Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 20:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Emma?
Junior medlem
Brugeravatar

Hej..

Jeg er først lige begyndt t kende til stoffer, jeg ved faktisk ikke ret meget om det kun ''normal'' viden.
Det jeg høre meget til fester er stoffet ''Emma'', jeg har spurgt mange af dem jeg kender der tager stoffer om hvad det er. Men jeg synes at det er lidt forskellige svar også i forhold til det man høre i nyhederne. Som jeg har forstået på det hele er det blandings stof? så mit spørgsmål er hvad er det rigtige navn og hvad er det blandet af? faktisk så mange fakta om det som muligt kunne være rart? :)

Titel: Re: Emma?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Emma er normalt slang for MDMA.

Søg lidt på ordet MDMA her på siden og evt. google.

Velkommen til :D

Medlem

Emma er MDMA. De har tidligere byttet rundt på MDMA og Ketamin slang i nyhederne, hvis jeg husker korrekt :)

Medlem

Det er højst sandsynligt MDMA du tænker på.

Her er lidt info: http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/MDMA

Edit: Der var jeg lige 2 minutter for langsom...

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak for svarene, velkomsten og linket! :)
Så vil jeg sætte mig til at læse lidt om det! :D

Medlem
Brugeravatar

Lad nu være med at forelske dig så meget i det at du får lyst til at prøve det.... Det er ikke hensigtsmæssigt.!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lad nu være med at forelske dig så meget i det at du får lyst til at prøve det.... Det er ikke hensigtsmæssigt.!

Nu har jeg læst din besked et par gange, og jeg må ærligt indrømme, at jeg overhovedet ikke forstår hvad du mener.. Uden intentioner om at ligge op til en større debat som intet med topic har at gøre, vil du så ikke lige prøve at uddybe? :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har selv en del erfaring med div rusmideler og er den dag idag kommet frem til at rusmideler generelt er skidt for folket... Så jeg ville bare advare den unge mand. Jeg har aldrig været storforbruger men har dog taget ca 200g rc op i næsen...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Så bare fordi du ikke har formået at bruge rusmidler konstruktivt, skal pegefingeren løftes til andre?

Hvad nu hvis trådstarteren har en mere fornuftig tilgang til brug af f.eks. MDMA? Skal han så ikke have lov til at forsøge at bruge det? Og jeg er ikke en prude, så mener også festbrug og for sjov en gang imellem har sin berettigelse. Rusmidler kan være sundt nok for nogle mennesker, det var det for mig (de psykedeliske af dem og MDMA), men løftede pegefingre er aldrig godt for nogen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Emma er bare gadenavnet for MDMA. Dog er det også bare for ecstasy, fra mine erfaringer af.

På engelsk bliver det kaldt Molly, ligesom salvia bliver kaldt Sally.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Havde ellers håbet på gode nyheder fra dig, Jointventure. Du skrev ellers at de RC's havde hjulpet dig? Men ikke på lang sigt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
200g RCs er også lige i overkanten. Tror heller ikke ham der tog 40,000 ecstasy-piller ville råde bruget af ecstasy længere. :P

Medlem
Brugeravatar

Bestemt kan stoffer bruges kontruktivt, jeg husker bare hvordan jeg selv søgte netteet tyndt for info inden jeg selv købte ind af amf, coke, mdma, methylone, mephedrone, larocaine, MDAI osv og jeg vil bare pointere hvor vigtigt det er at man selv kan stå inde for sine valg.. Jeg handlede ligeså meget fordi jeg synes det var svedigt med stoffer.

Sygt husket luftkaptejn! Jeg vil give dig ret i det du skriver... Mens jeg var på rc's troede jeg det hjalp mig men bagefter kan jeg se hvor godt jeg klarer den uden...... + venner og familie blev meget kede af det mens jeg tog stoffer.

Den dag idag kan jeg finde på at ryge en joint i ny og næ, men det er kun når der skal slappes/stresses ekstra godt af :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Jeg har selv en del erfaring med div rusmideler og er den dag idag kommet frem til at rusmideler generelt er skidt for folket... Så jeg ville bare advare den unge mand. Jeg har aldrig været storforbruger men har dog taget ca 200g rc op i næsen...

Hør nu her Mr. Myagi, 200g er fandme meget! Hvis gutten her beslutter sig for at prøve 100+50mg MDMA er det nok ikke et problem. Hvis han derimod stormer ud og fylder sig med 200g utestede kemikalier ka' vi snakke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Og så er det vidst også slået fast. Lad os holde os til trådens emne..

OP: Emma er slang for MDMA typisk, og det kan vel være alt mellem 20-90% rent i Danmark. MDMA burde være hovedingrediensen i ecstasypiller, hvor der også oftest forekommer andre stoffer (amfetamin, PMA? etc.).
Jeg vil anbefale dig at holde mindst 2 måneders pause mellem hver MDMA tur, blot fordi det er så specielt.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er måske også relevant at nævne, at du lige skal finde ud af om det emma dine venner har er på pulver/krystal form, eller om det er i piller! Ecstacy piller kan ikke anbefales, da man aldrig kan vide hvad de indeholder. Oftes indeholder de meget lidt mdma og en masse andet, eller overhovedet ikke noget mdma. Jeg har selv haft nogle rigtige ubehagelige oplevelser på ecstacy hvor det vidste sig at de indeholdte forskellige RC's istedet for MDMA. Du kan finde en masse advarsler herinde om hvorfor man ikke bør indtage ecstacy piller, uden at være sikker på hvad de indeholder! Og det er ikke nok at stole på, at dine venner siger de indeholder mdma!

Medlem
Brugeravatar

Hør nu her Mr. Myagi, 200g er fandme meget! Hvis gutten her beslutter sig for at prøve 100+50mg MDMA er det nok ikke et problem. Hvis han derimod stormer ud og fylder sig med 200g utestede kemikalier ka' vi snakke.

Du har ret... MDMA er et fantastisk stof i de rette omgivelser ! Og 150mg ville give en perfekt rus... Jeg så trådstarter som uerfarren og så ville jeg bare sige at der også kan være en bagside ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Citat:
Men jeg synes at det er lidt forskellige svar også i forhold til det man høre i nyhederne.

Tro aldrig på hvad du hører i medierne, når de snakker om stoffer. I al den tid jeg har interesseret mig for stoffer, tror jeg ikke at jeg har læst eller set en eneste nyhed fra et større dansk mediebureau om stoffer, der ikke har været behæftet med fejl.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg vil anbefale dig at holde mindst 2 måneders pause mellem hver MDMA tur, blot fordi det er så specielt.

Jeg læste en hel del om MDMA i det link jeg fik længere oppe, og blev meget klogere.
Der stod også at efter 1 måned, ville hjernen have nulstillet igen.

Men der kan vel være forskel fra person til person? :)

Junior medlem
Brugeravatar

Er der så nogen der kan fortælle hvad MDMA står for? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]