe.

3. elsker sku bare at være blæst - der er ikke noget som en god joint, et sødt lille svampe trip, en kix eller noget andet. Det gør bare livet lidt mere spændene/udholdeligt at leve i.

Jeg kan blive ved med 10000 er grunde endnu, men jeg tror de fleste vil kunne genkende en eller flere af mine grunde. Jeg tror også at jeg en dag vil side med et fast arbejde, en kone og et hus og børn, som sådan synes jeg ikke der er noget galt idet, men hvis jeg kan gøre mere for at gøre verdenen bedere vil jeg gøre det. For tiden overvejer jeg om jeg skal gå ind i politik efter gymnasiet, der er simpelthend så mange ting i danmark som kører så meget af lort, og i stedet for at flytte til udlandet vil jeg hellere rejse mig op og kæmpe for mine meninger og holdninger.

peace - søren

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hej...:)

Jeg er lidt bange for den næste generation! En af grundene til at unge tripper idag, er jo det er forbudt, og kan være farligt... For at bryde en grænse, vores voksne har lagt for os i vores opdragelse. Fx så se bare hvor mange folk der kommer på Staden, end for bare 10 år siden... Det er jo københavns største turistattraktion... Men vores generation af unge, har jo allerede taget stofferne til os, og integreret dem i vores sind.

Når vi engang får børn, bliver de jo ikke opdraget på samme måde, som vi er blevet det, altså med hensyn på stoffer... For dem er der ikke samme grænse, som vi skulle nedbryde. Hvor langt kan de så ikke gå???

Men hvis man gøre et godt job i sin egen børneopdragelse, efter min mening. Så skal man lære sine børn RESPEKT for stoffer... Hvis man kan det, er man allerede nået langt.

Jeg har allerede gjort mig nogle tanker, og har dannet mig nogle helt klare holdninger til mine børn og stoffer... De må kun røre alkohol indtil de er 15, så må de godt prøve pot, og måske den fede, og efter de er 18, kan de jo gøre som de har lyst til... Jeg ved selvfølgelig ikke om det holder stik 100%, det vil kun tiden vise...:)

Men jeg er også af den klare holdning, at mine børn (under 15), skal aldrig se mig trippe. Og jeg vil heller aldrig trippe sammen med nogen af mine børn...

Dedikeret medlem

cool at du valgte livet bøh [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg ser på mit brug af stoffer som eksperimenter, stadig... Den dag hvor jeg kender mit trip, ved jeg ikke om det kan overraske mig mere, og jeg ved ikke om jeg derefter gider fortsætte. På et eller andet tidspunkt tror jeg at spændingen forsvinder, måske...

Jeg er sikker på at jeg ikke fortsætter resten af mit liv med at tage stoffer.

"Alting er faldet til ro nu, men snart står solen op igen"... Stoffer er bare et kapitel i mit liv.

Mine drømme/holdepunkter er mest udtrykt i Erik Grip, Stig Møller og Søren Ryhe, men nu hører jeg psy-trance!

Hilsner fra
Martin

Insane psychedelia user!

Alle mennesker har et eller andet at gå op...vi går op i stoffer, og stoffer vil altid betyde noget for mig selvom jeg sikkert ikke altid vil tage dem og på at tidspunkt tror jeg at de fleste må ta et valg, stoffer eller ikke stoffer.

Mit valg har allerede haft stor betydning for mit liv men har både forundret og skræmt mig og jeg skal ikke kunne sige hvad fremtiden bringer....

men jeg tror at når jeg bliver ældre så ryger jeg nok kun noget godt skunk som jeg selv har dyrket [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Well - tingen vi skal udføre imod vores børn....

HARM REDUCTION - hvis det når til det punkt hvor de vil tage stoffer - lidt smartere selv at fortælle vores unger det man skal vide om dope istedet for at en eller anden ond og grisk dealer gør det - vi kan jo ikke forhindre dem i at tage dem, hvis vi gjorde det vil vi blive udsat for det som vi selv nødigt så ske, at blive nægtet muligheden for at blive høje - sådan bare sat ind i et rum med superobservation og straffet ultimativt hvergang vi rørte et eller andet dope - det ville være nederen og derfor burde vores børn heller ikke udsættes for det, så harm reduction er vejen frem med sine børn - men ingen grund til at starte den inden det er nødvendigt, måske begynder de slet ikke at tage stoffer......

Insane psychedelia user!

Du kæmper rigtigt for at komme ind på medlemsboardet igen..he he..

Nej jeg må sgu gi dig helt ret, jeg vil ikke være sådan en forældre som tæsker mit barn fordi han har et gram ryger liggende..jeg vil nok spørge om han ikke deler lidt med sin gamle far oxo vil jeg fortælle ham om mine egne experimenter og fortælle ham hvad han skal passe på med osv...det ville sgu være dejligt hvis mine forældre var sådan..de er nu rimeligt retfærdige, men ikke helt på min nivau... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Men de kan jo ikke gøre for at de er hjernevaskede af sundhedsstyrrelsen, de blev sgu bare født for sent.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har haft nogle ret interessante samtaler med min far, omkring hans tidligere syre- og Datura-trips... ret spændende at høre om!

Jensus hold din kæft - hvordan tror du at du ville reagere hvis der lige pludselig en dag stod at du ikke kunne bruge det????? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

At snakke med sine de gamle om dope er fedt nok, min mor og hendes brødre hyggede sig gevaldigt med Alrune rødder, fede og alkohol...

De må have været meget meget crazy dengang.......

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]